Afiliacja

Afiliacja

Afiliacja jest jednym z bardziej dochodowych sposobów zarabiania w internecie, ale wymaga większego zaangażowania, zwłaszcza z początku. Marketing afiliacyjny z pewnością nie sprawdzi się w każdym przypadku, ale zdecydowanie warto spróbować ze względu na wysoki potencjał zarobkowy. Czym jest, gdzie promować produkty i jakie są najlepsze sieci afiliacyjne?

Afiliacja - co to ?

Afiliacja to bardzo częsta praktyka marketingu online. Polega na tym, że partnerzy programu mają na celu przekierowanie jak największej liczby klientów na strony reklamodawcy, za co są wynagradzani. Klasycznym przykładem jest to sytuacja, w której na przykład osoba prowadząca blog o fotografii umieszcza na swojej stronie reklamy sklepu internetowego z akcesoriami fotograficznymi, a czytelnik bloga, który przejdzie na stronę sklepu, wygeneruje tym samym określony zysk dla właściciela strony.

Sieci afiliacyjne dają dostęp do wielu programów partnerskich w jednym miejscu i pozwalają szybko zarobić pieniądze korzystając z wybranych ofert. Możemy zdecydować się również na współpracę bezpośrednią, co również ma swoje zalety.

Zdecydować się na sieci afiliacyjne czy programy partnerskie?

 

Sieci afiliacyjne - ranking

mylead

MyLead to globalna i innowacyjna platforma do zarabiania przez Internet, dostępna dla każdego.

leadnetwork

LeadNetwork to kompleksowa platforma posiadająca content i video locker, reklamy dla stron internetowych oraz landing pages.​

Money2money

Money2Money (M2M) cechuje się dużą ilością produktów oraz bardzo dobrymi widgetami reklamowymi. W swojej ofercie posiada głównie produkty finansowe.

leadstar

LeadStar posiada w swojej ofercie głównie produkty finansowe.

ebrokerpartner

Ebrokerpartner posiada w swojej ofercie głównie produkty finansowe.

comperialead

ComperiaLead posiada w swojej ofercie głównie produkty finansowe.

bankier

Bankier posiada w swojej ofercie głównie produkty finansowe.

bluepartner

Bluepartner ma w swojej ofercie głównie produkty finansowe, ubezpieczeniowe, gry online oraz e-commerce. 

fireads

FireAds posiada globalne kampanie z różnych kategorii.

Afiliacja czy bezpośrednia współpraca poprzez programy partnerskie?

Sieci afiliacyjne mają niewątpliwą zaletę, jeśli chodzi o ilość produktów, które możemy promować. Decydując się na współpracę z taką siecią wystarczy jeden rachunek wygenerowany na koniec miesiąca by załatwić wszystkie formalności. Dodatkowo niektóre oferty dostępne są jedynie w konkretnych sieciach afiliacyjnych i nie ma możliwości by współpracować bezpośrednio z danym reklamodawcą.

W przypadku programów partnerskich, każdy z nich będzie wymagał osobnego rachunku, ale ich zaletą przeważnie są wyższe stawki, ponieważ nie ma żadnych pośredników.

Jak zarabiać na afiliacji

Na afiliacji zarabiać może w zasadzie każdy, ale bez dobrego źródła ruchu ciężko liczyć na dobre zarobki. Do promowania produktów sieci afiliacyjnych świetnie nadają się blogi, kanały na YouTube czy fanpage na Facebook’u. Mając już odpowiednie medium nie zostaje nic innego jak rejestracja w odpowiedniej sieci afiliacyjnej.

Afiliacja - role w marketingu

Relacje w marketingu afiliacyjnym mogą się wydawać dość skomplikowane. Udział w nich biorą 3 a czasem nawet 4 strony. Te podstawowe to oczywiście:

  • reklamodawca – to on określa jakich działań oczekuje od klientów i ile jest w stanie za nie zaoferować,
  • partner programu afiliacyjnego – on ma za zadanie dotrzeć do potencjalnych klientów reklamodawcy i nakłonić ich do wykonania założonych akcji oraz
  • klient – użytkownik końcowy, który ma wykonać akcje oczekiwane przez reklamodawcę, nakłoniony do tego przez działania partnera.

Czasem jeszcze wymienia się tu czwartą stronę – operatora mechanizmu danej sieci afiliacyjnej. To on zapewnia cały system umożliwiający współdziałanie trzech powyższych ról. Aby jeszcze bardziej skomplikować sytuację, można tu wymienić jeszcze inne role.

W wielu programach partner może pozyskiwać kolejnych partnerów i otrzymywać za to część ich przychodów. Pozyskani w ten sposób partnerzy nazywani są partnerami drugiego poziomu, a często struktura ta jest jeszcze bardziej rozbudowana. Możliwe jest wyróżnienie partnerów jeszcze z jednego powodu – ze względu na generowane przez nich obroty. Partnerzy przynoszący największe zyski dla programu, a także generujący najwięcej akcji dla reklamodawców mogą być rozliczani na jeszcze innych zasadach niż zwykli partnerzy.

Sposoby rozliczeń w afiliacji

  • CPL (Cost Per Lead) – w tym modelu rozliczeń wynagrodzenie otrzymujemy za każdego klienta, który rozstawi swoje dane umożliwiające kontakt. Muszą one być oczywiście prawdziwe, ale sam klient nie ponosi żadnych kosztów w tym momencie,
  • CPA (Cost Per Action) – wynagrodzenie otrzymujemy, gdy klient wykona płatną akcję jaką jest np. zapisanie się do subskrypcji sms lub autoryzacja kartą kredytową,
  • CPS (Cost Per Sale) – prowizję zarabiamy, gdy klient zakupi konkretny produkt lub usługę. Ten model rozliczeń najczęściej wykorzystywany jest przez sklepy internetowe lub księgarnie. W tym modelu często spotykane jest procentowe wynagrodzenie, które uzależnione jest od wysokości sprzedaży.
Sieci afiliacyjne często używają również mieszanych sposobów wynagradzania. Prowizja może być naliczana np. za pozostawienie danych kontaktowych, a następnie za samą sprzedaż produktu lub usługi.

Ile można zarobić na marketingu afiliacyjnym?

To dość klasyczne pytanie. Natomiast odpowiedź na to ile pozwala zarobić afiliacja może znać tylko partner. To od jego aktywności i skuteczności w działaniu zależy bowiem poziom uzyskiwanych dochodów. Oczywiście znamy poziom wynagrodzenia za akcję. Trudniej jest jednak z góry określić Ilu klientów uda nam się w ten sposób pozyskać. Czasem jest to konkretna kwotą – na przykład 5 zł za wypełnienie formularza kontaktowego. Innym razem nasz zarobek zależeć będzie od tego ile klient wyda w serwisie. W tym drugim przypadku nawet kilka procent wartości od każdej transakcji w ramach prowizji. Przełożyć się to może na miesięczny dochód rzędu kilku tysięcy złotych. Afiliacja bez wątpienia pozwala zarobić naprawdę niezłe pieniądze, ale do promowania trzeba się odpowiednio przyłożyć.

Afiliacja - kto zyskuje w tym marketingu?

W optymalnym przypadku na afiliacji zyskują wszyscy. Reklamodawca pozyskuje potencjalnych nowych klientów, Klienci zapoznają się z usługą, która potencjalnie jest dla nich bardzo przydatna, a z której istnienia mogli nawet nie zdawać sobie sprawy, natomiast partnerzy i operator mechanizmu sieci afiliacyjnej mogą zarabiać pieniądze. Oczywiście nie zawsze jest tak, że każdy zyskuje, nie zawsze więc mamy do czynienia ze scenariuszem typu win-win. Pomijając możliwość istnienia ewentualnych nadużyć w zasadzie sieci afiliacyjne należy bowiem uznać za pozytywne dla rynku, a afiliacja może być korzystna dla wszystkich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *