Email marketing

Email marketing

W marketingu niezwykle ważne jest odpowiednie trafienie do odbiorców, tak aby reklama przełożyła się na zamierzoną sprzedaż. Email trafia bezpośrednio na skrzynkę, więc osoba korzystająca z danej poczty na pewno ją zobaczy (no chyba, że trafi do spamu). Od samej treści wiadomości zależy już czy odbiorca ją przeczyta, czy wyrzuci do kosza. Email marketing jest tanim i mającym wiele zalet rozwiązaniem, więc warto się nim zainteresować.

Czym jest email marketing

Email marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Głównym celem email marketingu jest budowanie relacji z odbiorcami oraz sprzedaż konkretnych produktów lub usług. Niezaprzeczalną zaletą takiej formy komunikacji jest możliwość personalizacji wiadomości, która pozwala podzielić odbiorców na wiele grup, gdzie każda z nich może otrzymać wiadomość z odpowiednio dopasowaną treścią, co z kolei może przełożyć się na większą konwersję.

Narzędzia do skutecznego email marketingu

NazwaCena zależna od bazy adresowej (nie ilości wysyłek).
freshmail50 zł do 1400 zł
getresponse50 zł do 1500 zł

Zalety email marketingu

  • Niskie koszty. Wysyłka maili w porównaniu z innymi reklamami, jak np. telewizyjna czy radiowa wychodzi naprawdę tanio. Przy dużej ilości może to być nawet mniej jak 1gr za wiadomość.
  • Prostota. Do stworzenia wiadomości wystarczy tylko przygotowana treść, a resztą zajmie się specjalny edytor. Przydać się mogą jedynie dodatkowe obrazki.
  • Szybkość. Od gotowego pomysłu do realizacji nie mija dużo czasu.
  • Kontrola skuteczności. Można dokładnie sprawdzić co odbiorcy zrobili z wiadomością. Kto ją przeczytał, w co dokładnie kliknął, co robił na stronie i co najważniejsze, czy przełożyło się to na sprzedaż.
  • Interaktywność. Taka forma reklamy pozwala odbiorcy wyświetlać różne warianty jednej oferty, co w przeciwieństwie do tradycyjnej ulotki jest niewykonalne.

Email marketing – najpopularniejsze rodzaje

  • Newsletter. Podstawowe narzędzie do budowy relacji z odbiorcami. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie treści dostępnej tylko dla czytelników newslettera.
  • Katalogi sprzedażowe. Skupiając się na sprzedaży określonych produktów można przygotować mailing w formie katalogu, który będzie zawierał w sobie odpowiednio przygotowaną ofertę.
  • Ogłoszenia. Do tej kategorii zaliczyć można wszelkiego rodzaju kupony, bonusy czy rabaty ograniczone czasowo.
  • Informacja. Wiadomości dotyczące planów firmy, które mają na celu budowanie długotrwałych relacji, a nie sprzedaż konkretnego produktu.
  • Autoresponder. Pozwala nie tylko automatycznie odpowiadać nadawcy na wysłanego maila, ale także na automatyczną wysyłkę wcześniej zaplanowanych mailingów. Mogą to być określone dni tygodnia, miesiąca, roku lub np. kolejne części poradnika, które wysyłane będą w określonych odstępach czasu.

Skąd wziąć listę mailingową

Najlepszym rozwiązaniem jest najprawdopodobniej samodzielne zbieranie adresów email poprzez dobrowolny zapis do newslettera. Jako zachętę do zapisu warto zaoferować potencjalnym czytelnikom dodatkowe profity po zostawieniu adresu email. Trzeba również mieć zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz wysyłkę maili marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *