Autoresponder

autoresponder

Era Internetu trwa w najlepsze. Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą opierającą się na współpracy z klientami indywidualnymi zdaje sobie z tego sprawę, że chcąc pozyskać jak najwięcej klientów, musi docierać do nich najróżniejszymi sposobami. Jednym z nich jest promowanie swojej marki w Internecie, za pośrednictwem firmowej strony internetowej czy też konta firmowego na portalu społecznościowym. Autoresponder może okazać się pomocnym narzędziem.

Jak klienci chcą się z nami kontaktować?

Prowadząc działalność gospodarczą należy zapewnić klientom możliwość kontaktu. Kontakt telefoniczny, chociaż wciąż jest bardzo popularny jest dziś niewystarczający. Coraz więcej osób zaczyna korzystać z komunikatorów internetowych, formularzy kontaktowych, czatów czy opcji wysyłania wiadomości do właściciela fanpage.

Wiadomości bez odpowiedzi

Przyjmując zasadę, że lepsza jest najgorsza odmowna odpowiedź aniżeli jej brak można osiągnąć duży sukces w biznesie. Klient jest bardzo niezadowolony, jeśli wysyłane przez niego wiadomości do właściciela strony pozostają bez reakcji. Czasami zdarza się, że z właścicielem firmy chce się skontaktować bardzo dużo osób i ten nie jest w stanie odpowiedzieć na każdą wiadomość. Brak reakcji budzi też w klientach niepewność, czy wiadomość dotarła do adresata.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zniecierpliwionym klientom oraz zapracowanym właścicielom firm, stworzono takie narzędzie, jak autoresponder, czyli bot, który odpowiada na wiadomości wysyłane do strony internetowej, sklepu, czy fanpage na portalu społecznościowym.

Jak działa autoresponder

Autoresponder odpowiada na dowolną wiadomość wysłaną do strony internetowej. Treść odpowiedzi jest zawsze taka sama, niezależnie od treści zapytania. Najczęściej odpowiedź, którą odsyła jest informacją zwrotną dla klienta, że wiadomość dotarła do skrzynki odbiorczej i że nastąpi kontakt ze strony właściciela lub pracownika firmy w możliwie najkrótszym czasie.

Autoresponder na skrzynce mailowej

Narzędzie do automatycznego odpowiadania na wiadomości można zainstalować również na skrzynce mailowej. Większość programów do obsługi poczty oferuje taką możliwość. Autoodpowiadanie przydaje się przede wszystkim w sytuacji, gdy adresat jest na urlopie lub po prostu nie ma dostępu do komputera i nie może odpowiedzieć na każdą przesyłaną do niego wiadomość.

Autorespondery to narzędzia, których głównym zadaniem jest usprawnienie kontaktu między klientem a firmą. Mądre korzystanie z niego przynosi wymierne korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *