Newsletter i mailing - co to?

Newsletter i mailing - co to?

Newsletter oraz mailing to jedne z form email marketingu, który zdobywa coraz większe uznanie. Jest to tani i skuteczny sposób na dotarcie do klienta oraz budowanie z nim stałych relacji. Czym są i co musi znaleźć się w tego typu wiadomościach by były zgodne z prawem?

Newsletter – co to jest?

Newsletter wysyłany jest cyklicznie i służy do stałej komunikacji z klientami. Celem wysyłki takich wiadomości jest informowanie o nowościach, ofertach czy konkretnych zmianach. O czym należy pamiętać przygotowując newsletter:

  • powinien mieć stały wygląd i układ, a jedynie zmieniającą się treść,
  • najlepiej wysyłać z jednakową częstotliwością np. konkretnego dnia miesiąca lub co określoną ilość czasu,
  • dobrze jest, jeśli zawiera również treści premium, do której nie mają dostępu osoby, które nie zapisały się do newslettera np. rabaty.

Mailing – co to jest?

Mailing to jednorazowa reklama wysyłana na skrzynkę pocztową. Celem wysyłki tego typu wiadomości nie jest budowanie stałych relacji, a jedynie poinformowanie o konkretnym produkcie lub zachęcenie do zakupów. Czym charakteryzuje się dobry mailing:

  • mniej tekstu i większa grafika,
  • konkretny cel oraz temat wiadomości,
  • przyciski namawiające do działania np. “kup teraz”.

Newsletter i mailing – gdzie tworzyć i organizować wysyłkę

NazwaCena zależna od bazy adresowej (nie ilości wysyłek).
freshmail50 zł do 1400 zł
getresponse50 zł do 1500 zł

Co musi zawierać newsletter oraz mailing

Przede wszystkim na tego typu wiadomości odbiorca musiał wyrazić kiedyś zgodę. W przeciwnym razie będzie to zwykły SPAM, którego na swojej skrzynce pocztowej raczej nikt nie chce oglądać. No, ale skoro musi być zgoda to i możliwość rezygnacji w każdym momencie również. Taki link, który wypisuje z kolejnych wysyłek jest, więc niezbędnym elementem każdej wiadomości tego typu. Przeważnie znajduje się on w stopce obok danych kontaktowych nadawcy i jest to również od jakiegoś czasu wymóg RODO. Co jeszcze należy umieścić w stopce:

  • dane kontaktowe nadawcy,
  • informację, kto jest administratorem danych osobowych,
  • cel oraz podstawę prawną przetwarzania danych osobowych,
  • informację o prawie odbiorcy to wglądu oraz zmiany lub usunięcia tych danych, wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.

W zasadzie nie tylko newsletter i mailing muszą zawierać w sobie te elementy, ale także wszystkie inne wiadomości związane z email marketingiem.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *