Zakładając bloga chcemy by był on odwiedzany i czytany, ale by dało się go znaleźć w internecie trzeba podjąć jakieś działania. Można przyciągnąć ludzi za pomocą reklam np. Adwords, ale głównym celem blogów jest zawsze pojawianie się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. By tak się stało nie można zapomnieć o bardzo ważnym elemencie jakim jest content marketing. Co to właściwie jest i na czym polega?
Co to jest content marketing?
Content marketing (tzw. marketing treści) to strategia pozyskiwania potencjalnych klientów polegająca na publikowaniu atrakcyjnych i użytecznych treści. W odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. Terminem tym określa się wszystkie treści publikowane za pomocą internetu, których celem jest dostarczanie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich treści. Content marketing jest mocno związany z pojęciem marketingu wirusowego.
Co to jest marketing wirusowy
Marketing wirusowy to działanie marketingowe, które inicjuje sytuację, w której klienci sami między sobą rozpowszechniają daną informację. Przykładem mogą być zabawne filmiki lub zdjęcia, które użytkownicy internetu rozsyłają między sobą. Przykładem może być eksperyment Coca-Cola i Mentos, którzy zrealizowali eksperyment naukowy. Został on odtworzony wiele razy, a nawet wyemitowany w programie „Pogromcy Mitów” na Discovery Channel.
Rodzaje tekstów
- infografiki,
- raporty,
- filmy,
- blogi firmowe,
- poradniki,
- treści eksperckie,
- wywiady,
- recenzje,
- opisy produktów.
Content marketing a pozycjonowanie
Nie jest tajemnicą, że content marketing odgrywa w pozycjonowaniu strony bardzo ważną rolę. Dobra i wartościowa treść sprawia, że użytkownicy chętnie się nią dzielą linkując w różnych miejscach. To z kolei sprawia, że pozycja strony wzrasta, a na tym najbardziej nam zależy. Sam content to jednak nie wszystko, więc nie można zapomnieć również o innych aspektach wpływających na pozycję strony.
Content marketing to jednak nie wszystko
Sama wysokiej jakości treść może jednak nie wystarczyć, choć zależy to od aktualnej popularności strony. Content is King, ale na nowo powstałym blogu, nawet jeśli pojawi się super artykuł to z pewnością nikt go nie zobaczy. Promocja contentu jest niezbędna zwłaszcza na nowo powstałych stronach (na tych z dużą ilością odwiedzin i bez tego artykuł zobaczy wiele osób).
Treści można samemu promować na forach, Facebook’u czy w innych miejscach, ale dodatkowy budżet na reklamę z pewnością pomoże. Można wtedy wykorzystać do promocji Google Adwords lub wykupić reklamę na wspomnianym Facebook’u.