SEO i SEM – co to jest?

Zważywszy na to, że widoczność stron w internecie odgrywa coraz większe znaczenie, działania z zakresu pozycjonowania cieszą się ogromną popularnością.  No, a skoro o pozycjonowaniu mowa to trzeba wspomnieć o dwóch, ważnych pojęciach – SEO i SEM. Zdarza się ludziom je mylić lub stosować zamiennie, choć jest to błędem. Warto wiedzieć jaka jest między nimi różnica i co dokładnie obejmują tego typu działania.

Czym jest SEO i SEM

  • SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki.
  • SEM (ang. Search Engine Marketing) to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Można więc powiedzieć, że SEM = SEO + PPC (ang. Pay Per Click) czyli płatne kliknięcia w witrynę.

Audyt – co to?

Audyt SEO to analiza strony, uwzględniająca czynniki mające pośredni lub bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony od czegoś trzeba zacząć, a audyt to bardzo dobry początek. Strona zbudowana zgodnie z wytycznymi Google na pewno zyska na starcie, ale nie wystarczy to by osiągnąć wysokie pozycje. W internecie znaleźć można wiele stron oferujących taki audyt za darmo, więc warto z tego narzędzia skorzystać.

SEO Copywriting

SEO copywriting to po prostu tworzenie treści, które nie tylko zadowolą użytkownika ale i wyszukiwarkę. Niezwykle ważną kwestią jest tutaj odpowiednie tworzenie contentu dla odwiedzających oraz dobra optymalizacja. Dobry tekst nie tylko zainteresuje użytkownika, ale również nasyci go odpowiednimi słowami kluczowymi, które pomogą Google zrozumieć o czym jest dany artykuł. Na co zwrócić uwagę pisząc tekst?

  • Nagłówki – czytający zwracają uwagę na nie w pierwszej kolejności. Nagłówek główny (tytuł artykułu) powinien przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia. Kolejne nagłówki (h2-h6) powinny mówić jakie informacje znajdują się w konkretnych fragmentach artykułu.
  • Treść – bardzo ważną kwestią, zarówno dla Google jak i użytkownika jest aktualność treści. Dobrze jest ją aktualizować i na bieżąco uzupełniać o nowe informacje. Głównym powodem, dla którego ludzie szukają czegoś w wyszukiwarce jest chęć znalezienia konkretnych informacji. Dobrze jest, więc by w artykule się owe informacje się znalazły i były łatwe do odnalezienia.
  • Częstotliwość fraz kluczowych – liczba ta nie powinna być ani za mała, ani za duża. Stronę można również „przeoptymalizować” poprzez nadmierne wstawianie słów kluczowych.

Dodaj komentarz