Reklama jest dźwignią handlu, dlatego też kluczem do sukcesu jest skuteczne promowanie swoich produktów i usług. Trzeba jednak pamiętać o tym, że każdego roku przebywa coraz więcej nowych witryn i nie każda z nich jest w stanie przebić się ze swoją ofertą na tle tak dużej konkurencji. Pojawia się zatem pytanie, jak wypromować swój biznes w Sieci? Jedną z najskuteczniejszych metod jest właśnie zainwestowanie w pozycjonowanie stron. Dlaczego warto?
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych
Pozycjonowanie stron (zwane również SEO) jest pojęciem obejmującym wszystkie działania, które pozwolą witrynie zając wyższe miejsce w wyszukiwarce. Jest to jedna z najpopularniejszych i najbardziej opłacalnych metod marketingu w internecie. Dobrze wypozycjonowana strona gwarantuje naturalny ruch z wyników wyszukiwania przez dłuższy czas. Nie trzeba stale wydawać na reklamę by pozyskiwać ruch na stronie. Trzeba tylko pamiętać, że nie da się wypozycjonować strony raz a dobrze – trzeba nad nią stale pracować. W przeciwnym razie zacznie w końcu spadać z wyników wyszukiwania coraz niżej.
Czynniki wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce
Czynników wpływających na pozycję strony jest bardzo dużo (mówi się, że ok 200), ale można podzielić je na dwie główne grupy:
- związane z treścią na stronie i jej działaniem,
- związane z popularnością strony w internecie.
Czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem:
- ogólna ilość treści na stronie,
- nasycenie tekstów słowami kluczowymi,
- częstotliwość pojawiania się nowych treści na stronie głównej,
- słowa kluczowe w adresie strony,
- unikalność treści na stronie (artykuły, które nie były wcześniej publikowane),
- szybkość ładowania strony,
- odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony
Czynniki związane z popularnością strony:
- ilość linków prowadzących do strony,
- jakość stron internetowych, które linkują do naszej,
- obecność strony w social media takich jak Facebook, Twitter, Google+ itp.
Jakie korzyści daje pozycjonowanie?
Promowanie strony internetowej w wyszukiwarkach jest obecnie wręcz koniecznością, jeśli dana witryna ma zostać zauważona przez większą liczbę odbiorców. Założenie strony internetowej jest dopiero początkiem góry lodowej i bez jej wypozycjonowania nie ma co liczyć na to, że będzie ona generować duży ruch. Nawet najlepsze produkty, piękne grafiki czy ciekawe opisy produktowe na nic się nie zdadzą, jeśli nie zostaną wprowadzone odpowiednie działania marketingowe.
Pozycjonowanie stron jest skutecznym sposobem na promowanie swojej witryny pod warunkiem, że działania SEO i SEM będą prowadzone skutecznie. Można witrynę pozycjonować samodzielnie, ale czasem warto zatem zlecić to zadanie profesjonalistom. Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób trafi na daną witrynę, czyli można liczyć na więcej potencjalnych klientów. Ponadto strona zarabia dla nas przez cały czas, czyli przez 24h/dobę i to przez siedem dni w tygodniu. Nie ma mowy o czymś takim jak urlop czy chorobowe.