Live Chat jest to narzędzie pozwalające komunikować się w czasie rzeczywistym przedstawicielom firmy z osobami odwiedzającymi stronę internetową. Mogą to być specjalnie zatrudnieni do tego celu ludzie lub osoby z zewnątrz. Jest to zdecydowanie lepsza forma komunikacji jak e-mail czy telefon.
Jak dodać Live Chat na własną stronę
Przede wszystkim by na stronie działał Live Chat niezbędna będzie odpowiednia aplikacja, która pozwoli tym wszystkim sprawnie zarządzać. Najczęściej są to opcje płatne, których cena zależy od ilości obsługiwanych stanowisk oraz dodatkowych funkcji. Popularnym narzędziem tego typu jest LiveChat, które cechuje się bardzo prostą obsługą z wykorzystaniem komputera. Oferuje również bezpłatny okres testowy (30 dni) by je przetestować, a zbudowała je polska firma LiveChat S.A.
Zależnie od wielkości strony i ruchu potrzebni będą ludzie, którzy będą ten Live Chat obsługiwali. Można wyznaczyć lub zatrudnić do tego specjalnych pracowników lub samemu go obsługiwać, choć to możliwe jest tylko w przypadku mniejszych stron. W przypadku tych większych można również skorzystać z pomocy zewnętrznych firm, które wraz z odpowiednią aplikacją oferują zespół do jego obsługi. Jedną z takich firm jest BespokeChat.
Live Chat obsługiwany przez BespokeChat
BespokeChat oferuje zespół sprzedawców, którzy obsługiwać Live Chat będą od godziny 8:00 do 23:00, od poniedziałku do niedzieli. Jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż zatrudnianie dodatkowego pracownika do jego obsługi, ponieważ taki operator może obsługiwać wiele stron jednocześnie. Oczywiście dostępny jest zapis każdej przeprowadzonej rozmowy do wglądu. BespokeChat korzysta z narzędzia polskiej firmy LiveChat S.A. Jest to narzędzie tego typu należące do światowej czołówki.
Live Chat -Zalety wykorzystania go na stronie
- Bardzo szybka instalacja. By skonfigurować narzędzie wystarczy kilka minut.
- Prawie natychmiastowa odpowiedź klientowi. W porównaniu z e-mailem oczekiwanie na odpowiedź jest zdecydowanie krótsze, a sama rozmowa bardziej swobodna.
- Zwiększenie efektywności. Pozwala też na obsługę kilku klientów jednocześnie co jest niemożliwe w przypadku rozmowy telefonicznej.
- Więcej klientów pozostanie na stronie. Według badań możliwość skorzystania z live chatu zmniejsza ilość osób opuszczających stronę szukając rozwiązania swojego problemu.