Strona główna » Artykuły sponsorowane » Budowanie marki e-commerce bez niepotrzebnych wydatków

Budowanie marki e-commerce bez niepotrzebnych wydatków

Popularność e-commerce w ostatnim czasie zdecydowanie wzrasta. Już ponad połowa Polaków deklaruje, że regularnie robi zakupy w sieci. Trudno się dziwić – są proste, wygodne i często generują spore oszczędności.

Z tego powodu każdego dnia powstają kolejne sklepy internetowe, oferujące rozmaite towary i usługi. Konkurencja jest wielka. Żeby przebić się oraz wyprzedzić rywali, trzeba zatem bardzo się postarać oraz mieć dobry pomysł na marketing swojego biznesu online.

Co zrobić, żeby promować się mądrze, a przy tym nie wydawać nadmiernie pieniędzy? O tym opowiemy poniżej.

Jak się promować, żeby nie wydawać?

Pomysłów na promocję sklepu internetowego może być naprawdę wiele. Trzeba je oczywiście dokładnie przeanalizować oraz przed wdrożeniem sprawdzić, czy są to rozwiązania dopasowane do potrzeb naszego biznesu oraz naszych indywidualnych możliwości.

Warto wykorzystywać różne kanały – zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne. Dzięki temu udaje się uzyskać optymalne efekty, które przekładają się na zwiększony ruch na stronie oraz oczywiście – większe zyski. A tego pragnie przecież chyba każdy właściciel sklepu internetowego.

Marketing należy zawsze dopasować do oczekiwań odbiorców. Powinniśmy zatem zacząć od zbudowania person idealnych klientów. Sprawia to, że dowiadujemy się jak najwięcej o naszych odbiorcach, a przez to jesteśmy w stanie skuteczniej do nich docierać. Dowiadujemy się choćby, jakie są ich potrzeby, bolączki lub strachy, gdzie najchętniej spędzają czas. Pozwala to trafiać z kampaniami promocyjnymi w punkt, bez niepotrzebnego wydawania pieniędzy na działania, które nie mają szansy przynieść zwrotu z inwestycji.

Social media – wielość rozwiązań niemal dla każdego

Świetnym kanałem dotarcia do idealnych odbiorców są social media. Niemal każdy przedsiębiorca prowadzi już swój fanpage na Facebooku. To jednak nie jedyne rozwiązanie. W zależności od rodzaju treści oraz upodobań klientów można postawić na Instagram, Pinterest lub LinkedIn. Każde z nich pozwala na wzmocnienie świadomości marki, budowanie zaufania do produktów oraz finalnie liczniejsze sprzedaże.

W social mediach wykorzystuje się zasięgi organiczne, generowane przez publikacje treści, udział w dyskusjach, reagowanie na posty innych. Można także zastosować płatne kampanie reklamowe, wzbogacone o opcję targetowania. Dzięki temu mamy pewność, że trafiają dokładnie tam, gdzie powinny.

Blog i bycie ekspertem

Świetnym rozwiązaniem, które nie generuje gigantycznych kosztów, ale wymaga wiedzy zawodowej, jest prowadzenie firmowego bloga. Na nim dzielimy się doświadczeniem, publikujemy ciekawe poradniki oraz materiały, przydające się odbiorcom.

W ten sposób buduje się pozycję solidnego profesjonalisty, któremu warto zaufać.

Powinniśmy też zastanowić się nad publikacjami gościnnymi u innych blogerów lub na portalach informacyjnych. Dajmy coś od siebie i pokażmy, że doskonale znamy branżę, w której pracujemy.

Identyfikacja wizualna – dbałość o detale

Mianem identyfikacji wizualnej określamy spójny przekaz, który jednoznacznie kojarzy się z firmą. Zawierają się w nim rozmaite materiały – logotyp, wizytówki, ulotki, elementy strony internetowej lub bloga. To jednak nie wszystko. Wielu przedsiębiorców zapomina, że równie ważne są na przykład opakowania z logotypem firmy. Pozwalają one na w pełni praktyczne, bezpieczne i efektowne przesłanie wszelkich materiałów do klienta. Tego typu spersonalizowane materiały pakowe wytwarza na przykład producent, którego ofertą można znaleźć na stronie https://e-hurtownia-opakowan.pl/.

Powinny być zaprojektowane tak, żeby komunikowały klientom od razu, z jaką firmą mają do czynienia. Budują rozpoznawalność marki oraz zwiększają zaufanie społeczne do produktów. Nie zapominajmy o tym, że dobrze zapakowane przesyłki mogą być także piękną wizytówką biznesu. Warto zatem zadbać o to, żeby przekazywały wszystkie potrzebne informacje oraz były przyjemne dla oka.

Kompleksowość działań – skuteczna reklama e-commerce

Skuteczna reklama sklepu internetowego wcale nie musi być ekstremalnie droga. Trzeba jednak dobrze się przygotować do pracy oraz stworzyć kompleksowy plan działania.

Skrupulatne podejście do tematu oraz systematyczność potrafią naprawdę przynieść spektakularne efekty. Potrzeba tylko cierpliwości, pomysłu oraz uporu w dążeniu do celu. Naprawdę się to opłaci.


Jeśli podobał Ci się ten wpis, nie zapomnij udostępnić go znajomym w mediach społecznościowych!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten temat.x