Dropshipping

Coraz więcej mówi się o dropshippingu, ale nadal wiele osób nie wie, co kryje się pod tą tajemniczo brzmiącą nazwą. Z całą pewnością powinny zainteresować się dropshippingiem osoby pragnące założyć własny biznes i sporo zaoszczędzić. Ten model sprzedaży okazuje się być dla wielu początkujących przedsiębiorców strzałem w dziesiątkę, szczególnie jeśli nie mają oni zbyt dużego kapitału na start. Na czym zatem polega dropshipping i czy rzeczywiście warto zdecydować się na tego typu rozwiązanie?

Dropshipping – co to?

Dropshipping to nic innego jak model sprzedaży polegający na prowadzeniu sklepu internetowego bez fizycznego posiadania towaru. Wystarczy, że sprzedawca podpisze umowę z dostawcą w postaci np. hurtowni, który zajmie się wysyłką zamówionego w jego sklepie towaru. Produkty są zatem zamawiane dopiero po dokonaniu przez klienta zakupu i są bezpośrednio do niego wysyłane z hurtowni zewnętrznej. 

Sprzedawca nie posiada swojego magazynu, z którego wysyła towar. Produkty dostarczane są do klientów z pominięciem sprzedawcy, którego zadanie ogranicza się jedynie do wysłania informacji o zamówieniu wraz z danymi klienta, który je złożył w jego sklepie. Sprzedawca zatem nie musi tracić czasu na pakowanie towaru, oznakowanie go i wysyłkę, ale może skupić się na wystawiania towarów i promowaniu ich. 

Jest to świetna opcja dla osób budujących dopiero swój własny sklep czy też działających na portalach aukcyjnych. W dużym skrócie można powiedzieć, że dropshipping polega na sprzedawaniu cudzego towaru jak swojego.

Dostępne modele współpracy

Istnieją dwa modele dropshippingu. Jednym z nich jest prowadzenie handlu przez sprzedawcę w swoim własnym imieniu, gdzie sprzedawca jest stroną transakcji. Natomiast drugi model to pośrednictwo, gdzie oficjalnym sprzedawcą jest hurtownia, a sprzedawca otrzymuje wynagrodzenie za współpracę z nią. Jak wygląda to w praktyce? W pierwszym modelu klient kupuje towar w sklepie, następnie sprzedawca kupuje towar w hurtowi, a hurtownia wysyła zamówienie bezpośrednio na adres klienta. W przypadku pośrednictwa wygląda to tak, że klient kupuje towar u sprzedawcy, a sprzedawca przekazuje zamówienie hurtowni. Wysyłką towaru do klienta wraz z fakturą zajmuje się hurtownia. W pierwszym przypadku to sprzedawca otrzymuje fakturę od hurtowni, a w drugim sprzedawca wystawia fakturę hurtowni za wykonaną usługę.

Zalety dropshippingu

Drophshipping posiada szereg zalet, a wśród najważniejszych z nich warto wymienić:

  • niskie koszty prowadzenia sklepu w tym modelu,
  • nie musimy inwestować w towar przed jego sprzedażą,
  • niskie ryzyko finansowe, ponieważ samo założenie sklepu nie wymaga dużego kapitału,
  • na bieżąco aktualizowana oferta dostawcy.

Niskie koszty oraz ryzyko sprawiają, że jest to dobry pomysł na biznes dla osób z niskim kapitałem. Nie oznacza to jednak, że łatwo osiągnąć sukces, ponieważ dobre wypromowanie sklepu i budowanie świadomości marki wymaga czasu.

Jak zarabiać w tym modelu?

Skąd bierze się zarobek w dropshippingu? Z różnicy między ceną w hurtowni, a ceną w naszym sklepie czyli marżą. Oczywiście decydując się na współprace z hurtownią przeważnie możemy liczyć na spore rabaty, które w dłuższej perspektywie czasu mogą być jeszcze korzystniejsze. W takim razie od czego zacząć?

Własny sklep oparty o dropshipping

Decydując się na taką formę zarabiania, przede wszystkim musimy założyć własny sklep. Sprawa jest stosunkowo prosta, ponieważ wystarczy wybrać odpowiednią platformę, która postawi sklep praktycznie za nas i pozwoli łatwo nawiązać współprace z obsługiwanimi w tym modelu hurtowniami.

Promocja sklepu

Samo założenie sklepu to w zasadzie dopiero początek i jest to zdecydowanie najłatwiejsza część. Promocja sklepu wymaga już znacznie więcej zaangażowania, ale warto, ponieważ dobrze wypromowany sklep potrafi zagwarantować nam naprawdę niezły zarobek. Jak promować ofertę sklepu?

  • reklama internetowa (np. AdWords),
  • media społecznościowe

influencer marketing

Influencer marketing to wykorzystanie wpływowych osób do promocji własnych produktów. Influencerzy to osoby, które mają sporą grupę odbiorców np. na Instagramie, YouTube, blogu, czy w innych mediach społecznościowych.


email marketing

Email marketing to specjalnie przygotowane wiadomości, które wysyła się na wiele adresów e-mail jednocześnie. Oczywiście najpierw musimy taką bazę adresów zdobyć np. poprzez zapisy do newsletterów lub po prostu ją kupić.


pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie to bez wątpienia jeden z lepszych sposobów na pozyskanie regularnego ruchu w sklepie internetowym, ale niestety dość czasochłonny.


porównywarka cen

Porównywarki cen pozwalają szybko porównać ceny danego produktu w wielu sklepach jednocześnie, więc sporo osób z nich skorzysta. Właściciele sklepów oczywiście mogą dodać tam własne produkty za odpowiednią opłatą.


Inne sposoby na zarabianie pieniędzy

Dropshipping to bez wątpienia jeden z ciekawszych i bardziej dochodowych sposobów na biznes, ale ze względu na sporą konkurencję ciężko osiągnąć duży sukces. Wymaga to naprawdę sporego zaangażowania, ale nie oznacza to, że nie warto próbować. Warto też przejrzeć inne pomysły na biznes i sposoby zarabiania w domu, które mogą okazać się łatwiejsze w realizacji dla początkującego.

Pomysł na biznes

pomysł na biznes

Własny sklep internetowy to jedynie jeden z wielu pomysłów na biznes, który może się sprawdzić. Sprawdzić się mogą różne, w zależności od posiadanego kapitału oraz czasu, który możemy poświęcić na jego rozwój.

Praca w domu i zarabianie przez internet

praca w domu i zarabianie przez internet

Założenie własnego sklepu internetowego potrafi być dochodowe, ale dla kogoś kto dopiero zaczyna swoją przygodę z internetowymi zarobkami czasem lepszym rozwiązaniem jest po prostu wybór czegoś łatwiejszego. Przynajmniej na początek.

Dropshipping – Opinie

Nie bez powodu dropshipping cieszy się rosnącą popularnością. Na korzyść tego modelu sprzedaży przemawiają brak kosztów związanych z zatowarowaniem sklepu i magazynowaniem towaru. Jest to świetna opcja dla osób chcących dopiero rozpocząć własną działalność i mających ograniczony budżet. Plusem jest brak konieczności zatrudniania dodatkowej osoby, oszczędność czasu, pewny zysk i brak konieczności ciągłego nadzorowania stanów magazynowych.

Macie jakieś doświadczenia z dropshippingiem? Podzielcie się opinią w komentarzu.

1 komentarz do wpisu “Dropshipping”

  1. W necie jest ogrom sposobów na zarabianie, własny sklep w dropshippingu to jedna z ciekawszych i pewnych opcji na udany zarobek 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz