Dropshipping

Dropshipping

Coraz więcej mówi się o dropshippingu, ale nadal wiele osób nie wie, co kryje się pod tą tajemniczo brzmiącą nazwą. Z całą pewnością powinny zainteresować się dropshippingiem osoby pragnące założyć własny biznes i sporo zaoszczędzić. Ten model sprzedaży okazuje się być dla wielu początkujących przedsiębiorców strzałem w dziesiątkę, szczególnie jeśli nie mają oni zbyt dużego kapitału na start. Na czym zatem polega dropshipping i czy rzeczywiście warto zdecydować się na tego typu rozwiązanie?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to nic innego jak model sprzedaży polegający na prowadzeniu sklepu internetowego bez fizycznego posiadania towaru. Wystarczy, że sprzedawca podpisze umowę z dostawcą w postaci np. hurtowni, który zajmie się wysyłką zamówionego w jego sklepie towaru. Produkty są zatem zamawiane dopiero po dokonaniu przez klienta zakupu i są bezpośrednio do niego wysyłane z hurtowni zewnętrznej. Sprzedawca nie posiada swojego magazynu, z którego wysyła towar. Produkty dostarczane są do klientów z pominięciem sprzedawcy, którego zadanie ogranicza się jedynie do wysłania informacji o zamówieniu wraz z danymi klienta, który je złożył w jego sklepie. Sprzedawca zatem nie musi tracić czasu na pakowanie towaru, oznakowanie go i wysyłkę, ale może skupić się na wystawiania towarów i promowaniu ich. Jest to świetna opcja dla osób budujących dopiero swój własny sklep czy też działających na portalach aukcyjnych. W dużym skrócie można powiedzieć, że dropshipping polega na sprzedawaniu cudzego towaru jak swojego.

Istnieją dwa modele dropshippingu. Jednym z nich jest prowadzenie handlu przez sprzedawcę w swoim własnym imieniu, gdzie sprzedawca jest stroną transakcji. Natomiast drugi model to pośrednictwo, gdzie oficjalnym sprzedawcą jest hurtownia, a sprzedawca otrzymuje wynagrodzenie za współpracę z nią. Jak wygląda to w praktyce? W pierwszym modelu klient kupuje towar w sklepie, następnie sprzedawca kupuje towar w hurtowi, a hurtownia wysyła zamówienie bezpośrednio na adres klienta. W przypadku pośrednictwa wygląda to tak, że klient kupuje towar u sprzedawcy, a sprzedawca przekazuje zamówienie hurtowni. Wysyłką towaru do klienta wraz z fakturą zajmuje się hurtownia. W pierwszym przypadku to sprzedawca otrzymuje fakturę od hurtowni, a w drugim sprzedawca wystawia fakturę hurtowni za wykonaną usługę.

Zalety dropshippingu

Nie bez powodu dropshipping cieszy się rosnącą popularnością. Na korzyść tego modelu sprzedaży przemawiają brak kosztów związanych z zatowarowaniem sklepu i magazynowaniem towaru. Jest to świetna opcja dla osób chcących dopiero rozpocząć własną działalność i mających ograniczony budżet. Plusem jest brak konieczności zatrudniania dodatkowej osoby, oszczędność czasu, pewny zysk i brak konieczności ciągłego nadzorowania stanów magazynowych.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *