Reklama na Facebooku w pigułce. O czym musisz pamiętać na początku planowania kampanii?

Rosnąca konkurencja sprawia, że walka o zainteresowanie potencjalnych klientów to dla większości marek dzisiaj być albo nie być. Nic więc dziwnego w tym, że marketingowcy stale poszukują nowych sposobów wpływania na decyzje zakupowe konsumentów, zgodnie z własnymi oczekiwaniami. W ostatnich latach na znaczeniu zyskała szeroko pojęta promocja w social mediach, która już od dawna nie polega wyłącznie na prowadzeniu ciekawego i angażującego klientów profilu w mediach społecznościowych. Jeżeli chcesz wypromować swój produkt lub usługę, strzałem w dziesiątkę może się okazać reklama na Facebooku, którą bliżej omówimy w tym artykule. Zachęcamy również do skorzystania z poniższego poradnika: https://landingi.com/pl/blog/reklama-na-facebooku-poradnik-dla-poczatkujacych/.

Dlaczego warto się reklamować na Facebooku?

Chcąc zaplanować kampanię promocyjną na Facebooku, musisz skorzystać z systemu reklamowego Facebook Ads. Należy zaznaczyć, że Facebook Ads pozwoli Ci promować swoją markę nie tylko na Facebooku, ale również na należących do niego serwisach, czyli, na przykład Instagramie. Dla Ciebie oznacza to z kolei możliwość dotarcia do różnych grup klientów. Facebook jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych, co także nie pozostaje bez znaczenia dla skuteczności marketingu prowadzonego z jego wykorzystaniem.

Trudno dzisiaj przecenić znaczenie social mediów w reklamie. Na całym świecie z mediów społecznościowych każdego dnia korzystają rzesze osób, dlatego promowanie się w ten sposób stało się dla wielu marek chlebem powszednim. Dodatkowo, reklama na Facebooku umożliwi Ci precyzyjnie targetowanie komunikatów. W ramach tworzonego zestawu reklam możesz skonkretyzować informacje na temat osób, do których chcesz dotrzeć ze swoją reklamą.

Jak rozpocząć kampanię promocyjną na Facebooku?

„Sercem” Facebook Ads jest Menedżer Reklam. To właśnie tutaj, planując kampanię reklamową, wybierasz jeden z celów, które chcesz za jej pośrednictwem osiągnąć. To ważna decyzja, która będzie miała wpływ na osiągane rezultaty, dlatego dobrze ją przemyśl. Jeżeli już wybrałeś cel, teraz czas na nadanie Twojej kampanii konkretnej nazwy. Dzięki temu będziesz w stanie o wiele łatwiej nią zarządzać i nie pogubisz się, jeżeli za pomocą Facebook Ads zamierzasz przygotować kilka różnych kampanii.

Przygotowując konkretną reklamę możesz wybierać spośród różnych formatów, ale pamiętaj, żeby nie przytłoczyć jej zbyt dużą ilością tekstu. Kluczowe znaczenie ma również zwracające uwagę CTA. W przypadku Facebook Ads warto zwrócić uwagę na to, że to Ty ustalasz budżet, jakim zamierzasz dysponować. To wyjątkowo ważne w kontekście osób, które chcą lub muszą liczyć się z pieniędzmi, albo po prostu wolą mieć bardzo ścisłą kontrolę nad wydatkami na marketing.

Czy reklama na Facebooku to tylko Facebook Ads?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – NIE. Owszem, możesz korzystać z Facebook Ads, ale to nie jedyne rozwiązanie, jakie masz do dyspozycji. Poza prowadzeniem własnego profilu na Facebooku, świetną opcją, dającą naprawdę ciekawe efekty, może okazać się także stworzenie swojej grupy lub udzielanie się na już istniejących grupach tematycznych i odpowiadanie na pytania użytkowników. Możliwości jest dużo, wystarczy, że uruchomisz kreatywność, a nie będziesz nawet musiał wydawać pieniędzy lub wydatki ograniczysz do niezbędnego minimum, bazując na bezpłatnych formach promocji.

Na Facebooku możesz dodać również landing page, który pomoże Ci w zbieraniu leadów lub promowaniu konkretnych produktów i usług. Dzięki integracji, którą proponuje Ci platforma Landingi, zaprojektowanego za pomocą kreatora landing page’a możesz na Facebooku umieścić w formie zakładki.

Dodaj komentarz