Reklama kontekstowa

reklama kontekstowa

Szukasz skutecznego sposobu na zwiększenie skuteczności reklamy swoich produktów lub usług? Dobrym rozwiązaniem może być reklama kontekstowa. Dzięki niej zyskasz pewność, że Twoje pieniądze na kampanie reklamowe nie są wyrzucane w błoto, gdyż treści będą docierały do tych odbiorców, którzy faktycznie mogą być zainteresowani Twoją ofertą.

Na czym polega reklama kontekstowa?

Reklama kontekstowa to reklama, która jest dopasowana pod względem tematyki do treści strony, na której jest wyświetlana. W ten sposób znacząco zwiększyć prawdopodobieństwo, że z naszą ofertą zapoznają się osoby, które z niej skorzystają lub polecą ją znajomym. Przykładowo, jeżeli mamy firmę, która sprzedaje ubrania lub kosmetyki dla kobiet, dobrym rozwiązaniem będzie reklamowanie jej na forach kobiecych i blogach modowych.

Reklama kontekstowa przy pomocy AdWords i AdSense

Najprostszym sposobem na uruchomienie reklamy kontekstowej jest skorzystanie z systemu Google AdWords. Dobór odpowiednich stron do reklam możemy ustawić przy pomocy słów kluczowych. Wystarczy, że wpiszemy słowa kluczowe charakteryzujące naszą ofertę, a system wyszuka strony, które będą pasowały do naszej oferty.

Z drugiej strony, system AdSense (umożliwiający zarabienie właścicielom stron, serwisów internetowych i blogów na udostępnianiu przestrzeni reklamowej) pozwala na selekcję wyświetlanych reklam. Właściciel strony internetowej, chcąc na niej zarabiać, może jednocześnie zadbać, by wyświetlane reklamy nie były uciążliwe dla odbiorców i pasowały do prezentowanej treści. Wybierając odpowiednie filtry, właściciel strony może odrzucić te reklamy, których nie chce wyświetlać na swojej stronie.

Koszty reklamy kontekstowej

Kampania reklamowa przygotowana w oparciu o reklamę kontekstową w ramach systemu Google Adwords może być zrealizowana zarówno przy bardzo małym, jak i bardzo dużym budżecie. Założenie konta w serwisie Google Adwords jest proste, bezpłatne, natomiast później opłaty naliczane są za każde kliknięcie przekierowujące do oferty. Nie musisz bać się, że zostaną naliczone Ci ogromne koszta – na początku ustalasz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię.

Skuteczność reklamy kontekstowej

Bez wątpienia, reklama kontekstowa ma bardzo dużo zalet, w porównaniu z innymi formami reklamy. Główną korzyścią, jaką będziemy czerpać z kampanii opartej na reklamie kontekstowej, jest fakt, że w ten sposób będziesz mógł przedstawić swoją ofertę osobom, które faktycznie będą nią zainteresowane. Wiele firm, zwłaszcza dużych, chwali się kampaniami reklamowymi na szeroką skalę. Co z tego jednak, że wiele osób zobaczy reklamę, skoro żadna z nich nie będzie zainteresowana zainteresowana ofertą?

Reklama kontekstowa pozwala na skuteczne ukierunkowanie przekazu reklamowego. Jest ona również ekonomiczna z punktu widzenia reklamodawcy – zapłaci on jedynie za faktyczne kliknięcia w baner. Należy jedynie na bieżąco kontrolować to, czy jest ona odpowiednio skonfigurowana. W takiej sytuacji możemy być pewni, że przyniesie ponadprzeciętne zyski.

Zobacz też jak zarabiać na blogu

Opublikowano

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *