Jak pozyskiwać wartościowe leady?

Prowadzenie sprzedaży przez internet to już dzisiaj właściwie codzienność. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu możliwość promocji przez tak ogromne medium to szansa na pozyskanie całej rzeszy potencjalnych klientów. Każda większa i średnia, a często także niewielka firma posiada swoją stronę internetową, którą pozycjonuje w sieci i dzięki której pozyskuje nowe zlecenia. Jak jednak zrobić to dobrze? Czym jest lead i co możemy zrobić, aby go pozyskać? Czy każdy lead będzie tak samo wartościowy dla naszego biznesu?

1. Czym jest lead?

2. Dlaczego warto zainteresować się pozyskiwaniem leadów?

3. Jak robić to skutecznie?

Czym jest lead?

W pojęciu marketingu online przez pojęcie lead rozumiemy osobę, która odwiedziła naszą stronę i zostawiła do siebie dane kontaktowe lub wyraziła chęć do skorzystania z usługi, jaką oferujemy. Innymi słowy leadami są osoby, których zainteresowało to, czym się zajmujemy i które chętnie skorzystają z naszej oferty, jeżeli skontaktujemy się z nimi dalej. W poszukiwaniu sposobów na zwiększenie ilości leadów odwiedzających naszą stronę musimy odpowiedzieć na pytanie, kim jest nasz potencjalny klient. Gdy już zdefiniujemy profil takiej osoby, będziemy w stanie skuteczniej promować naszą stronę.

Dlaczego warto zainteresować się pozyskiwaniem leadów?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta – im więcej leadów, tym większa sprzedaż i nasz zysk. Należy jednak uważać, aby nie marnować czasu i zasobów na kontakty, które nic nam nie przyniosą. Wartościowy lead to taka osoba, która jest zdecydowana na skorzystanie z naszych usług lub zakup towarów i chętnie wchodzi z nami w interakcję. Z tego powodu należy też rozgraniczać, kto jest takim kontaktem, a kto nie, aby móc skupić się tylko na tych najbardziej obiecujących.

Jak robić to skutecznie?

Najważniejszą rzeczą jest zadbanie o naszą stronę internetową. Dopiero, gdy będzie ona dopracowana w każdym szczególe, możemy zabrać się za bardziej skomplikowane zadania. Następnym w kolejności będzie SEO, czyli optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwania Google. Jeżeli zrobimy to dobrze, uzyskamy wysokie pozycje na wybranych przez nas słowach kluczowych – tutaj często warto zatrudnić dobrego copywritera, który przygotuje dla nas wartościowy content do umieszczenia na stronie.

Kolejnymi, coraz bardziej zaawansowanymi strategiami są notyfikacje web push, marketing treści, listy mailingowe oraz newslettery i wiele więcej. Aby dowiedzieć się, jak to działa, zajrzyj na stronę https://harbingers.io/blog/lead-generation-jak-pozyskiwac-wartosciowe-leady.

Dodaj komentarz