Sky-Shop – opinie i opis platformy

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to obecnie jeden z ciekawszych pomysłów na biznes, choć z pewnością nie dla każdego. Samo jego założenie wprawdzie nie jest trudne, ale chcąc osiągnąć sukces musimy włożyć naprawdę sporo pracy i zaangażowania w promocję. Jednak działając w oparciu o model dropshipping wcale nie musimy posiadać fizycznie towaru, aby go sprzedawać. Jest to spore ułatwienie, dzięki któremu spróbować swoich sił z własnym sklepem może w zasadzie każdy. Jedyne co należy zrobić to wybrać odpowiednią platformę do jego obsługi np. Sky-Shop i zacząć działać. Co więcej, testować ją możemy za darmo aż przez 14 dni, więc zdecydowanie warto się nią zainteresować. Jak działa i co powinniśmy wiedzieć o oprogramowaniu?

Sky-Shop – jak zacząć?

Chcąc założyć sklep internetowy na platformie Sky-Shop musimy tylko podać adres e-mail oraz podstawowe dane, czyli nazwę sklepu, nasze imię i nazwisko (lub nazwę firmy) oraz numer telefonu. Opcjonalnie możemy wpisać również kod pocztowy, miasto i ulicę, choć nie jest to konieczne. Po uzupełnieniu informacji pozostaje nam już tylko odpowiednia konfiguracja sklepu, aby spełniał nasze oczekiwania. Warto przypomnieć, że możemy przez 14 dni testować zupełnie za darmo pełną funkcjonalność platformy.

Musimy również pamiętać, że do założenia sklepu potrzebna nam będzie odpowiednia nazwa, czyli własna domena internetowa. Jeśli zaś chodzi o dodawanie produktów, konfigurację itp., to na stronie Sky-Shop znajdziemy wiele poradników opisujących dokładnie jak wszystko zrobić.

Kto może założyć sklep na Sky-Shop

Prowadzić własny sklep internetowy na platformie Sky-Shop może w zasadzie każdy, nawet bez zakładania własnej działalności gospodarczej. Jednak to wiązałoby się z pewnymi ograniczeniami, więc obecnie najpopularniejsze są dwie formy prawne, a dokładniej:


jak założyć własną firmę

Jeśli nie jest to jedynie chwilowa fanaberia i zamierzamy poważnie potraktować ten pomysł na biznes, to jednoosobowa działalność gospodarcza wydaje się najciekawszym wyborem na początek. Zwłaszcza, że możemy ją założyć nawet przez internet – wykorzystując do tego własne konto bankowe oraz profil zaufany. Co więcej, nie musimy nawet rezygnować z pracy, a łącząc etat z JDG znacznie zmniejszymy koszty, które ograniczą się do odprowadzania składki zdrowotnej.

Sklep internetowy bez firmy

Od 30.04.2018 roku możemy również zarabiać prowadząc działalność nierejestrowaną, więc posiadanie własnego sklepu internetowego możliwe jest nawet bez zakładania firmy. Jest to spore ułatwienie, dzięki któremu możemy szybko rozpocząć sprzedaż, bez zbędnych rejestracji oraz formalności. Jednak taka działalność wiąże się z ograniczeniami, które musimy mieć na uwadze:

  • miesięczny limit przychodu nie może przekroczyć 50% płacy minimalnej w danym roku (1505 zł w 2022 r.),
  • niewielka liczba bramek płatności, z których możemy skorzystać, choć do dyspozycji pozostanie nam np. Sky-Pay,
  • mała ilość hurtowni współpracuje z osobami fizycznymi. Może to być spory problem, jeśli interesuje nas sprzedaż w modelu dropshipping, bez posiadania własnych produktów.

Najważniejsze funkcje Sky-Shop

funkcje sky-shop
  • integracja z hurtowniami – nie tylko tymi działającymi w modelu sprzedażowym dropshipping, ale również z tymi tradycyjnymi, które sprzedają w hurcie,
  • integracja z platformami sprzedażowymi – pozwala automatycznie wystawiać aukcje i obsługiwać zamówienia na popularnych portalach jak Allegro, czy też eBay.
  • sklep na Facebook’u – automatyczne wystawianie produktów na fanpage,
  • blog sklepowy – możliwość założenia bloga i jego prowadzenia bezpośrednio na platformie sprawia, że możemy łatwiej docierać do większej ilości klientów publikując artykuły, poradniki itp.,
  • marketing i SEO/SEM – sklep jest odpowiednio zoptymalizowany pod kątem SEO, dzięki czemu pozycjonowanie będzie nieco łatwiejsze,
  • raporty i statystyki – wiele przydatnych informacji, których odpowiednia analiza pozwoli nam lepiej prowadzić ten biznes.

Oczywiście funkcji jest znacznie więcej, a powyższe to jedynie te najpopularniejsze (według informacji znajdujących się na oficjalnej stronie jest ich ponad 1200). Warto zwrócić również uwagę, że w cenie abonamentu Sky-Shop mamy już wliczony hosting www na wydajnych i bezpiecznych serwerach. Dzięki temu nie musimy martwić się dodatkowo o instalację sklepu, gdyż wszystko odbywa się automatycznie.

Sprzedaż bez własnych produktów

dropshipping

Jedną z zalet platformy Sky-Shop jest to, że możemy założyć sklep nawet nie posiadając własnych produktów. Taki model zwie się dropshippingiem i jest to świetne rozwiązanie, dzięki któremu unikniemy kosztów związanych z zakupem produktów i ich magazynowaniem, jeśli sprzedaż pójdzie nie po naszej myśli.

Promocja założonego sklepu

O ile samo założenie sklepu przy pomocy platformy Sky-Shop jest banalnie proste, to niestety jego promowanie i skuteczny marketing to już zupełnie inna bajka. Powodzenie w dużej mierze zależy od budżetu, którym dysponujemy oraz czasem jaki możemy poświęcić na jego rozwój. Jednak do najpopularniejszych metod promowania sklepu możemy zaliczyć:

  • pozycjonowanie – bez wątpienia jedna z lepszych opcji, gdyż odpowiednio przeprowadzone daje długotrwałe efekty. Najprościej mówiąc, pozycjonowanie to działania, dzięki którym nasz sklep pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania na interesujące nas frazy,
  • influencer marketing – dobry sposób, który pozwala dotrzeć do kolejnych klientów wykorzystując do tego zasięgi influencerów. Ci w zamian za odpowiednie wynagrodzenie z pewnością umieszczą na swoich profilach informacje o wybranym produkcie wraz z linkiem do sklepu,
  • porównywarki cen – warto dodać również oferowane produkty do popularnych porównywarek, gdyż ludzie często z nich korzystają szukając najniższych cen,
  • reklamy – wprawdzie mogą zagwarantować stały napływ klientów, ale niestety wymagają regularnych nakładów finansowych. Jest to dobre rozwiązanie na starcie oraz jako uzupełnienie, ale nie warto wykorzystywać całego dostępnego budżetu wyłącznie na to. Zdecydowanie lepiej postarać się zwiększyć widoczność i rozpoznawalności marki.

Opinie o Sky-Shop

Platforma Sky-Shop cechuje się naprawdę dużą ilością rozwiązań, które świetnie sprawdzą się w przypadku małych i średnich sklepów. Niestety w przypadku tych bardziej rozbudowanych może okazać się niewystarczająca, ale oprogramowanie w dalszym ciągu jest bardzo dobrym wyborem dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z własnym sklepem internetowym. W internecie znajdziemy wiele pozytywnych opinii na temat platformy, więc zdecydowanie warto samemu spróbować i ocenić. Zwłaszcza, że do dyspozycji mamy darmowy okres próbny (14 dni), dzięki któremu przetestujemy działanie sklepu zanim jeszcze zdecydujemy się na opłacanie abonamentu.

Macie jakieś doświadczenia z platformą Sky-Shop? Podzielcie się opinią w komentarzu

Dodaj komentarz