Strona główna » Artykuły sponsorowane » O czym należy pamiętać przy druku ulotek?

O czym należy pamiętać przy druku ulotek?

Ulotki nie należą do ulubionych form promocji polskich klientów i ogólnie ich postrzeganie jest raczej negatywne. Tym niemniej, jest to wręcz fenomenalna forma reklamy zarówno pod względem skuteczności, jak i kosztu jednostkowego dotarcia do pojedynczego klienta. Zwłaszcza w dobie druku cyfrowego i drukarni internetowych tworzenie ulotek stało się łatwe, proste i przyjemne, ich koszt spadł do najniższego poziomu w historii, a łatwość ich projektowania przekłada się na możliwość stworzenia dobrego projektu także przez najmniejsze firmy działające w skali mikro.

Budowanie świadomości marki

            Najważniejszym zadaniem ulotki jest budowanie świadomości marki, więc nie należy z niej robić kompendium wiedzy o firmie. Dobrym sposobem jest tutaj chociażby tworzenie ulotek składanych, które po rozłożeniu oferują dużo informacji, ale w swojej podstawowej formie są niewielkimi strzępkami papieru z najważniejszymi kwestiami podanymi na tacy. Musimy pamiętać, że z większością ulotek klient będzie miał kontakt wzrokowy przez sekundę lub nawet mniej i w tym czasie trzeba mu przede wszystkim przekazać świadomość marki: jesteśmy, istniejemy i działamy!

            Pamiętajmy, że jeśli klient wyrazi realne zainteresowanie firmą, niezależnie od formy ulotki, nie będzie się dało zmieścić na niej wszystkiego. Dlatego link do strony internetowej, a lepiej kod QR, to obecnie elementy konieczne ulotki.

Zasady tworzenia dobrej ulotki

            Ulotka, która spełni swoje zadanie, to ulotka:

Posiadająca chwytliwe hasło – pozwoli ono w lot rozpoznać firmę i jej charakter oraz zostanie w pamięci;

Oferująca czytelny przekaz – czyli korzyść dla klienta lub jakąś okazję, na przykład wyprzedaż lub kod rabatowy;

Prezentująca ciekawą szatę graficzną – osoba, która tylko rzuci okiem na ulotkę, nie zapamięta słów, ale będzie kojarzyć logo i inne grafiki;

Zawiera interesującą treść – skoro ulotka oferuje hamburgera, musi przekonać klienta, że ten hamburger jest warty uwagi.

Bardzo ważne jest to, że ulotka to forma przekazywania treści, a nie treść sama w sobie. Inaczej będzie musiała wyglądać ulotka trafiająca do poczekalni czy skrzynki na listy, a inaczej ulotka oferowana spieszącym się przechodniom. Typowy odbiór ulotki jest szybki i powierzchowny, co nie jest wadą ulotek, ale po prostu sposobem konsumpcji ich treści, więc do tego sposobu trzeba się odpowiednio dostosować.

 Artykuł przy współpracy www.tonprint.pl


Jeśli podobał Ci się ten wpis, nie zapomnij udostępnić go znajomym w mediach społecznościowych!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
Patrycja
Patrycja
4 lat temu

Dla mnie ulotka ma być krótka i treściwa 😉

1
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten temat.x