O czym należy pamiętać przy druku ulotek?

Ulotki nie należą do ulubionych form promocji polskich klientów i ogólnie ich postrzeganie jest raczej negatywne. Tym niemniej, jest to wręcz fenomenalna forma reklamy zarówno pod względem skuteczności, jak i kosztu jednostkowego dotarcia do pojedynczego klienta. Zwłaszcza w dobie druku cyfrowego i drukarni internetowych tworzenie ulotek stało się łatwe, proste i przyjemne, ich koszt spadł do najniższego poziomu w historii, a łatwość ich projektowania przekłada się na możliwość stworzenia dobrego projektu także przez najmniejsze firmy działające w skali mikro.

Budowanie świadomości marki

            Najważniejszym zadaniem ulotki jest budowanie świadomości marki, więc nie należy z niej robić kompendium wiedzy o firmie. Dobrym sposobem jest tutaj chociażby tworzenie ulotek składanych, które po rozłożeniu oferują dużo informacji, ale w swojej podstawowej formie są niewielkimi strzępkami papieru z najważniejszymi kwestiami podanymi na tacy. Musimy pamiętać, że z większością ulotek klient będzie miał kontakt wzrokowy przez sekundę lub nawet mniej i w tym czasie trzeba mu przede wszystkim przekazać świadomość marki: jesteśmy, istniejemy i działamy!

            Pamiętajmy, że jeśli klient wyrazi realne zainteresowanie firmą, niezależnie od formy ulotki, nie będzie się dało zmieścić na niej wszystkiego. Dlatego link do strony internetowej, a lepiej kod QR, to obecnie elementy konieczne ulotki.

Zasady tworzenia dobrej ulotki

            Ulotka, która spełni swoje zadanie, to ulotka:

Posiadająca chwytliwe hasło – pozwoli ono w lot rozpoznać firmę i jej charakter oraz zostanie w pamięci;

Oferująca czytelny przekaz – czyli korzyść dla klienta lub jakąś okazję, na przykład wyprzedaż lub kod rabatowy;

Prezentująca ciekawą szatę graficzną – osoba, która tylko rzuci okiem na ulotkę, nie zapamięta słów, ale będzie kojarzyć logo i inne grafiki;

Zawiera interesującą treść – skoro ulotka oferuje hamburgera, musi przekonać klienta, że ten hamburger jest warty uwagi.

Bardzo ważne jest to, że ulotka to forma przekazywania treści, a nie treść sama w sobie. Inaczej będzie musiała wyglądać ulotka trafiająca do poczekalni czy skrzynki na listy, a inaczej ulotka oferowana spieszącym się przechodniom. Typowy odbiór ulotki jest szybki i powierzchowny, co nie jest wadą ulotek, ale po prostu sposobem konsumpcji ich treści, więc do tego sposobu trzeba się odpowiednio dostosować.

 Artykuł przy współpracy www.tonprint.pl


Zobacz też:

Subskrybuj
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
Patrycja
Patrycja
4 lat temu

Dla mnie ulotka ma być krótka i treściwa 😉

1
0
Skomentuj!x