Strona główna » Artykuły sponsorowane » Ekologiczna przesyłka – jak ją przygotować?

Ekologiczna przesyłka – jak ją przygotować?

Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, jak zostały zapakowane produkty, które zamówili w sklepie online. Nie chodzi jedynie o jakość opakowania czy o jego estetykę. Znaczenie ma również ekologia. Wielu klientów podkreśla, że sprzedawcy marnują podczas pakowania olbrzymie ilości papieru i innych surowców. Najwyższy czas to zmienić i zacząć pakować produkty w sposób ekologiczny. Taka zmiana będzie miała pozytywne skutki dla środowiska i dla wizerunku firmy. Sprawdź jak przygotować ekologiczną przesyłkę. 

  1. Starannie dopasuj rozmiar pudełka do zawartości

Zdarza się, że do rąk klienta trafia niewielki produkt w… olbrzymim opakowaniu. Większość wolnej przestrzeni zajmują wówczas wypełniacze. Należy za wszelką cenę unikać podobnych praktyk. Opakowanie musi być dobrze dostosowane do wielkości produktu. W magazynie powinniśmy więc składować pudełka w różnych rozmiarach. Dzięki temu odpowiednie opakowanie zawsze będzie pod ręką. Pamiętaj, że po włożeniu produktów do kartonu między nimi a ściankami opakowania powinno pozostać trochę wolnej przestrzeni. Rzeczy nie mogą naciskać na boki pudełka, ale nie mogą być także zbytnio od nich oddalone. Dzięki temu unikniemy marnowania wypełniaczy, a ponadto towar zostanie lepiej unieruchomiony, co przełoży się na jego bezpieczeństwo podczas transportu. 

  1. Używaj naturalnych wypełniaczy

Do wypełniania wolnej przestrzeni w pudełku używa się zazwyczaj pianki, papieru lub skropaku. Jeśli decydujemy się na papier, najlepiej wykorzystać makulaturowy. Na polskim rynku dostępny jest również skropak ekologiczny wykonany z surowców pochodzenia roślinnego. Taki wypełniacz jest w pełni biodegradowalny. Ekologiczne wypełniacze możesz zamówić tutaj: https://kartony24.eu/.

  1. Zamiast folii bąbelkowej wybierz papier nacinany

Delikatne przedmioty powinny zostać dodatkowo zabezpieczone do wysyłki. Zazwyczaj w tym celu stosuje się folię bąbelkową. O ile folia skutecznie amortyzuje wstrząsy, o tyle nie jest zbyt przyjazna dla środowiska. Na szczęście na rynku pojawił się już jej bardziej ekologiczny zamiennik – papier nacinany. Jego struktura przypomina plaster miodu, dzięki czemu po rozwinięciu niemal dwukrotnie zwiększa swoją powierzchnię. Ma właściwości amortyzacyjne, więc skutecznie chroni produkty. Jest biodegradowalny. 

  1. Zamiast tradycyjnej taśmy wybierz papierową

Jeśli chcesz przygotować w pełni ekologiczną przesyłkę, musisz zwrócić uwagę również na rodzaj taśmy pakowej. Najlepiej stosować tę wykonaną z papieru i kauczuku. Ma uniwersalne zastosowanie, jest wytrzymała i podlega recyklingowi w 100%. Do pakowania lżejszych przesyłek można używać również sznurka jutowego. 

  1. Stosuj bibułę pakową 

Każdy sprzedawca wie, że wygląd przesyłki ma znaczny wpływ na ocenę sklepu przez klienta. Przygotowanie ekologicznej paczki nie oznacza, że musi ona wyglądać gorzej. Wręcz przeciwnie, na rynku możemy znaleźć ekologiczne akcesoria do pakowania, dzięki którym produkty będą prezentować się jeszcze lepiej. Warto zwrócić uwagę m.in. na bibułę do pakowania. Można owinąć w nią produkt, zabezpieczyć srebrną naklejką i dopiero tak przygotowany towar umieścić w opakowaniu. Dzięki bibule produkty będą wyglądać ekskluzywnie. Bibuła do pakowania podlega recyklingowi. 

  1. Papier pakowy

Jeśli wysyłasz produkt w oryginalnym pudełku, nie musisz stosować kolejnego kartonu. Lepiej wybrać papier pakowy. Wystarczy owinąć nim opakowanie, by zabezpieczyć je przed zabrudzeniem lub otarciem. Papier pakowy podlega recyklingowi, a ponadto nadaje przesyłkom estetyczny wygląd w stylu retro.

  1. A co jeśli nie stać mnie na ekoprzesyłkę?

Niektórzy przedsiębiorcy obawiają się, że zmiana dotychczasowych akcesoriów do pakowania na ich ekologiczne odpowiedniki będzie generować wysokie koszty. Tymczasem w Internecie mogą znaleźć sprawdzony sklep, w którym takie produkty oferowane są w korzystnych cenach. Można też po prostu zapewnić klientom możliwość wyboru standardowej przesyłki lub wersji ekologicznej za niewielką dopłatą.  

Na świecie codziennie wysyłane są miliony przesyłek. Gdyby każdy przedsiębiorca zadbał o stosowanie ekologicznych rozwiązań w trakcie pakowania, zużycie surowców byłoby o wiele mniejsze. Im szybciej wdrożysz takie rozwiązania w swojej firmie, tym lepiej dla środowiska i dla wizerunku marki. 


Jeśli podobał Ci się ten wpis, nie zapomnij udostępnić go znajomym w mediach społecznościowych!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten temat.x