Jak wyróżnić się na mocno konkurencyjnym rynku?

Dane opublikowane wiosną 2020 roku mówią o 3 314 467 firmach funkcjonujących na terenie naszego kraju. Większość tej puli stanowią małe i średnie, często jednoosobowe działalności gospodarcze – jest ich ok. 2.2 miliona. Dynamika przyrostu w ostatnich latach wprawdzie nieco spadła, ale wyniki nadal wywierają na odbiorcach duże wrażenie. Co ważne, powyższe dane obejmują jedynie podmioty aktywne, a nie na przykład zawieszone.

Szybki rozwój przedsiębiorczości

Handel i motoryzacja to dwie najpopularniejsze branże wybierane przez przedsiębiorców. W tych gałęziach gospodarki działa aż 27%  małych i średnich firm, co w liczbach bezwzględnych oznacza około 375 000 podmiotów, a każdego roku pojawiają się kolejne. Jak radzić sobie na tak trudnym i nasyconym rynku? Istotny jest oczywiście dobór właściwej strategii sprzedażowej, rzetelni dostawcy i wysoki, poparty ciągłymi szkoleniami poziom usług. W poniższym artykule skupimy się jednak na problematyce dotarcia do klienta i budowania rozpoznawalnej, wartościowej marki.

Podejście do marketingu często bywa definiowane przez dwa skrajnie różne stanowiska. Część przedsiębiorców docenia wpływ reklamy i na budżety związane z promocją zakresu działań firmy przeznacza niebagatelną część przychodu. Druga część właścicieli mikroprzedsiębiorstw uważa, że wydatki tego typu to zbyteczny luksus i nieefektywna fanaberia, której finansowanie powinno być ograniczone do minimum. Co ciekawe w obu grupach często spotyka się podobne podejście, charakteryzujące się inwestowaniem w reklamę w chwilach prosperity i natychmiastowym cięciem budżetów reklamowych, kiedy na horyzoncie pojawiają się pierwsze zwiastuny kryzysu. Ten częsty błąd może skutkować nie tylko utratą stabilności, ale w ekstremalnych przypadkach nawet upadkiem firmy. Budowanie marki i kształtowanie świadomości odbiorców wymaga czasu i dobrze zaplanowanego, konsekwentnie realizowanego działania.

Klasyczne formy reklamy, czy nowoczesne rozwiązania?

W dobie internetu wielu ekspertów marketingu kieruje swoje kroki w stronę właśnie tego medium. Internet kusi możliwością szybkiego dotarcia do szerokich rzesz odbiorców, jest zdecydowanie bardziej efektywny od odchodzących w cień wydawnictw drukowanych, jest także tańszy, bardziej elastyczny od przekazu telewizyjnego. To teoretycznie idealne medium jest jednak obciążone poważnymi wadami. Zalew treści goszczących na ekranach naszych komputerów i wyświetlaczach telefonów jest tak duży, że coraz częściej świadomie lub podświadomie ignorujemy istotę przekazu, a zamiast zainteresowania odczuwamy irytację. Zjawisko takie zdecydowanie nie sprzyja budowaniu więzi z potencjalnym klientem. Może więc warto zwrócić uwagę na nieco bardziej indywidualne, czy wręcz spersonalizowane metody?

Odzież reklamowa jest przykładem środka gwarantującego wysoką efektywność przekazu. Jeżeli komukolwiek jeszcze określenie to kojarzy się wyłącznie z koszulkami z nadrukiem, to czym prędzej powinien odwiedzić stronę firmy Strefa Logo. Katalog produktów obejmuje zarówno lekką odzież sportową, jak i polary i kurtki z logo, odzież roboczą i propozycje stricte biznesowe, takie jak firmowe spódniczki, swetry czy apaszki. Wyróżnienie się spośród szerokiego grona konkurencji może stać się nie tylko łatwe, ale też wygodne i stylowe.

Dodaj komentarz