Bankier

Bankier

Idea programów partnerskich jako sposobów na pozyskiwane klientów dla jego twórców nie jest nowa. Biorąc pod uwagę, że jednocześnie generują one pokaźne zyski dla Partnerów i innych osób zaangażowanych w te programy, mamy potencjalnie sytuację typu win-win – warto zatem przyjrzeć się im uważniej – weźmy za przykład System Partnerski Bankier oferowany przez firmę Bonnier Business Polska Sp. z o.o.

System partnerski Bankier - jak działa?

Celem programu jest promocja zarówno samego portalu Bankier.pl, jak i różnorodnych innych produktów i usług (głównie z branży finansowej). Podstawowym sposobem, w jaki Partnerzy programu promują wspomniane wyżej elementy, jest po prostu umieszczanie reklam na swoich stronach internetowych. Klienci klikając na reklamy, przechodzą na strony powiązane z Bankier.pl, co przekłada się na zarobek dla właściciela strony internetowej, na której umieszczona była reklama. Jednak szczegóły, jeśli chodzi o stawki i niezbędne czynności, aby uzyskać wspomniany dochód, zależą od konkretnego przypadku i od zastosowanego modelu rozliczeniowego – przyjrzyjmy się im w skrócie.

Bankier - modele rozliczeniowe?

  1. CPL (cost per lead) – najpopularniejsza wersja, w której Partnerowi przysługuje wynagrodzenie, jeśli przekierowany z jego strony klient będzie zainteresowany oferowanym produktem i wypełni formularz kontaktowy lub wniosek o daną usługę, lub produkt.
  2. CPS (cost per sale) – tutaj warunkiem uzyskania wynagrodzenia przez Partnera jest nie tylko wyrażenie zainteresowania przez przekierowaną osobę. Musi ona dokonać zamówienia wskazanego w programie partnerskim towaru lub usługi.
  3. CPC (cost per click) – w tym modelu wystarczy, że podczas odwiedzania strony internetowej Partnera, klient kliknie reklamę. Nie musi on już później dokonywać żądnych zakupów.
  4. CPA (cost per action) – wymagane jest specyficzne działanie. Przykładowo, może to być zapisanie się na listę subskrybentów newslettera, albo umówienie się na spotkanie.
Potrzebujesz więcej informacji na temat sposobów rozliczeń?

Który model rozliczeniowy wybrać?

Nie ma powodu do ograniczania się do jednego z nich, skoro efektywnie łącząc wszystkie, Partner ma szansę na największy przychód. Najprostszym wydaje się model CPC, w którym wystarczy jedno kliknięcie, aby uzyskać prowizję. Jednak w innych modelach możemy często liczyć na wielokrotnie lepsze stawki, więc nie ignorujmy ich.

System partnerski Bankier - przykładowe stawki

To już zależy w dużym stopniu od nas i od tego, jak wielu potencjalnych klientów skusi nasza strona. Spójrzmy jednak na przykłady warunków do spełnienia w każdym z przedstawionych modeli.

  1. CPL – wypełnienie wniosku o ubezpieczenie – 40 zł
  2. CPS – zamówienie przez klienta karty kredytowej wskazanego banku – 160 zł
  3. CPC – kliknięcie to dość groszowe stawki
  4. CPA – zawnioskowanie nowego klienta o lokatę bankową – 120 zł

Jak widać, nie są to takie małe stawki – a jeśli za naszym pośrednictwem raptem 10 klientów zamówi kartę kredytową, lub wykona inną, wskazaną czynność, konto Partnera może się wzbogacić nawet o 1600 zł. Program partnerski Bankier.pl wydaje się wiec być ciekawym sposobem na łatwe osiągnięcie dodatkowego dochodu.

Wypłata z systemu partnerskiego Bankier

System partnerski serwisu cechuje się niskim progiem wypłaty, który wynosi tylko 50 złotych. Do programu dołączyć możemy zarówno jako osoba fizyczna, jak i firma. W zależności od dokonanego wyboru, rozliczenie odbywać się będzie w oparciu o wygenerowany rachunek lub fakturę. Wynagrodzenie otrzymamy na podane konto bankowe w ciągu kilku dni od wysłania wygenerowanego rachunku lub faktury.

Bankier - program poleceń

W zasadzie każda sieć afiliacyjna pozwala również budować sieć partnerów, więc i tutaj jest to możliwe. Niestety ten w porównaniu z innymi wypada dość słabo, choć mamy aż 2 możliwości do wyboru:

  1. CPA – jednorazowa prowizja w wysokości 50 złotych, jeśli pozyskany użytkownik zarobi przynajmniej 200 złotych w ciągu pierwszych trzech miesięcy od rejestracji,
  2. CPS – prowizja zależna od zarobków pozyskanego partnera w wysokości 3%, ale tylko przez pierwszy rok po rejestracji.

Jak widać, zarówno pierwsza i druga opcja nie wypada najlepiej, jeśli brać pod uwagę konkurencyjne sieci afiliacyjne. W sytuacji, gdy planujemy budować sieć partnerów i na tym budować swój dochód pasywny, nie będzie to najlepszy wybór. Z kolei, jeśli sami chcemy promować dane produkty lub usługi, system partnerski Bankier świetnie się sprawdzi.

Bankier to nie jedyna sieć afiliacyjna

Nazwa system partnerski od razu kojarzy się z programami partnerskimi, choć Bankier to w zasadzie bardziej sieć afiliacyjna. W swojej ofercie ma wiele różnych i ciekawych produktów finansowych, z których możemy skorzystać. Nie jest, jednak jedyną siecią afiliacyjną z tego typu produktami, więc czasem warto również rzucić okiem na inne. Może okazać się, że inne sieci afiliacyjne oferują lepsze stawki dla produktów, które akurat zamierzamy promować.

System partnerski Bankier - opinie

System partnerski Bankier ma w swojej ofercie wiele ciekawych produktów oraz różnego rodzaju widgetów, które ułatwiają promowanie. Sam serwis jest świetnie znany i ma bardzo dobre opinie wśród użytkowników. Do tego dochodzą całkiem niezłe stawki, jeśli chodzi o promowane produkty, więc z pewnością warto założyć konto i sprawdzić ofertę.

Macie jakieś doświadczenia z systemem partnerskim? Podzielcie się opinią w komentarzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *