Content marketing to jedna z najbardziej skutecznych form promocji marki, która świetnie sprawdza się również w branży beauty. Przy zastosowaniu relatywnie niskiego budżetu, pozwala dotrzeć do nowych osób zainteresowanych produktami, zyskać ich uwagę, a następnie przekształcić ich w lojalnych klientów. Oto cztery przykłady strategii, które pozytywnie wpłyną na ruch na stronie oraz konwersję sprzedaży firm z sektora beauty.
Spis treści
Blog na stronie lub w sklepie internetowym
Pierwszym sposobem na zwiększenie sprzedaży w branży beauty jest stworzenie bloga firmowego na stronie lub w sklepie internetowym. Artykuły, które będą się na nim pojawiać, powinny dotyczyć ważnych kwestii dla potencjalnych klientów, np. opisu poszczególnych zabiegów, czy edukowania na tematy okołourodowe. Aby były chętnie czytane, muszą być napisane tak, aby odpowiadały na pytania, które mogą pojawiać się wśród grupy docelowej. Co natomiast najważniejsze, aby taki blog rzeczywiście spełniał swoją rolę, jego właściciel musi zadbać o jego widoczność w wyszukiwarce Google. Tylko w ten sposób dotrze do osób zainteresowanych produktami lub usługami. W tym celu warto pamiętać o używaniu kluczowych fraz, które będą wyszukiwane przez użytkowników, co pozwoli na zwiększenie ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Niestety, skuteczne prowadzenie bloga firmowego w branży beauty nie jest proste. Dlatego też w zakresie zwiększania widoczności strony i generowania ruchu warto skorzystać z pomocy specjalistycznej agencji marketingowej, np. agencji Reprise (https://reprise.pl/). Reprise specjalizuje się między innymi w SEO & Content Marketingu.
Materiały video
Materiały video to również świetny przykład content marketingu w branży beauty, który z niewiadomego powodu wciąż nie jest jeszcze doceniany przez wiele marek. Krótkie formaty reklamowe doskonale sprawdzają się w przypadku m.in. reklamy kosmetyków, ponieważ pozwalają w szybki sposób pokazać przeznaczenie produktu, sposób jego użycia oraz skład. Aby video było jak najbardziej atrakcyjne dla odbiorcy, warto zastosować ciekawe animacje i przejścia. To sprawi, że potencjalny klient rzeczywiście obejrzy dany materiał, a nie tylko go przewinie, a ponadto film zapadnie mu w pamięć. Dzięki temu szanse na konwersję znacząco rosną. Aby zmaksymalizować efekt, film można umieścić na różnych platformach, takich jak YouTube czy media społecznościowe marki. To pozwoli dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, a w konsekwencji przełoży się na zainteresowanie produktami.
Artykuły sponsorowane i gościnne
Kolejna propozycja strategii content marketingowej w branży beauty to wykorzystywanie artykułów sponsorowanych i gościnnych. Są to publikacje (także w formie wywiadów) umieszczane poza stroną główną oraz kanałami danej marki, jednak w miejscach, w których pojawiają się osoby potencjalnie zainteresowane jej produktami. Tworzenie i publikowanie eksperckich artykułów na tematy związane z branżą beauty na znanych serwisach branżowych może przynieść wiele korzyści. Poprzez wplecenie informacji na temat własnej marki i produktów pozwala dotrzeć do nowych odbiorców oraz zwiększyć wiarygodność marki. Podobnie jak w przypadku artykułów blogowych, również te treści powinny być wartościowe dla czytelników. Ponadto informacje na temat produktów muszą być subtelne i umieszczone w kontekście szerszej tematyki artykułu.
Ostatnią propozycją strategicznych działań content marketingowych są posty w social media. To potężne narzędzie do komunikacji z klientami (także tymi potencjalnymi) oraz budowania marki. W branży beauty, regularne publikowanie krótkich treści na temat produktów, składów, nowości i promocji, może znacząco zwiększyć zasięg danej firmy. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, ważne jest, aby posty były wyjątkowe, angażujące i zapadające w pamięć. W tym celu można użyć atrakcyjnych obrazów, animacji, czy interaktywnych elementów. Publikowanie postów w social media pozwala na tworzenie relacji z odbiorcami, co z kolei prowadzi do budowania społeczności wokół marki beauty. Warto jednak mieć na uwadze to, że tylko regularne i spójne dodawanie postów w kanałach social media będzie skuteczną strategią content marketingową.