LeadStar jest kolejną siecią afiliacyjną na rynku, w której znajdziemy nie tylko produkty finansowe czy oferty z branży telekomunikacji, ale przede wszystkim oferty z branży e-commerce, która stanowi już ponad połowę z ponad 500 kampanii. Przed rozpoczęciem promowania danego produktu należy „dołączyć” do niego i zapoznać się z informacjami odnośnie dozwolonych metod. Jednak weryfikacja następuje przeważnie w ciągu kilku minut, więc nie powinno to być przeszkodą. Jak zarabiać w tej sieci afiliacyjnej i co powinniśmy o niej wiedzieć?
Spis treści
Rejestracja w LeadStar
Oczywiście zanim jeszcze przystąpimy do zarabiania – musimy założyć darmowe konto w serwisie.
Służy do tego formularz rejestracyjny, w którym na początek wybieramy, czy rejestrujemy się jako osoba fizyczna, czy jako firma (może być również zarejestrowana poza terytorium Polski). Po dokonaniu wyboru pozostaje nam już tylko wypełnić wszystkie wymagane dane, czyli adres e-mail, imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania itp, a po założeniu konta możemy przejść do zarabiania.
Jak zarabiać w LeadStar?
LeadStar jest dość świeżą siecią afiliacyjną, gdyż działa w Polsce od 2018 roku, ale jest również jedną z najszybciej rozwijających się. W swojej ofercie posiada już ponad 500 interesujących programów partnerskich, a dodatkowe miesięczne bonusy tylko zachęcają do aktywności. Jednak zanim przystąpimy do promowania wybranych produktów, najpierw musimy najpierw do nich „dołączyć”. Możemy to zrobić wchodząc w zakładkę „Katalog programów”, a następnie przy wybranym klikając „Dołącz”. Po kliknięciu wyświetli nam się informacja o dozwolonych i zabronionych formach promocji, a po potwierdzeniu zapoznania się z nimi możemy wysłać prośbę o dołączenie.
Takie dołączanie jest wprawdzie dość nietypowe, ale weryfikacja następuje przeważnie w ciągu kilku minut, więc nie powinno to być dla nas przeszkodą. Produkty i usługi, które nas interesują lub konkretne modele rozliczeń możemy znaleźć za pomocą wbudowanej wyszukiwarki, a po dołączeniu możemy skupić się już na zarabianiu, korzystając z dostępnych narzędzi do promowania.
Narzędzia do promowania
- strony partnerskie – gotowa strona, która zawiera zdefiniowane przez nas produkty,
- pasaże ofert na stronę – gotowe zestawienie ofert (np. różnych propozycji pożyczki w zależności od banku) do umieszczenia w wybranym miejscu na stronie,
- chmury linków – wiele bennerów do różnych produktów (wybranych przez nas), na określonej przestrzeni,
- deeplinki – linki kierujące na konkretną ofertę (dany produkt) na stronie reklamodawcy,
- smartlinki – narzędzie polegające na definiowaniu słów kluczowych, które w każdym wpisie linkują na konkretną kampanię,
- animator kreacji reklamowych – narzędzie do prezentowania kreacji reklamowych w sposób atrakcyjny i przyciągający wzrok użytkowników poprzez swój niespodziewany ruch,
- widgety – zestawienie wybranych ofert. Wygląd samego widgetu możemy edytować (kolor, rozmiar, nagłówek itp.),
- linki symboliczne – zwykłe linki tekstowe, które kierują bezpośrednio do oferty,
- pule kreacji – bannery wybranych ofert mogą wyświetlać się jedna po drugiej, aż do wyczerpania puli, po czym wyświetlane będą od nowa. Jest to prawdopodobnie jedno z lepszych narzędzi, które znajdziemy w tej sieci afiliacyjnej, a brakuje go u konkurencji. Warto dodać, że możemy włączyć wyświetlanie danemu użytkownikowi tej samej kreacji przez 24 godziny,
- API, postback i paczki XML– to o wiele bardziej zaawansowane narzędzia przeznaczone dla osób chcących spiąć swój system informatyczny z panelem LeadStar i ułatwić sobie zarabianie.
Gdzie promować produkty LeadStar
Linki do konkretnych produktów możemy promować w zasadzie w każdym miejscu – nawet wysyłając go znajomym, ale nie wszędzie osiągniemy dobre rezultaty. Bez wątpienia najlepiej wykorzystać do tego internet, który stwarza naprawdę ogromne możliwości. Jeśli zaś chodzi o same metody promowania, to w praktycznie każdym programie partnerskim i sieci afiliacyjnej wyglądają tak samo – różnią się jedynie produktem.
Program polecający
LeadStar, podobnie jak inne sieci afiliacyjne ma również własny program polecający, w którym otrzymujemy 5% od przychodów zarejestrowanych za pomocą reflinka subpartnerów. Jednak, aby dostać wynagrodzenie z tego tytułu sami musimy zarobić w danym miesiącu przynajmniej 150 złotych. W przeciwieństwie do niektórych programów partnerskich nie mamy tutaj górnego limitu zarobków z subpartnerów. Warto wspomnieć również o ciekawej opcji, jaką jest możliwość nadawania aliasów i wysyłania wiadomości do swoich poleconych bezpośrednio z panelu. Jest to rozwiązanie, którego niestety nie znajdziemy chyba w żadnej innej sieci, a może być całkiem przydatne.
Jak szybko zarobić z LeadStar bez promowania
W sieciach afiliacyjnych takich jak LeadStar możemy również szybko zarobić pieniądze bez promowania żadnych ofert. Wprawdzie niezbyt regularnie, ale w ten sposób na nasze konto może trafić przynajmniej kilkaset złotych, bez większego wysiłku. Jedyne co musimy zrobić to skorzystać z wybranej oferty polecając ją samemu sobie. Wystarczy, że np założymy konto w banku wykorzystując do tego link wygenerowany za pomocą programu.
Dostępne modele rozliczeniowe
- CPL – prowizja naliczana za poprawnie wypełniony formularz,
- CPS – prowizja naliczana za sprzedaż np. otwarcie konta, czy zakup produktu na stronie internetowej,
- CPA – prowizja naliczana jest za wykonanie konkretnej akcji np. zapis w newsletterze, czy udział w konkursie,
- CPC – prowizja naliczana za każde kliknięcie w link lub wskazane miejsce na stronie,
- CPL+CPS,
- CPL+CPA,
- CPS+CPA.
Zarabiając w sieciach afiliacyjnych lub programach partnerskich z pewnością spotkamy się z różnymi modelami rozliczeń, a każdy z nich ma swoje wady i zalety.
Promocje i bonusy w LeadStar
W LeadStar możemy liczyć również na okazjonalne bonusy do naliczanej prowizji, a jednym z nich jest promocja urodzinowa. Na czym dokładnie polega? W dniu naszych urodzin (w przypadku firm data powstania działalności) otrzymujemy dodatkowe 5% prowizji do wszystkich akcji wygenerowanych w tym dniu. Jest to bonus, który zdecydowanie wyróżnia tę sieć afiliacyjną na tle pozostałych.
Poza promocją urodzinową trafiają się czasem te cykliczne, które gwarantują dodatkową prowizję np. za określoną liczbę domkniętych umów lub sprzedaży.
Nietypową na rynku promocją jest również oferta „czarny piątek w każdy piątek”. Tego dnia, za akcje wygenerowane w niektórych kampaniach obowiązuje wyższa stawka, która podana jest w panelu w zakładce „Aktualności”. Taka promocja trwa aż 24 godziny.
Oczywiście promocje dostępne są nie tylko dla wydawców, ale również dla klientów, którzy wykonają określoną akcję. Może to być np. 50 złotych na pierwsze zakupy po zapisie do newslettera, 10% rabatu przy każdym zamówieniu, czy też dodatkowe pieniądze za założenie konta w banku. Listę takich promocji znajdziemy w specjalnej zakładce „Programy z korzyściami„, więc warto tam zaglądać, gdyż zdecydowanie łatwiej je promować.
Zalety LeadStar
- przejrzysty i intuicyjny panel,
- poradniki dla osób początkujących (jak zarabiać, jak korzystać z narzędzi, jak rozliczać się z Urzędem Skarbowym itp.),
- w przypadku wyłączenia danej kampanii użytkownik kierowany jest na podstronę z innymi ofertami, które promuje wydawca,
- możliwość śledzenia większości kampanii na bieżąco (złożone wnioski pokazują się od razu). W pozostałych kliknięcia i leady pojawiają się po wgraniu raportów przez zespół LeadStar, czyli co kilka dni.
- aktywny kontakt z wydawcami. Wiele zmian w panelu nastąpiło po sugestiach od strony wydawców.
Ile możemy zarobić z LeadStar
Jak to bywa w marketingu afiliacyjnym – potencjał zarobkowy jest tutaj w zasadzie nieograniczony. To ile zarobimy uzależnione jest przede wszystkim od ilości wysłanych wniosków, oraz tego jaka przysługiwała za nie prowizja. Co ciekawe, na stronie znajdziemy wewnętrzny ranking, który pozwala nam sprawdzić ile zarobili w poprzednim miesiącu najlepsi użytkownicy. Bazując na tych informacjach widać, że czołowi promotorzy wyciągają ok. 15 tysięcy złotych na miesiąc, a to już naprawdę sporo. Oczywiście może to być jedynie jeden z wielu programów partnerskich, gdzie owe osoby działają, więc warto mieć to na uwadze biorąc się za zarabianie w internecie.
Wypłata z LeadStar
Bez wątpienia do zalet programu zaliczyć możemy bardzo niski próg wypłaty, który wynosi tylko 1 zł. Możemy ją zlecić w dowolnym czasie, ale jeśli tego nie zrobimy, to zostaje ona zlecona automatycznie ostatniego dnia miesiąca. W przypadku osób fizycznych wypłata następuje w następnym dniu roboczym, a w przypadku firm do 3 dni roboczych. Wszystkie zarobki trafiają bezpośrednio na podane przez nas konto bankowe.
Warto dodać, że program partnerski LeadStar.pl jako jeden z nielicznych na rynku posiada w swojej ofercie możliwość zlecenia przelewu ekspresowego. Dzięki temu osoby fizyczne mogą otrzymać pieniądze już tego samego dnia (maksymalnie do godziny 16). Trochę inaczej sprawa ma się z przedsiębiorcami, którzy także dostaną przelew tego samego dnia, ale przy spełnieniu warunku przesłania poprawnej faktury do godziny 14.
Bez konta bankowego ciężko wyobrazić sobie normalne funkcjonowanie, więc posiada je w zasadzie każdy. Jednak trzymanie się stale jednej instytucji nie jest zbyt opłacalne, gdyż na lepsze warunki, a nawet dodatkowe pieniądze mogą liczyć jedynie nowi klienci. Dlatego warto czasem je zmienić, aby zarobić. Co ciekawe, takie konto możemy polecić sami sobie wykorzystując właśnie LeadStar, aby zyskać jeszcze więcej.
Jak inaczej zarabiać w internecie?
Sieci afiliacyjne, zwłaszcza z branży finansowej to jeden z lepszych sposobów na zarabianie przez internet, ale oczywiście nie jedyny. Dlatego warto czasem zwrócić uwagę na pozostałe możliwości, gdyż wiele z nich nie wymaga praktycznie żadnych umiejętności, a jedynie nieco wolnego czasu oraz przede wszystkim chęci.
Czy LeadStar jest bezpieczne?
Zarabianie w LeadStar jest w pełni bezpieczne, choć działania niektórych „mentorów” sprawiają, że część osób uważa sieć za oszustwo. Takie opinie najczęściej pochodzą od ludzi, którzy natknęli się na „oferty pracy” polegające na zakładaniu kont bankowych. Wprawdzie nie ma w tym nic nielegalnego, jeśli taka osoba dokładnie wytłumaczy na czym owa „praca” polega, ale niestety większość wykorzystuje jedynie niewiedzę ludzi, aby zgarnąć prowizję.
Opinie o LeadStar
LeadStar, choć jest stosunkowo młodym programem partnerskim, to z pewnością wartym uwagi, gdyż bardzo szybko się rozwija. Wśród internautów cieszy się bardzo dobrą opinią, a wyjątkowo niski próg wypłaty z pewnością jest jego dodatkową zaletą. W innych sieciach afiliacyjnych przeważnie musimy uzbierać przynajmniej 100 złotych, aby zlecić wypłatę, więc pod tym względem LeadStar zdecydowanie się wyróżnia. Tutaj wypłatę otrzymamy, nawet, jeśli na naszym saldzie jest w danym miesiącu raptem kilka złotych.
Jedynym minusem jest konieczność „dołączania” do każdej kampanii przed rozpoczęciem promowania, więc nie od razu mamy dostęp do wszystkich ofert. Jednak dzięki temu mamy pewność, że wiemy jakie sposoby promowania są zabronione, a jakie dozwolone, więc nie narazimy się na ewentualną blokadę. Co więcej, weryfikacja trwa bardzo szybko, więc jest to tylko minimalne utrudnienie, na które z pewnością wiele osób nawet nie zwróci uwagi.
Macie jakieś doświadczenia z LeadStar? Podzielcie się opinią w komentarzu.
Pierwszy raz spotkałem się z tym, że przed promowaniem jakiegokolwiek programu trzeba najpierw do niego dołączyć. Rozumiem, że niektóre mogą mieć specjalne wymagania, ale żeby było tak ze wszystkimi? Wprawdzie nie trwa to długo, ale mimo to uważam, że jest to zupełnie niepotrzebne. Poza tym nie mam większych zastrzeżeń do programu, choć widgety mogłyby być lepsze.
Panie Bartku, Rzeczywiście nie jest to spotykane rozwiązanie, ale tak jak Pan zauważył cały proces trwa dość krótko dla większości programów. Zależało nam bardzo na tym, żeby wydawcy zapoznawali się z warunkami promocji każdego programu – potem jest mniej niejasności i niedopowiedzeń. Choć i tak nadal zdarzają się sytuacje, gdzie wydawca dołącza do programu o specjalnych wymaganiach (Call Center albo posiadanie własnej bazy mailingowej) i nie spełnia tych warunków. Jeżeli chodzi o widgety – chętnie zapoznamy się z Pana propozycjami – od początku zwracamy szczególną uwagę na potrzeby naszych partnerów. Proszę o kontakt dowolnym kanałem (wiadomość w panelu, FB czy… Czytaj więcej »
Próbowałem różnych sieci i śmiało mogę stwierdzić, że Leadstar na pewno jedną z lepszych. Podoba mi się zwłaszcza rotator bannerów, którego brakuje u konkurencji.
Zarejestrowałem się, dołączyłem do kampanii, wrzuciłem link na TikToka bo mam prawie 100 tys obserwujacych i okazało się, że link nie działa na TikToku. Leadstar dał ciała. TikTok to obecnie najprezniej rozwijajaca sie platforma z mediami spolecznosciowymi. Nie rozumiem jak mogą o to nie zadbać
W jakim sensie nie działa?