PTP – co to jest i jak na tym zarabiać?

PTP (Paid to Promote) to jeden z wielu sposobów na zdobycie dodatkowej gotówki w internecie, który znajdziemy w niektórych serwisach pozwalających zarabiać na reklamach. Metoda ta polega na promowaniu innych stron za pomocą specjalnego linku, najczęściej na innych stronach zarobkowych. Jak to dokładnie wygląda i jakie strony pozwalają tak zarabiać?

PTP – jak to działa?

W PTP za każde prawidłowe wyświetlenie strony otrzymujemy 1 kredyt, który następnie wymieniamy na pieniądze. To czy wyświetlenie zostanie zaliczone, czy nie zależy od konkretnego serwisu oraz jego wymagań. Wyróżniamy przede wszystkim wejścia:

  • UV (unique visits) – są to wizyty unikalne w ciągu 24h, czyli kredyty otrzymujemy tylko za każdego nowego użytkownika, który otworzy daną stronę. Po 24 godzinach wejście takiego użytkownika na stronę również traktowane będzie jako unikalne.
  • nonUV (non unique visits) – nie unikalne wizyty. Tutaj otrzymujemy kredytki bez względu na to czy dany użytkownik widział niedawno już tą stronę, czy też nie.

Wejścia unikalne cechują się lepszą stawką, ale czasem lepiej zdecydować się na nonUV. Wszystko zależy od tego co i gdzie zamierzamy promować, ale najlepiej samemu sprawdzić, które wejścia generują większy zysk.

Polskie serwisy pozwalające zarabiać na PTP

Sejfik

Sejfik jest bardzo rozbudowanym serwisem, który pozwala zarabiać zarówno na wejściach unikalnych jak i nieunikalnych. Stawka za 1000 kredytów to 1,70 zł.

  • UV = 1 kredyt,
  • UV za kliknięcie jednej reklamy w rotatorze= 0,4 lub 0,25 kredyta, w zależności od miejsca promowania,

zielony mail

W Zielony mail otrzymujemy 2 zł za 1000 kredytów.

  • UV = 1 kredyt,
  • UV za jedną reklamę w rotatorze = 0,5 kredyta,
  • nonUV = 0,25 kredyta.

Świat Reklam

W Świat reklam otrzymujemy 2 zł za 1000 kredytów.

  • UV = 1 kredyt,

Puls reklamy

W Puls reklamy otrzymujemy 2 zł za 1000 kredytów.

  • UV = 1 kredyt,

Imperium Reklamy

W Imperium reklamy otrzymujemy 1 zł za 1000 kredytów.

  • nonUV = 1 kredyt.

Zasady płatnego promowania

Oczywiście w przypadku PTP nie możemy sobie wrzucać takich linków w dowolne miejsca. Każda strona ma swoje własne zasady i przed przystąpieniem do promowania powinniśmy je przeczytać. Poniżej jako przykład zasady dotyczące płatnego promowania w powyższych serwisach.

Sejfik

W przypadku sejfika jest kilka ciekawych warunków, które trzeba spełnić i zasad:

  1. Kredytki możemy wymieniać na pieniądze tylko wtedy, gdy nasza aktywność w reklamach punktowych wynosi przynajmniej 20%, choć jest możliwość obniżenia tego wymogu do 1%. Warunkiem jest ulepszenie konta do statusu VIP z aktywnym pakietem promotora PTP. Decydując się na to otrzymujemy również dodatkowo +4% do każdej wymiany kredytów na gotówkę,
  2. PTP nie może znajdować się w ramkach iframe, choć są pewne wyjątki,
  3. nie możemy wstawiać linku PTP jako adresu obrazka oraz stosować innych technik, które powodują wywołanie strony bez jej prawidłowego wyświetlenia,
  4. źródło wejść musi być widoczne (zaliczane jest maksymalnie 25 bezpośrednich wejść dziennie tzn. bez źródła odwiedzin),
  5. zabronione jest stosowanie oprogramowania oraz systemów, które służą do generowania sztucznych odwiedzin.

Serwisy Arial-Media

Pozostałe serwisy na liście (Zielony Mail, Imperium Reklamy, Puls Reklamy i Świat Reklam) należą do firmy Arial-Media, więc zasady mają praktycznie takie same.

  1. Promować możemy tylko polskich serwisach GTPR, które są wypłacalne i nie mają żadnych regulaminowych haczyków dotyczących wypłaty. Listę zaakceptowanych serwisów możemy przejrzeć klikając w „zaakceptowane strony”, gdzie znajdziemy również statystyki dotyczące wszystkich kliknięć, tych zaakceptowanych oraz średni CPM,
  2. Nie możemy promować poprzez umieszczanie w innym PTP, autosurfy, manualsurfy oraz przez wysyłanie znajomym linku.

Gdzie promować?

Do promowania PTP najczęściej wykorzystuje się inne serwisy zarobkowe, więc sprawdzą się również te z powyższej listy. Sama zasada płatnego promowania jest bardzo prosta – kupujemy wejścia w jednym serwisie i kierujemy go na ten drugi (ten, w których chcemy zarabiać na PTP). Oczywiście, aby zarobić musimy dobrze wybrać oba serwisy oraz sprawdzić czy tego typu promowanie jest dozwolone. W teorii sprawa wygląda prosto, więc mimo zdecydowanie niższych kosztów zakupu wejść nie zawsze się to opłaca. Dzieje się tak dlatego, że spora część wejść może być odrzucona np. gdy promujemy wejścia UV, a wchodzą ciągle Ci sami użytkownicy. Pewnym wyjściem z sytuacji jest podniesienie nieco stawki, aby nasza reklama wyświetlała się wyżej lub skorzystanie z mniej popularnych serwisów. Do promocji mogą posłużyć również serwisy specjalizujące się w wymianie ruchu, pod warunkiem oczywiście, że chce nam się tyle klikać.

Niektóre serwisy pozwalają promować również na własnych stronach lub blogach. Wtedy możemy zamieścić na jednej podstronie PTP z różnych serwisów i dopiero tak przygotowaną stronę promować dalej. Dzięki temu kupując jedno wyświetlenie zyskamy kredyty w wielu serwisach.

Jak inaczej zarabiać w internecie

Płatne promowanie jest tylko jednym z wielu sposobów zarabiania na reklamach, którą znajdziemy w wielu serwisach płacących za klikanie w reklamy. Łącząc to z pozostałymi możliwościami możemy miesięcznie dorobić sobie trochę, ale zarabianie w internecie to nie tylko reklamy. Warto przejrzeć również inne opcje, które mogą okazać się bardziej dochodowe.

Zarabianie na reklamach

klikanie w reklamy

W internecie jest wiele serwisów, które pozwalają zarabiać na reklamach – nie tylko na PTP.

Praca w domu i zarabianie przez internet

praca w domu i zarabianie przez internet

Internet oferuje naprawdę wiele możliwości, jeśli chodzi o zarabianie w internecie.

Ile można zarobić na PTP

Płatne promowanie wymaga od nas pewnych nakładów finansowych na początek, choć nie są one duże. Przeważnie w serwisach pozwalających zarabiać na reklamach znajdziemy również tańszą ofertę służącą do promowania PTP np. w sejfiku jest to 1000 wejść za 50gr. Weźmy za przykład serwis, który płaci za 1000 kredytek 2 złote, a za jedno unikalne wejście otrzymujemy 1 kredyt. Rachunek byłby prosty: 2 złote zarobku – 50 groszy na reklamę = 1,50 zł zysku. Niestety jest to tylko teoria, gdyż nie każde wejście zostanie zaakceptowane (dlatego warto przejrzeć również statystyki zaakceptowanych wejść). Dlaczego? Są różne możliwości, ale najczęściej po prostu nie są to unikalne wizyty lub użytkownik wyjdzie jeszcze przed załadowaniem strony. Pewnym wyjściem z sytuacji jest zwiększenie czasu spędzonego na stronie, a co za tym idzie również zarobku punktowego dla użytkownika. Dzięki temu nasza reklama pojawi się wyżej, co znacznie zwiększy prawdopodobieństwo unikalnej wizyty.

Opinie

Płatne promowanie teoretycznie nie jest zbyt skomplikowane, ale przy nieumiejętnym podejściu przyniesie tylko straty. Najlepiej sprawdzić samodzielnie różne warianty na małych stawkach, a dopiero wtedy podejmować ewentualną decyzję dotyczącą zarabiania na PTP. Dobrym wyborem mogą okazać się mało popularne i nowe serwisy, ze względu na zdecydowanie mniejszą konkurencję. Dzięki temu będziemy mieli więcej zaliczonych unikalnych wejść, również w rotatorach. Niestety płatne promowanie ma to do siebie, że nie daje żadnej gwarancji zarobku.

Macie jakieś doświadczenia z płatnym promowaniem? Podzielcie się opinią w komentarzu.

1 komentarz do wpisu “PTP – co to jest i jak na tym zarabiać?”

  1. Obecnie korzystam z dwóch serwisów Sejfik i Zielony Mail.
    Zdecydowanie Polecam. Sporo stron do kilkania i szybko można wymienić punkty na pieniądze. Dodatkowo dość często linki są aktualizowane, co zwiększa szansę na zarobek.
    Pozostałe strony z artykułu muszę sprawdzić.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz