Testowanie produktów

Testowanie produktów

Producenci kosmetyków i dóbr szybko zbywalnych coraz częściej poszukują alternatywnych form promocji, dzięki którym mogą ze swoimi produktami dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jednym ze sposobów na pozyskanie nowych klientów są darmowe próbki lub testowanie produktów, które zleca się wybranej grupie konsumentów.

Testowanie produktów najczęściej wiąże się z marketingiem szeptanym lub marketingiem rekomendacji. Wybrana grupa klientów, najczęściej zarejestrowanych w agencjach specjalizujących się w marketingu rekomendacji, otrzymuje wybrane produkty do domu.

W ramach przesyłki otrzymują oni pełnowartościowe produkty, jakimi są m.in. proszki czy płyny do prania, szampony i odżywki, kremy ale również chemia gospodarcza, dania instant czy karma dla zwierząt. Wraz z produktem dla siebie otrzymują oni zestaw produktów do rozdania znajomym i rodzinie. Zazwyczaj są to próbki lub mniejsze opakowania tych samych produktów, jakie agent otrzymał w przesyłce. W tej samej przesyłce mogą się także znaleźć ulotki czy dodatkowe materiały, które stanowią dla agenta źródło informacji, na jakie przy rozmowach z innymi, często potencjalnymi klientami, należy zwracać uwagę.

Gdzie znaleźć produkty do testowania

Warto śledzić ulubione marki na profilach społecznościowych oraz odwiedzać ich oficjalne strony, ponieważ często tam właśnie pojawiają się informacje tego typu.

Można też spróbować skorzystać z serwisów, które pozwalają załapać się na testowanie kosmetyków i innych produktów. Jednym z takich właśnie serwisów jest Toluna, która pozwala również zarabiać na wypełnianiu ankiet przez internet.

Toluna

Toluna

Toluna jest jednym z najpopularniejszych – wśród polskich internautów – serwisów ankietowych, gdzie za udzielone odpowiedzi otrzymują oni wynagrodzenie. Czym…

Czy testowanie produktów sprawdzi się jako praca dodatkowa?

Testowanie kosmetyków lub innych produktów raczej nie sprawdzi się jako normalna praca, a nawet jako praca dodatkowa. W większości przypadków kwoty pieniężne, które można otrzymać nie są duże, a często nie ma ich w ogóle. Trzeba się zadowolić wtedy wyłącznie produktami otrzymanymi za darmo. Szukając pracy dodatkowej warto zainteresować się innymi możliwościami, których jest bardzo dużo.

Praca dodatkowa i dorywcza

Praca dodatkowa i dorywcza

Praca dodatkowa to rozwiązanie, które dla wielu osób może wydać się naprawdę atrakcyjne. W domu można bowiem nie tylko dorobić,…

WOMM

Ten rodzaj promocji bardzo często nazywa się womm, czyli marketingiem szeptanym. Testowanie produktów stanowi w nim część najważniejszą, bowiem wybrani agenci mają mówić o produkcie zgodnie z własnymi odczuciami. 

Wraz z możliwością przetestowania produktów agent jest zobligowany do podzielenia się swoją opinią o testowanym produkcie, jak i o samej kampanii czy o przesyłce, w której otrzymał produkty. Choć najczęściej testowanie pełnowartościowych produktów nie wiąże się z otrzymaniem dodatkowej gratyfikacji w postaci pieniężnej, to agent może otrzymać specjalne kupony rabatowe czy zniżkowe, umożliwiające dokonanie zakupu wybranych produktów taniej.

Testowanie produktów, a zakres obowiązków

Do obowiązków agenta testującego produkty należy również przeprowadzanie rozmów z innymi konsumentami. Odbywać się one mogą zarówno wirtualnie poprzez media społecznościowe, jak i w świecie realnym, gdy może również wręczyć komuś  darmowe próbki produktów do przetestowania lub też ofiarować ulotkę z informacjami. Każda taka rozmowa musi być zaraportowana, co odbywa się poprzez specjalny formularz online, udostępniony członkom danej kampanii promocyjnej.

Dla firmy, która zleca testowanie produktów, ważna jest każda opinia związana z produktem. Dotyczy to zarówno jego zapachu, skuteczności jak i informacji o opakowaniu czy jego pojemności. Tego rodzaju informacje można łatwo uzyskać od konsumentów, którzy testują dany produkt w warunkach domowych i którzy chcą się podzielić swoim doświadczeniem.

Testowanie produktów według scenariusza

Warto pamiętać, że testowanie kosmetyków lub innych produktów może się również odbywać w nieco innym otoczeniu. Część firm, zwłaszcza tych, które chcą wprowadzić na rynek nowy produkt, sięga po możliwości grup focusowych. Testowanie danego produktu odbywa się tu zgodnie z założonym scenariuszem, a moderator dyskusji zadaje pytania zlecone przez producenta. W czasie grupy focusowej wszystkie wypowiedzi uczestników są nagrywane, co pozwala na zapoznanie się z naturalnymi reakcjami uczestników takiego spotkania.

Jakie produkty dominują?

Dla nikogo raczej nie będzie niespodzianką, że kosmetyki są dominującymi produktami do testowania. W związku z tym tego typu zajęcie budzi zdecydowanie większe zainteresowanie wśród kobiet. Mimo, że kosmetyki zdecydowanie dominują to znaleźć można również inne produkty takie jak: żywność, środki czystości i inne.

Macie jakieś doświadczenia z testowaniem produktów? Podzielcie się nimi w komentarzu.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *