Redcart – opinie | jak zacząć?

Własny sklep internetowy jest bardzo ciekawym pomysłem na biznes, choć jego prowadzenie wymaga sporego zaangażowania – zwłaszcza w promocję. Jednak warto spróbować, gdyż korzystając ze specjalnego oprogramowania np. RedCart możemy założyć go w bardzo prosty sposób. Co więcej, decydując się na to wcale nie musimy posiadać sprzedawanych produktów, gdyż wiele hurtowni pozwala na nawiązanie współpracy na zasadzie dropshippingu. Co warto wiedzieć o platformie i jak zacząć?

RedCart – co to jest?

RedCart to polskie oprogramowanie dla sklepów internetowych, które działa jako usługa SaaS (Software as a Service). Dzięki niemu możemy szybko i w łatwy sposób postawić swój własny sklep internetowy i sprzedawać produkty w modelu dropshipping.

SaaS jest modelem udostępniania oprogramowania w chmurze, więc to dostawca odpowiedzialny jest za utrzymanie aplikacji, ich aktualizację i zapewnienie do niego dostępu klientom.

RedCart – jak zacząć?

Chcąc założyć własny sklep internetowy na platformie RedCart musimy się najpierw zarejestrować.

Po kliknięciu w powyższy przycisk wystarczy, że podamy adres e-mail oraz numer telefonu, na który otrzymamy hasło tymczasowe. Warto dodać, że możemy testować platformę zupełnie za darmo przez 14 dni. Po tym czasie pozostaje nam już tylko opłacenie wybranego pakietu lub rezygnacja.

Kod rabatowy do RedCart

U77TC

Powyższy kod rabatowy gwarantuje zniżkę w wysokości 20% na zakup wybranego pakietu, dzięki czemu założenie własnego sklepu wychodzi znacznie taniej.

Co potrzebujemy, aby prowadzić własny sklep

Zakładając sklep internetowy przy pomocy platformy RedCart wprawdzie nie musimy przejmować się większością spraw, które są z tym związane. Jednak w dalszym ciągu pozostają pewne kwestie, o których należy pamiętać. Są to:

  • własna działalność – chcąc rozpocząć legalną i zgodną z prawem sprzedaż produktów poprzez sklep internetowy musimy założyć firmę. Może to być jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka z o.o. lub S.A z własną siedzibą numerem NIP, REGON oraz kontem firmowym. Jednak nie zawsze jest to konieczne, gdyż pod pewnymi warunkami możemy prowadzić sklep jako działalność nierejestrowaną,
  • nazwa sklepu – powinna być prosta do zapamiętania, niezbyt długa i najlepiej w jakiś sposób kojarząca się z branżą, w której chcemy działać. Mając gotową nazwę musimy zarejestrować odpowiednią domenę internetową, czyli adres naszego sklepu. Jednak nie musimy tego robić na zewnętrznych serwisach, gdyż już podczas rejestracji w serwisie mamy możliwość wyboru takiego adresu. Warto dodać, że kwestią hostingu www nie musimy się przejmować, gdyż wszystko utrzymywane jest na serwerach RedCart.

Pakiety dostępne w RedCart i cennik

W RedCart mamy 3 pakiety do wyboru:

Cena każdego z nich uzależniona jest od okresu, na jaki go wykupujemy. Zdecydowanie korzystniej wychodzi, jeśli zdecydujemy się od razu na kupno rocznego pakietu. Przy obecnej promocji każdy z nich możemy dostać za 49 złotych miesięcznie.

Co warto wiedzieć o RedCart

Oprogramowanie sklepu RedCart posiada wiele narzędzi, które możemy uruchamiać w dowolnym momencie. Nie potrzebujemy do tego specjalistycznej wiedzy, gdyż wystarczy jedno kliknięcie, aby włączyć lub wyłączyć daną opcję. Co otrzymujemy rejestrując się na platformie:

  • Integracje z hurtowniami i dostawcami. W systemie znajduje się ponad 100 hurtowni i ponad 1 mln gotowych produktów z różnych branż. System automatycznie aktualizuje stany magazynowe i ceny, a także pobiera nowe produkty. Wszystko to na zasadzie dropshippingu, więc nie musimy posiadać własnego magazynu.
  • Wygląd sklepu. Tworząc sklep możemy wykorzystać darmowe szablony lub zlecić grafikom przygotowanie odpowiedniej dla wybranej branży kreacji.
  • Sprzedaż wielokanałowa. Oprogramowanie pozwala łatwo uruchomić sprzedaż zewnętrzną na serwisach takich jak Allegro, Świstak, eBay, Amazon, Google Merchant, Facebook, Skąpiec czy Ceneo.
  • Dowolna wersja językowa. Platforma RedCart umożliwia również uruchomienie sklepu na globalnych rynkach oferując integrację z zagranicznymi systemami płatności czy kurierami.
  • Wiele sklepów w jednym panelu. Prowadząc kilka sklepów jednocześnie możemy łatwo zarządzać wszystkimi logując się do jednego panelu.
  • Bezpłatne wsparcie techniczne. W razie problemów z tworzeniem lub prowadzeniem sklepu możemy uzyskać bezpłatną pomoc.

Czym jest dropshipping

dropshipping

Dropshipping to świetne rozwiązanie, gdyż nie musimy martwić się o magazynowanie sprzedawanych produktów, ich wysyłkę oraz płatności. Dlatego też jest to świetne rozwiązanie przede wszystkim dla początkujących przedsiębiorców, choć Ci bardziej doświadczeni równie często korzystają z takich rozwiązań.

Jak promować sklep założony w RedCart

Samo założenie sklepu przy pomocy RedCart wprawdzie jest stosunkowo proste, ale jego promowanie i skuteczny marketing już niekoniecznie. Chyba, że dysponujemy sporym budżetem, który możemy wydać na reklamę. Zatem jakie metody metody promowania sklepu i produktów warto wykorzystać?

  • pozycjonowanie strony – jeden z lepszych sposobów na promowanie, który daje długotrwałe efekty. Najprościej mówiąc są to działania, które sprawiają, że wybrane produkty pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy,
  • influencer marketing – kolejna ciekawa metoda na zwiększenie zasięgów, która polega na wykorzystaniu influencerów. Ci za odpowiednią opłatą z chęcią umieszczą informacje o produkcie lub sklepie w swoich mediach,
  • porównywarki cen – każdy produkt możemy dodać do popularnych porównywarek, aby ludzie szukający najlepszej oferty trafiali właśnie do nas,
  • reklamy – potrafią zagwarantować stały napływ klientów, ale niestety mają jedną bardzo poważną wadę – działają tylko póki regularnie płacimy. Dlatego na dłuższą metę jest to gorsze rozwiązanie od wspomnianego choćby pozycjonowania, które potrafi zapewnić ruch jeszcze na długo po zakończeniu działań związanych ze zwiększaniem widoczności w internecie. Mimo to warto zainteresować się reklamami i testować różne warianty, gdyż w wielu przypadkach prowizja ze sprzedaży przewyższa jej koszty.

Opinie o RedCart

Własny sklep internetowy to zawsze ciekawy, choć niełatwy biznes. Dlatego warto przynajmniej rozważyć jego założenie, gdyż dzięki platformie RedCart możemy założyć go za darmo i testować bez zobowiązań przez 14 dni. Oczywiście otrzymujemy pełną wersję sklepu bez żadnej opłaty instalacyjnej, choć możemy też zdecydować się na już skonfigurowany i gotowy do działania sklep internetowy. Jednak wybierając ten wariant musimy liczyć się z ceną wyższą od opcji z samodzielną konfiguracją.

Macie jakieś doświadczenia z prowadzeniem własnego sklepu i platformą RedCart? Podzielcie się opinią w komentarzu.

Zobacz też:


Łukasz Luboński

Zarabianiem w internecie zainteresowałem się wiele lat temu, sprawdzając różne możliwości. W 2015 roku zdecydowałem się na założenie tego bloga, aby opisywać różnorodne metody generowania dochodu online. Jeśli nie ma we wpisie informacji, których szukasz, masz pomysł na nowy temat lub potrzebujesz pomocy - daj mi znać!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
Alicja Wysocka
Alicja Wysocka
2 lat temu

Jestem bardzo nie zadowolona z tego, że wybrałam tę platformę. Nikt Ci nie pomoże w konfiguracji sklepu. Pani która czyta meile nie umie czytać ze zrozumieniem. Na odpowiedź na proste pytania związane z funkcjonalnością sklepu trzeba długo czekać. Instrukcje są nie jasne i nie dokładne. Sklep się czasami rozjeżdża lub go nie widać. Wydałam już na ogarnięcie tego sklepu i teraz żal mi zmienić ale jestem pewna, że to wcześniej czy później zrobię. Szczerze nie polecam.
Choć trzeba przyznać że własne reklamy mają świetne ale nie są one zgodne z rzeczywistością.

Karol
Karol
2 lat temu

Kilka takich platform sprawdzałem (okresy testowe) i redcart chyba najbardziej mi odpowiada. Jest bardzo przejrzysty i dość łatwo się w nim wprowadza zmiany. Z początków jestem zadowolony, ale zobaczymy co będzie dalej.

Paweł
Paweł
1 rok temu

Właśnie piąty dzień próbuję uzyskać pomoc od RedCart. Na 3 maile nie odpowiedział nikt!!! Na infolinię udało mi się dodzwonić raz. Miała być reakcja to nie było. Próbuję od godziny się dodzwonić i mam jedynie muzyczkę, czasem pisk że głowę rozwala. W końcu automatyczna sekretarka = „oddzwonimy”. Zapewne tak jak odpowiadają na maile. Powodzenia.

Marcin
Marcin
1 rok temu

Odradzam jakąkolwiek współpracę. Do momentu wpłacenia gotówki, dzwonią co godzinę, cztery razy dziennie dostajesz maile, czar pryska jak już namówią na swoją bezużyteczną usługę. Zerowy kontakt, żeby podłączyć się z hurtownią, aby stworzyć sklep przygotuj się na męczarnie, najlepiej zatrudnić programistę do pomocy.
Na ich temat nie mam nic dobrego do dodanie.

oknadrzwi
oknadrzwi
1 rok temu

Witam, mamy u nich sklep od 2017 roku już w 2019 chcieliśmy zrezygnować z tych amatorów, ale jakoś to człapało, aż do roku 2023 i mówimy koniec o co chodzi na szybko na dniach utracimy Naszą domenę oraz skrzynkę bo nam jej nie opłacali choć powinni brak możliwości cesji bo niby się nie da, płacimy abonamenet kiedyś roczny teraz już tylko miesięczny i to za nic, duża rotacja pracowników dziś jest Patryk a za 3 miesiące już jest Magda, Magdy tez już niema i nie ma Artura była tez Monika i inne osoby już z imion nie kojarzę, a które… Czytaj więcej »

Paweł
Paweł
1 rok temu

Firma to istna pomyłka. Z technicznego punktu widzenia dno, żadnych zabezpieczeń, ataki botów, problemy z eksportem cen. Produkty trzeba układać ręcznie, brak wyborów wariantów koloru lub rozmiaru. Na świeżo z 100 produktów, google ocenia wydajność platformy na 17%. Seo-katastrofa, wszędzie jawa, przestarzałe skrypty. Dział techniczny to pełna amatorka, a sama firma oferuje cos, czego zaoferować nie jest w stanie. RedCart to nie jest stabilna platforma cenowa, to stres, nerwy, wieczne telefony z problemami. Jeżeli chcecie w spokoju rozwijać sklep, szukajcie jakiegokolwiek innego rozwiązania, nie tych amatorów.

Agnieszka
Agnieszka
1 rok temu

Wydałam majątek na to badziewie, od roku nie mam sklepu! Wciąż jest w projekcie, pomimo najwyższego abonamentu i indywidualnej szaty graficznej, aż nie chce mi się myśleć, co dalej. Kontakt to koszmar, rotacja pracowników, ogólnikowe odpowiedzi lub ich brak. Szkoda, że nie trafiłam na negatywne komentarze wcześniej, bo już mniejsza z pieniędzmi, ale szkoda mi nerwów i czasu. Nie polecam.

Kaśka
Kaśka
1 rok temu

Omijajcie szerokim łukiem, nic sami nie zrobicie, bez kontaktu z supportem, który jest tragiczny. Odpowiadają kiedy chcą i jak chcą. W ofercie mają mnóstwo integracji i usług, ale co z tego skoro tak na prawdę nie działają. Podłączyłam integrację z hurtownią, ale niestety produkty nie pobrały się przez 2 dni, w końcu coś zrobili produkty pojawiły się, ale ceny nie takie jak trzeba. DRAMAT! To niestety nie jeden przypadek, tak jest za każdym razem. Integracja z Baselinkerem działa tylko połowicznie. Mam jeszcze 2 inne sklepy na Shoper i sky-shop i tam nie ma takich problemów, wszystko automatyczne, z obsługą techniczną… Czytaj więcej »

8
0
Zostaw komentarz!x