Linkbuilding, czyli proces zdobywania wartościowych odnośników do strony internetowej, stanowi kluczowy element strategii SEO (Search Engine Optimization), mający na celu poprawę pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio przeprowadzone działania mogą znacznie zwiększyć widoczność witryny i tym samym przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów. Niemniej jednak, bez dodatkowych narzędzi, takich jak „Linkhouse„,proces ten mógłby być znacznie trudniejszy i bardziej czasochłonny. Co to jest i w jaki sposób może pomóc?
Spis treści
Linkhouse – co to?
Linkhouse to jedna z największych platform zajmujących się link buildingiem i content marketingiem, specjalizująca się w usługach z zakresu pozycjonowania i optymalizacji. Jest to narzędzie dostępne w formie sklepu internetowego, które ma na celu usprawnienie i ułatwienie procesu pozyskiwania odnośników do stron internetowych. Mogą z niego korzystać zarówno osoby zainteresowane zakupem linków, jak również właściciele stron internetowych i blogów, którzy chcą zarabiać na ich sprzedaży.
Co ważne, po rejestracji w serwisie można korzystać z niego zarówno jako reklamodawca, jak i wydawca. Nie ma potrzeby zakładania osobnych kont.
Oferta dla klienta
Linkhouse całkowicie innowacyjnie podchodzi do tematu pozycjonowania i linkowania. Jako klient mamy możliwość zlecenia wykonania dla nas artykułu sponsorowanego, SEO lub innego rodzaju tekstu, który potem możemy umieścić na wykupionym na platformie wartościowym serwisie. Wszystko jest proste i łatwe. Wystarczy, że wejdziemy do sklepu lub klikniemy na interesujący nas produkt SEO, a ukaże nam się lista z miejscami, w których możemy go umieścić. Oczywiście oprócz artykułów sponsorowanych, w ofercie serwisu znajdziemy również:
- katalogowanie stron,
- pozycjonowanie lokalne,
- relinkowanie,
- marketing szeptany,
- dodawanie ogłoszeń,
- pakiety SEO,
- linki z forów,
- linki z profili,
- zaplecza SEO,
- blasty,
- podlinkowanie,
- audyty i raporty SEO.
Artykuły sponsorowane
Serwis udostępnia wyszukiwarkę, za pomocą której możemy dopasować idealny portal dla własnych potrzeb. Wyposażona jest w filtry cenowe, możliwość ustawienia wartości TF, DA i DR oraz wiele innych parametrów np. minimalną interesującą nas ilość backlinków. Ogromna ilość propozycji zamieszczenia linku strony może przyprawić początkowo o niemały zawrót głowy, dlatego warto jest określić kategorię tematyczną portalu, co znacznie zawęzi zakres naszych poszukiwań.
Gdy już wybierzemy odpowiedni portal do publikacji linku do naszej strony, możemy zadecydować, czy sami dostarczamy artykuł promujący naszą witrynę, czy też zlecamy jego realizację Linkhouse. Dodajemy wszystkie interesujące nas produkty do koszyka i płacimy za zamówienie. Następnie zostaniemy poproszeni o przesłanie artykułu lub podanie wytycznych do jego stworzenia. Gdy zostanie on opublikowany, serwis poinformuje nas przez pocztę elektroniczną.
W ofercie znajduje się kilkadziesiąt najpopularniejszych serwisów lokalnych, w których ceny za publikację wahają się od 100,86 zł/brutto do nawet 9255 zł/brutto.
Jak zarabiać na własnej stronie z Linkhouse
Po założeniu konta wystarczy, że dodamy swoje blogi lub strony internetowe i już możemy przyjmować zlecenia. W ofercie oprócz artykułów sponsorowanych możemy znaleźć również linkowanie z już istniejących artykułów, bannery, linki reklamowe, a nawet mailing. Oczywiście ilość zamówień uzależniona jest od jakości samego portalu, ceny za jedną publikację, tematyki, a nawet okresu na jaki planujemy zamieścić link.
Program partnerski
Linkhouse posiada również własny program partnerski, który pozwala zarabiać dodatkową prowizję od pozyskanych klientów. Jej wysokość to 5% wartości zamówień przez 2 lata od rejestracji. Nie jest to wprawdzie duża kwota i prowizja obowiązuje jedynie przez określony czas, ale może stanowić ciekawy dodatek do zarobków. Reflink znajdziemy wchodząc w zakładkę „finanse„, a następnie „program partnerski„. Warto zwrócić uwagę, że możemy również stworzyć linki prowadzące do dowolnej podstrony serwisu, niekoniecznie do strony głównej.
Inne serwisy łączące influencerów z reklamodawcami
Serwis bardzo dobrze się sprawdza, ale nie jest jedynym tego typu. W internecie znajdziemy bowiem również inne platformy, które łączą reklamodawców z wydawcami. Jest to spore ułatwienie, zarówno dla reklamodawców, jak i influencerów. Reklamodawca dostaje dostęp do dużej bazy influencerów, gdzie może przebierać w ofertach, a właściciel bloga szansę na dodatkowe zlecenia z innych serwisów.
Whitepress platforma z największą bazą stron oraz influencerów.
Reachablogger nie ma tak dużej bazy, ale stale się rozwija.
Opinie o Linkhouse
Serwis charakteryzuje się szybkim czasem realizacji zleceń. 80% zamówień w serwisie realizowana jest do 24 godzin, a w przypadku zlecenia stworzenia artykułu specjaliści z serwisu mają 14 dni na realizację. Oczywiście w przypadku niektórych ofert czas może się wydłużyć. Świetnie sprawdza się również, jeśli mamy własną stronę i poszukujemy klientów zainteresowanych reklamą. Platforma ma bardzo bogatą ofertę oraz dobre opinie, więc z pewnością warto ją znać. Jest dobrym wyborem zarówno dla reklamodawców, jak i influencerów.
Macie jakieś doświadczenia z platformą? Podzielcie się opinią w komentarzu.