Whitepress

Whitepress

WhitePress to jedna z głównych polskich spółek specjalizujących się w influencer, jak i content marketingu. Najprościej mówiąc, jest to więc pośrednik, pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą portalu czy danej strony internetowej. Co w praktyce oferuje taka platforma oraz jakie potencjalne korzyści płyną z podjęcia współpracy z takim serwisem?

Podstawowym zadaniem platformy WhitePress jest przede wszystkim pośrednictwo w publikacji artykułów. Firma współpracuje aktualnie z ponad 6000 portalami oraz blogami. Zapewnia, więc niezwykle szeroki wachlarz możliwości, jeżeli chodzi o miejsca publikacji wskazanych treści. 

Platforma jest przyjazna użytkownikom, a sam proces publikowania artykułów można określić jako prosty i zrozumiały. Wszystko zaczyna się od dodania lub zamówienia konkretnego artykułu (dzięki współpracy z dziennikarzami i copywriterami istnieje możliwość zamówienia artykułów wysokiej jakości o różnorodnej tematyce). Następnie należy wybrać portal, na którym dana treść ma być opublikowana, uiścić odpowiednią opłatę i to wszystko.

Kolejne kroki należą już do pracowników serwisu, którzy monitorują terminową publikację, a zleceniodawca może analizować i mieć wgląd w to, jak czytelnicy danego portalu zareagowali na opublikowany artykułu.

Whitepress - co zyskują reklamodawcy

W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja, szczególnie w internecie jest na niezwykle wysokim poziomie, współpraca z serwisami takimi jak WhitePress przynieść może wiele korzyści, wśród których wymienić można, chociażby budowę świadomości marki lub produktu poprzez szeroką dystrybucję dobrej jakości treści, czy poprawę wizerunku oraz znaczący wzrost ruchu z odnośników.

Korzyści płynących ze współpracy z tego typu serwisem jest oczywiście o wiele więcej. Ważną rzeczą, o której nie można zapomnieć jest również pozycjonowanie. Wysokiej jakości linki z artykułów to niezwykle ważna informacja dla algorytmu wyszukiwarki Google, które wraz z innymi działaniami SEO zapewnić nam mogą znaczne polepszenie, jeżeli chodzi o pozycję w wynikach wyszukiwania.

Cennik treści od WhitePress

Platforma, poza tym, że łączy wydawców z reklamodawcami pozwala również zakupić za jej pośrednictwem gotowe treści. Są to gotowe artykuły, infografiki oraz inne teksty.

Artykuły

W przypadku artykułów mamy do wyboru aż 5 rodzajów (w nawiasie cena netto):

  • podstawowy (50 złotych) – od 2000 do 2500 znaków, pisany przez copywritera,
  • rozbudowany (75 złotych) – od 3000 do 3500 znaków, pisany przez copywritera,
  • specjalistyczny (150 złotych) – od 3000 do 3500 znaków, pisany przez dziennikarza branżowego,
  • premium (250 złotych) – od 5000 do 8000 znaków, pisany przez dziennikarza lub eksperta branżowego, dodatkowo zawiera zdjęcia stockowe oraz screeny,
  • premium plus (625 złotych) – powyżej 8000 znaków, pisany przez dziennikarza lub eksperta branżowego, dodatkowo zawiera zdjęcia stockowe oraz screeny.
Czas realizacji wynosi od 3 do 7 dni roboczych.

Infografiki

W przypadku infografik mamy 3 rodzaje (w nawiasie cena netto), których cena różni się w zależności od tego, czy podany gotowe dane, czy pracownicy platformy będą musieli je zebrać. Jakie infografiki możemy zamówić:

  • podstawową (360 złotych) – do 2 grup danych, do 500 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (540 złotych),
  • rozbudowaną (720 złotych) – do 5 grup danych, do 1250 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (1080 złotych),
  • premium (1080 złotych) – do 10 grup danych, do 3000 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (1620 złotych),
Opracowanie grafiki zajmuje od 2 do 7 dni roboczych.

Pozostałe teksty

Serwis ma w swojej ofercie również nietypowe teksty (w nawiasie cena netto za 1000 znaków):

  • podstawowy (25 złotych) – tekst pisany przez copywritera, polecany do opisów produktów,
  • specjalistyczny (40 złotych) – tekst pisany przez sprawdzonego copywritera lub dziennikarza, polecany do opisów produktów technicznych oraz krótkich notek prasowych,
  • premium – (60 złotych) – tekst pisany przez dziennikarza, polecany do treści niestandardowych np. opartych o publikacje naukowe.

WhitePress - co zyskują wydawcy

Z serwisu korzysta bardzo wielu reklamodawców, więc rejestracja w serwisie może pomóc nam pozyskać dodatkowych klientów. Platforma oczywiście pobiera swoją prowizję od każdego zrealizowanego zlecenia, ale w zamian pozwala znaleźć reklamodawców, których sami moglibyśmy nie znaleźć.

WhitePress - wymagania, aby dodać blog

Chcąc zarabiać na publikacjach, musimy oczywiście dodać blog. Wymagania nie są zbytnio wygórowane, a wyglądają następująco:

  • udokumentowany ruch powyżej 3000 unikalnych użytkowników miesięcznie,
  • brak zainstalowanych systemów wymiany linków,
  • musi posiadać autorskie treści.

Sam proces dodawania bloga jest bardzo intuicyjny i ogranicza się do podania podstawowych informacji, takich jak adres, tematyka oraz informacje odnośnie popularności serwisu.

WhitePress - zarobki

Temat, który z pewnością interesuje wiele osób to zarobki. Uzależnione są one, jednak tylko i wyłącznie od nas, ponieważ sami ustalamy cenę za jedną publikację. Oczywiście nie można przesadzić, ponieważ konkurencja jest bardzo duża i bardzo prawdopodobne, że reklamodawca widząc serwisy o podobnych parametrach, zwyczajnie wybierze tańszą ofertę. W przypadku wartościowych blogów, na publikacji artykułów sponsorowanych zarobić można całkiem niezłe pieniądze.

Serwisy podobne do WhitePress

Platforma, choć posiada bardzo bogatą ofertę i jest praktycznie bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o polski rynek to czasem warto również rzucić okiem na inne serwisy pośredniczące. Warto sprawdzić czy nie ma tam czasem serwisów, których tutaj brakuje lub dodać blog, jeśli jesteśmy planujemy zarabiać w ten sposób.

WhitePress - opinie

Serwis WhitePress to jednak nie tylko pośrednictwo w publikacji wysokiej jakości artykułów, to również inne, równie ciekawe i przydatne funkcje, jak np. łączenie blogerów i vlogerów z reklamodawcami, prowadzenie kampanii mających na celu promowanie wskazanych treści czy po prostu możliwość zamówienia artykułów napisanych przez specjalistów branżowych. Jak widać, jest to niezwykle kompleksowy serwis, który doskonale wpisuje się w dzisiejsze wymagania rynkowe, a współpraca z nim może przynieść naprawdę wiele wymiernych korzyści – zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców.

Macie jakieś doświadczenia z serwisem? Podzielcie się opinią w komentarzu.

Zostaw komentarz

1 Komentarz

  1. Zdecydowanie najlepszy portal tego typu. Ilość ofert jest tak duża, że czasem nawet ciężko wybrać. Duża ilość statystyk dotyczących samej domeny, jak i ilości odsłon danego artykułu pozwala nieco się zorientować i wybrać najlepszą ofertę. Większość osób chyba zwraca uwagę głównie na tf, choć, z tego co zaobserwowałem nie ma on żadnego przełożenia na pozycję w google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *