Whitepress – opinie i opis platformy

WhitePress to jedna z głównych polskich spółek specjalizujących się w influencer oraz content marketingu. Najprościej mówiąc, jest to pośrednik pomiędzy reklamodawcą, a wydawcą portalu, czy danej strony internetowej. Co w praktyce oferuje taka platforma oraz jakie potencjalne korzyści płyną z podjęcia współpracy?

Whitepress – co to?

Whitepress to platforma, która skupia się przede wszystkim na pośrednictwu w publikacji artykułów. Możemy więc zarówno znaleźć ciekawe portale do publikacji wskazanych treści, jak i zarabiać na ich zamieszczaniu. Oczywiście, jeśli posiadamy odpowiednie miejsce do tego np. własny blog, czy też profil w social mediach.

Co zyskują reklamodawcy Whitepress

W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja, szczególnie w internecie jest na niezwykle wysokim poziomie, współpraca z serwisami takimi jak WhitePress przynieść może wiele korzyści. Wśród nich wymienić można, chociażby budowę świadomości marki lub produktu poprzez szeroką dystrybucję dobrej jakości treści, czy poprawę wizerunku oraz znaczący wzrost ruchu z odnośników.

Korzyści płynących ze współpracy z tego typu serwisem jest oczywiście o wiele więcej. Ważną rzeczą, o której nie możemy zapomnieć jest również link building, który jest istotnym elementem pozycjonowania. Wysokiej jakości linki z artykułów to niezwykle ważna informacja dla algorytmu wyszukiwarki Google, które wraz z innymi działaniami SEO zapewnić nam mogą znaczną poprawę widoczności poprzez osiąganie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Co zyskują wydawcy Whitepress

Z serwisu korzysta bardzo wielu reklamodawców, więc rejestracja w serwisie może pomóc nam pozyskać dodatkowych klientów. Platforma oczywiście pobiera swoją prowizję od każdego zrealizowanego zlecenia, ale w zamian pozwala znaleźć reklamodawców, których sami moglibyśmy nie znaleźć.

Jak wygląda zamawianie i publikacja artykułu

Platforma jest przyjazna użytkownikom, a sam proces publikowania artykułów można określić jako prosty i zrozumiały. Wszystko zaczyna się od dodania lub zamówienia konkretnego artykułu (dzięki współpracy z dziennikarzami i copywriterami istnieje możliwość zamówienia artykułów wysokiej jakości o różnorodnej tematyce). Następnie należy wybrać portal, na którym dana treść ma być opublikowana, uiścić odpowiednią opłatę i to wszystko.

Kolejne kroki należą już do pracowników serwisu, którzy monitorują terminową publikację, a zleceniodawca może analizować i mieć wgląd w to, jak czytelnicy danego portalu zareagowali na opublikowany artykułu.

Wymagania, aby dodać własną stronę

Chcąc zarabiać na publikacjach, musimy oczywiście dodać własną stronę (lub profil w social mediach). Wymagania nie są zbyt duże, a wyglądają następująco:

  • udokumentowany ruch powyżej 3000 unikalnych użytkowników miesięcznie,
  • brak zainstalowanych systemów wymiany linków,
  • musi posiadać autorskie treści.

Sam proces dodawania bloga jest bardzo intuicyjny i ogranicza się do podania podstawowych informacji, takich jak adres, tematyka oraz dane dotyczące popularności serwisu.

Zarobki w Whitepress

Temat, który z pewnością interesuje wiele osób to zarobki. Jednak ciężko o konkretne kwoty, gdyż zależy to od ilości pozyskiwanych klientów oraz wynagrodzenia, które otrzymamy za jedną publikację. Oczywiście cenę ustalamy samodzielnie, więc z jednej strony musimy zwrócić uwagę, aby nie była ona zbyt niska, a z drugiej, aby nie przesadzić. Konkurencja jest naprawdę spora, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że reklamodawca widząc serwisy o podobnych parametrach po prostu wybierze tańszą ofertę.

Jednak bez wątpienia na publikacjach artykułów sponsorowanych można zarabiać naprawdę niezłe pieniądze. Rzecz jasna tylko, jeśli mamy wartościowy blog, na którym reklamodawcy chętnie publikują swoje artykuły.

Cennik treści w Whitepress

Platforma, poza tym, że łączy wydawców z reklamodawcami pozwala również na zakup za jej pośrednictwem gotowych treści. Mogą to być artykuły, infografiki oraz inne teksty.

Artykuły

W przypadku artykułów mamy do wyboru aż 5 rodzajów (w nawiasie cena netto):

  • podstawowy (50 złotych) – od 2000 do 2500 znaków, pisany przez copywritera,
  • rozbudowany (75 złotych) – od 3000 do 3500 znaków, pisany przez copywritera,
  • specjalistyczny (150 złotych) – od 3000 do 3500 znaków, pisany przez dziennikarza branżowego,
  • premium (250 złotych) – od 5000 do 8000 znaków, pisany przez dziennikarza lub eksperta branżowego, dodatkowo zawiera zdjęcia stockowe oraz screeny,
  • premium plus (625 złotych) – powyżej 8000 znaków, pisany przez dziennikarza lub eksperta branżowego, dodatkowo zawiera zdjęcia stockowe oraz screeny.

Czas realizacji wynosi od 3 do 7 dni roboczych.

Infografiki

W przypadku infografik mamy 3 rodzaje, których cena różni się w zależności od tego, czy podamy niezbędne dane, czy pracownicy platformy będą musieli sami je zebrać. Jakie infografiki możemy zamówić (w nawiasie cena netto):

  • podstawową (360 złotych) – do 2 grup danych, do 500 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (540 złotych),
  • rozbudowaną (720 złotych) – do 5 grup danych, do 1250 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (1080 złotych),
  • premium (1080 złotych) – do 10 grup danych, do 3000 znaków tekstu, ze zbieraniem danych (1620 złotych),

Opracowanie grafiki zajmuje od 2 do 7 dni roboczych.

Pozostałe teksty

Serwis ma w swojej ofercie również nietypowe teksty (w nawiasie cena netto za 1000 znaków):

  • podstawowy (25 złotych) – tekst pisany przez copywritera, polecany do opisów produktów,
  • specjalistyczny (40 złotych) – tekst pisany przez sprawdzonego copywritera lub dziennikarza, polecany do opisów produktów technicznych oraz krótkich notek prasowych,
  • premium – (60 złotych) – tekst pisany przez dziennikarza, polecany do treści niestandardowych np. opartych o publikacje naukowe.

Inne platformy działające na tej samej zasadzie

influencer marketing

Platforma wprawdzie posiada bardzo bogatą ofertę i jest praktycznie bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o polski rynek, to czasem warto również rzucić okiem na inne serwisy pośredniczące. Możemy tam znaleźć serwisy, których tutaj brakuje lub dodać własny blog, jeśli planujemy zarabiać w ten sposób. Zawsze to większa szansa na dodatkowych klientów.

Opinie o Whitepress

Serwis WhitePress ma bardzo dobre opinie w internecie i zdecydowanie warto go znać. Portal oferuje nie tylko pośrednictwo w publikacji wysokiej jakości artykułów, ale także inne, równie ciekawe i przydatne funkcje, jak np. łączenie blogerów i vlogerów z reklamodawcami, prowadzenie kampanii mających na celu promowanie wskazanych treści, czy po prostu możliwość zamówienia artykułów napisanych przez specjalistów branżowych. Jak widać, jest to niezwykle kompleksowy serwis, który doskonale wpisuje się w dzisiejsze wymagania rynkowe, a współpraca z nim może przynieść naprawdę wiele wymiernych korzyści – zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców.

Macie jakieś doświadczenia z serwisem? Podzielcie się opinią w komentarzu.

1 komentarz do “Whitepress – opinie i opis platformy”

  1. Zdecydowanie najlepszy portal tego typu. Ilość ofert jest tak duża, że czasem nawet ciężko wybrać. Duża ilość statystyk dotyczących samej domeny, jak i ilości odsłon danego artykułu pozwala nieco się zorientować i wybrać najlepszą ofertę. Większość osób chyba zwraca uwagę głównie na tf, choć, z tego co zaobserwowałem nie ma on żadnego przełożenia na pozycję w google.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz