Strona główna » Opinie » GoodContent – opinie i opis platformy

GoodContent – opinie i opis platformy

GoodContent to kolejny serwis, który umożliwia copywriterom zarabianie na pisaniu artykułów, a zleceniodawcom kupno ich. Cechuje się przede wszystkim bardzo dużą bazą copywriterów oraz dobrymi opiniami. Od czego zacząć, czym wyróżnia się platforma i co warto o niej wiedzieć?

GoodContent – jak zacząć?

Standardowo pierwszym krokiem jest rejestracja, która nie należy do skomplikowanych. Już na samym początku musimy wybrać czy jesteśmy zleceniodawcą, czy copywriterem. W przypadku tej drugiej opcji, oprócz standardowych danych jak adres e-mail, login, hasło itp. dochodzi jeszcze miejsce na tekst próbny (min. 500 znaków). Od niego zależy czy będziemy mogli pisać artykuły w serwisie i zarabiać. Po skończonej rejestracji pozostaje nam tylko zaznaczyć w profilu swoje specjalizacje, czyli tematy, w których czujemy się dobrze.

Warto wiedzieć, że od razu po rejestracji w GoodContent nie będziemy mieli dostępu do najlepiej płatnych tekstów (powyżej 9 zł brutto za 1000 znaków). Te bowiem możemy pisać dopiero po zaakceptowaniu min. 20 tekstów.

Jak zarezerwować zlecenie w GoodContent

Zarezerwowanie zlecenia w GoodContent jest bardzo proste. Musimy tylko wejść w zakładkę „Lista zamówień”, następnie wybrać to, które nas interesuje. Poza informacją odnośnie typu tekstu znajdziemy tutaj również te dotyczące liczby wymaganych znaków, wynagrodzeniu oraz ilości pozostałych tekstów (czasem w jednym zleceniu jest ich więcej).

Branie zleceń w Goodcontent

Po kliknięciu w wybrane zlecenie wyświetlą nam się szczegółowe wymagania dotyczące tekstu oraz konkretne tematy, które możemy zarezerwować klikając zielony przycisk „Rezerwuj”. Chyba, że jest to tekst niższej jakości, to wtedy od razu możemy przejść do pisania – bez rezerwacji.

rezerwacja goodcontent

Rezerwując tekst mamy 6 godzin na jego napisanie. Warto zauważyć, że jednocześnie możemy mieć zarezerwowany tylko jeden artykuł, a dopiero po jego napisaniu możemy brać kolejne zlecenie lub przedłużyć rezerwację, jeśli nie wyrobimy się w wyznaczonym terminie.

Klient ma 7 dni na akceptację tekstu, a jeśli tego nie zrobi, to system zaakceptuje go automatycznie.

Zarobki w GoodContent

Zarobki w serwisie są bardzo zróżnicowane, bowiem zależą od tego ile tekstów jesteśmy w stanie napisać i jak szybko. Jednak według informacji znajdujących się na stronie – najlepsi copywriterzy zarabiają ponad 4000 złotych miesięcznie.

W GoodContent to zleceniodawca określa typ tekstu oraz stawkę za jego napisanie. Serwis jedynie sugeruje w jakim przedziale powinna mieścić się kwota oferowana za napisanie artykułu na konkretny temat. Dla zleceniodawcy jest to bardzo dobre rozwiązanie, ale niestety dla copywritera już niekoniecznie. Zdarzają się bowiem sytuacje, że zleceniodawcy oferują coraz niższe stawki, ponieważ i tak znajdują się copywriterzy, którzy napiszą dany artykuł. Oczywiście nie musimy podejmować się wszystkich zleceń, gdyż możemy wybierać jedynie te, których stawka nam odpowiada. Dlatego też warto zarejestrować się w kilku serwisach tego typu, aby mieć dostęp do większej ilości zleceń, z których możemy wybierać.

Kto wybiera wykonawcę zlecenia

W serwisie wyboru osoby, która ma napisać artykuł dokonuje zleceniodawca. Copywriterzy jedynie zgłaszają swoją chęć do podjęcia się tego zlecenia. Przy podejmowaniu decyzji najczęściej kierują się ocenami wystawionymi przez innych klientów oraz komentarzami. Co więcej, copywriter może zostać również poproszony o napisanie krótkiego tekstu próbnego (ok. 100 znaków), który może pomów w dokonaniu wyboru.

Jak więcej zarabiać jako copywriter

copywriter praca

Ilość zleceń w GoodContent jest całkiem spora, choć niestety ze stawkami bywa różnie. Jest tak, ponieważ to zleceniodawca ustala ile jest w stanie zapłacić za napisanie danego artykułu, a dopiero potem copywriterzy zgłaszają chęć jego wykonania. Jest kilka tego typu serwisów, więc warto zarejestrować się również w pozostałych i przejrzeć aktualnie dostępne zlecenia, aby wybrać te najlepiej płatne. Oczywiście możemy też szukać zleceń na własną rękę, co nie jest wcale takie trudne.

Jak inaczej zarabiać przez internet?

praca w domu i zarabianie przez internet

Copywriting to jedno z popularniejszych zajęć freelancerów, ale poza pisaniem artykułów na zlecenie możemy zarabiać pieniądze przez internet również na wiele innych sposobów. Różnią się one potencjałem zarobkowym, ale większość z nich nie wymaga praktycznie żadnych umiejętności, a jedynie nieco wolnego czasu oraz przede wszystkim chęci.


Wypłata i kwestie podatkowe

Wypłatę z serwisu możemy zlecić po uzbieraniu przynajmniej 100 złotych na saldzie, a realizowana jest ona w ciągu 3 dni roboczych. Copywriterzy rozliczani są na podstawie umowy o dzieło lub faktury w przypadku działalności gospodarczej. Pieniądze wysyłane są bezpośrednio na wskazane konto bankowe.


ranking kont bankowych

Obecnie ciężko wyobrazić sobie normalne funkcjonowanie bez konta bankowego, więc posiada je praktycznie każdy. Jednak na lepsze warunki mogą liczyć jedynie nowi klienci, więc nie warto trzymać się stale jednej instytucji. Zwłaszcza, że w łatwy sposób możemy otrzymać dodatkowe pieniądze za założenie konta – najczęściej kilkaset złotych.

Program partnerski GoodContent

Warto zwrócić również uwagę, że GoodContent ma bardzo ciekawy program partnerski. Prowizję bowiem otrzymujemy tutaj nie tylko za pozyskanych klientów, ale również copywriterów oraz partnerów. Ta prezentuje się następująco, jeśli pozyskamy:

  • klienta – 5% od każdego zakupu,
  • copywritera – 1 zł po wysłaniu pierwszego tekstu,
  • partnera – 5 zł po zwerbowaniu przynajmniej 5 osób.

W przypadku copywriterów oraz partnerów prowizja jest wprawdzie niewielka, ale zwerbowanie dobrych klientów może zagwarantować dobry i przede wszystkim stały dochód pasywny. Promowanie oczywiście odbywa się za pomocą specjalnego reflinka.

Zarobione w programie partnerskim pieniądze możemy wypłacić na konto bankowe lub wykorzystać je do zamawiania tekstów.

Opinie o GoodContent

GoodContent ma bardzo dobre opinie, a najważniejszą zaletą serwisu jest możliwość bezpośredniego porozumiewania się między zleceniodawcą, a copywriterem. Obie strony mogą dogadać się w kwestii tematyki oraz ceny za wykonanie zlecenia lub rozpocząć stałą współpracę. Jest to bardzo dobra opcja, która powinna być dostępna we wszystkich serwisach tego typu, a niestety nie jest.

Niestety GoodContent ma też jedną sporą wadę, która może zniechęcić do korzystania z serwisu – zwłaszcza copywriterów. Chodzi o możliwość odrzucania tekstów bez podawania przyczyny i szansy na poprawę. W innych serwisach działających na takiej samej zasadzie nie spotkamy się z czymś takim. Jest to oczywiście problem, który dotyczy osób piszących, a nie zleceniodawców.

Macie jakieś doświadczenia z serwisem GoodContent? Podzielcie się opinią w komentarzu.


Jeśli podobał Ci się ten wpis, nie zapomnij udostępnić go znajomym w mediach społecznościowych!

Zarabianiem w internecie zainteresowałem się wiele lat temu, sprawdzając różne możliwości. W 2015 roku zdecydowałem się na założenie tego bloga, aby opisywać różnorodne metody generowania dochodu online. Jeśli nie ma we wpisie informacji, których szukasz lub potrzebujesz pomocy - daj znać! (Dane kontaktowe w stopce).

Zobacz też:

Subskrybuj
Powiadom o
guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
Hneryk
Hneryk
4 lat temu

Wielka szkoda że tego typu zarobek nie jest dla każdego. Warto wspomnieć że pisać każdy może ale nie każdy nadaje się na copywritera. Teksty pisane na zamówienie muszą jednak czymś więcej niż napisanie komentarza pod artykułem. To dość ciężki kawałek przysłowiowego chleba, ale z tego co wiem chętnych do tego zajęcia nie brakuje. Więc warto spróbować, kto wie może nie jedna osoba nie podejrzewa nawet że jest wstanie pisać dobre artykuły. trzymam kciuki za tych co po przeczytaniu tego artykułu spróbują swoich sił w tej branży. Ja próbowałem i poległem, nadaje się tylko do pisania komentarzy.

DominikaJ.
DominikaJ.
4 lat temu

Niestety ja także nie nadaję się do tego typu pracy – potrafię czasem dobrze napisać to i owo, ale mój tekst próbny został odrzucony i na copywritera z pewnością się nie nadaję.

Gosua
Gosua
2 lat temu

To ciężka praca, niestety na takich platformach, jak opisany GC wciąż nieopłacana jak należy. To dobre na początek, ale jak ktoś już się poduczy, powinien stąd uciekać, jak najdalej – zbyt długie pisanie za takie stawki grozi przedwczesnym wypaleniem zawodowym oraz zniechęceniem.

Agata
Agata
1 rok temu

W 2023 na portalu prawie nie ma zleceń. Ciekawe dlaczego. To interesujące

5
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten temat.x