GoodContent

GoodContent

GoodContent to kolejny serwis, który umożliwi copywriterom zarabianie, a zleceniodawcom kupno ich. Cechuje się bardzo dużą bazą copywriterów oraz dobrymi opiniami. Od czego zacząć i czym wyróżnia się serwis?

Goodcontent - jak zacząć?

Standardowo pierwszym krokiem jest rejestracja, która do skomplikowanych nie należy. Trzeba tylko wybrać czy jest się zleceniodawcą czy copywriterem. W przypadku tej drugiej opcji, oprócz standardowych danych jak login, hasło itp. dochodzi jeszcze miejsce na tekst próbny (min. 500 znaków). Od niego zależy czy będziemy mogli pisać artykuły w serwisie, a więc i zarabiać. Po skończonej rejestracji w profilu oznacza się swoje specjalizacje, czyli tematy, w których czujemy się dobrze.

Zarobki w Goodcontent

Serwisy tego typu różnie podchodzą do kwestii stawek. W GoodContent to zleceniodawca określa typ tekstu oraz stawkę za jego napisanie. Serwis jedynie sugeruje w jakim przedziale powinna mieścić się kwota oferowana za napisanie artykułu na konkretny temat. Dla zleceniodawcy jest to bardzo dobre rozwiązanie, ale dla copywritera już niekoniecznie. Może się zdarzyć, że zleceniodawcy będą oferowali coraz niższe stawki, ponieważ copywriterzy i tak będą pisać artykuły. No, ale nie trzeba oczywiście podejmować się wszystkich zleceń, a jedynie wybierać te, których stawka nam odpowiada. Warto zarejestrować się w kilku serwisach tego typu by móc wybierać tylko oferty, które nam odpowiadają.

Alternatywa dla Goodcontent

Ilość zleceń w Goodcontent jest całkiem spora, choć niestety ze stawkami bywa różnie. Jest tak ponieważ to zleceniodawca ustala ile jest w stanie zapłacić za napisanie danego artykułu, a dopiero potem copywriterzy zgłaszają chęć jego wykonania. Jest kilka tego typu serwisów, więc warto zarejestrować się również tam i przejrzeć aktualnie dostępne zlecenia, aby wybrać te najlepiej płatne.

Wybór wykonawcy zlecenia w Goodcontent

W serwisie wyboru osoby, która ma napisać artykuł dokonuje zleceniodawca. Copywriterzy jedynie zgłaszają swoją chęć do podjęcia się tego zlecenia. Wyboru dokonuje się na podstawie ocen wystawionych przez innych zleceniodawców oraz komentarzy. Copywriter może zostać również poproszony o napisanie krótkiego tekstu próbnego (ok. 100 znaków), który może pomóc w dokonaniu wyboru.

GoodContent - opinie

Najważniejszą zaletą GoodContent jest możliwość bezpośredniego porozumiewania się między zleceniodawcą, a copywriterem. Obie strony mogą dogadać się w kwestii tematyki oraz ceny za wykonanie zlecenia lub rozpocząć stałą współpracę. Jest to bardzo dobra opcja, która powinna być dostępna we wszystkich serwisach tego typu, a niestety nie jest.

No, ale niestety GoodContent ma też jedną sporą wadę, która może zniechęcić do korzystania z serwisu, zwłaszcza copywriterów. Chodzi o możliwość odrzucania tekstów bez podawania przyczyny i szansy na poprawę, jak ma to miejsce w innych serwisach tego typu. O ile dla zleceniodawców problem nie istnieje, to dla osób piszących już tak.

Macie jakieś doświadczenia z serwisem Goodcontent? Podzielcie się opinią w komentarzu.

1 Komentarz

  1. Wielka szkoda że tego typu zarobek nie jest dla każdego. Warto wspomnieć że pisać każdy może ale nie każdy nadaje się na copywritera. Teksty pisane na zamówienie muszą jednak czymś więcej niż napisanie komentarza pod artykułem. To dość ciężki kawałek przysłowiowego chleba, ale z tego co wiem chętnych do tego zajęcia nie brakuje. Więc warto spróbować, kto wie może nie jedna osoba nie podejrzewa nawet że jest wstanie pisać dobre artykuły. trzymam kciuki za tych co po przeczytaniu tego artykułu spróbują swoich sił w tej branży. Ja próbowałem i poległem, nadaje się tylko do pisania komentarzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *