GoodContent

GoodContent

GoodContent to kolejny serwis, który umożliwi copywriterom zarabianie, a zleceniodawcom kupno ich. Cechuje się bardzo dużą bazą copywriterów oraz dobrymi opiniami. Od czego zacząć i czym wyróżnia się serwis?

Przejście do serwisu

Jak zacząć?

Standardowo pierwszym krokiem jest rejestracja, która do skomplikowanych nie należy. Trzeba tylko wybrać czy jest się zleceniodawcą czy copywriterem. W przypadku tej drugiej opcji, oprócz standardowych danych jak login, hasło itp. dochodzi jeszcze miejsce na tekst próbny (min. 500 znaków). Od niego zależy czy będziemy mogli pisać artykuły w serwisie, a więc i zarabiać. Po skończonej rejestracji w profilu oznacza się swoje specjalizacje, czyli tematy, w których czujemy się dobrze.

Stawki w GoodContent

Serwisy tego typu różnie podchodzą do kwestii stawek. W GoodContent to zleceniodawca określa typ tekstu oraz stawkę za jego napisanie. Serwis jedynie sugeruje w jakim przedziale powinna mieścić się kwota oferowana za napisanie artykułu na konkretny temat. Dla zleceniodawcy jest to bardzo dobre rozwiązanie, ale dla copywritera już niekoniecznie. Może się zdarzyć, że zleceniodawcy będą oferowali coraz niższe stawki, ponieważ copywriterzy i tak będą pisać artykuły. No, ale nie trzeba oczywiście podejmować się wszystkich zleceń, a jedynie wybierać te, których stawka nam odpowiada. Warto zarejestrować się w kilku serwisach tego typu by móc wybierać tylko oferty, które nam odpowiadają.

Wybór wykonawcy zlecenia w GoodContent

W serwisie wyboru osoby, która ma napisać artykuł dokonuje zleceniodawca. Copywriterzy jedynie zgłaszają swoją chęć do podjęcia się tego zlecenia. Wyboru dokonuje się na podstawie ocen wystawionych przez innych zleceniodawców oraz komentarzy. Copywriter może zostać również poproszony o napisanie krótkiego tekstu próbnego (ok. 100 znaków), który może pomóc w dokonaniu wyboru.

Zalety i wady GoodContent

Najważniejszą zaletą GoodContent jest możliwość bezpośredniego porozumiewania się między zleceniodawcą, a copywriterem. Obie strony mogą dogadać się w kwestii tematyki oraz ceny za wykonanie zlecenia lub rozpocząć stałą współpracę. Jest to bardzo dobra opcja, która powinna być dostępna we wszystkich serwisach tego typu, a niestety nie jest.

No, ale niestety GoodContent ma też jedną sporą wadę, która może zniechęcić do korzystania z serwisu, zwłaszcza copywriterów. Chodzi o możliwość odrzucania tekstów bez podawania przyczyny i szansy na poprawę, jak ma to miejsce w innych serwisach tego typu. O ile dla zleceniodawców problem nie istnieje, to dla osób piszących już tak.

Szukasz innych serwisów tego typu? Zobacz: copywriting

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *