REACHaBLOGGER to internetowa platforma typu market-place, przeznaczona dla wszystkich blogerów oraz reklamodawców. Oferowane usługi znacząco ułatwiają nawiązanie współpracy między obiema stronami. Kooperacja miedzy klientami, autorami oraz platformą odbywa się na bardzo atrakcyjnych i przejrzystych zasadach. Jak działa serwis i czy warto skorzystać?
Spis treści
- 1 Czym jest REACHaBLOGGER?
- 2 Korzyści dla influencerów
- 3 Korzyści dla reklamodawców
- 4 Jak korzystać z REACHaBLOGGER jako influencer
- 5 Jak korzystać z REACHaBLOGGER jako reklamodawca
- 6 Wypłata środków i zasilenie konta w REACHaBLOGGER
- 7 Inne serwisy łączące reklamodawców z influencerami
- 8 Opinie o REACHaBLOGGER
Czym jest REACHaBLOGGER?
Platforma pozwala każdemu reklamodawcy na wypromowanie swojej marki w internecie, a influencerowi z kolei – na zarobek. Jest to platforma, która umożliwia znalezienie odpowiedniego influencera, który zajmie się publikowaniem odpowiednich treści sponsorowanych (lub znalezienie reklamodawcy, jeśli jesteśmy influencerem).
Bez względu na to po której stronie się znajdujemy, po określeniu tematu wymaganego artykułu oraz podaniu najważniejszych informacji dotyczących jego treści, influencer tworzy zainspirowany odpowiednimi danymi tekst oraz zamieszcza go na swoim blogu lub w social media. Oczywiście oferty mogą dotyczyć również publikacji nadesłanych treści. W zamian za usługę zrealizowaną za pośrednictwem platformy, reklamodawca uiszcza odpowiednią opłatę, choć platforma pozwala również na nawiązanie współpracy barterowej. Po pomyślnym zrealizowaniu transakcji ustalona kwota trafia na wewnętrzne konto influencera, REACHaBLOGGER pobiera za to prowizję w wysokości 15%.
Korzyści dla influencerów
Skorzystanie z oferty REACHaBLOGGER to dla influencerów jeden z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów na spieniężenie oraz spopularyzowanie własnej działalności w internecie. Zaletą takiego rozwiązania jest gwarancja bezpieczeństwa przeprowadzanej transakcji, a także szeroka gama dostępnych na platformie ofert. Platforma jest również w stanie ułatwić autorom nawiązywanie kontaktu z reklamodawcami, co znacząco obniża ryzyko natrafienia na nieuczciwego lub niewypłacalnego kontrahenta. Liczba zleceń dostępnych na platformie każdego dnia się zwiększa, dzięki czemu bloger może aktywnie poszukiwać kolejnych źródeł zarobku.
Korzyści dla reklamodawców
Reklamodawca może szybko i łatwo znaleźć na REACHaBLOGGER kompetentnego i doskonale dopasowanego do wymagań swojej kampanii influencera. Katalog platformy stale się powiększa i wzbogaca, dzięki czemu klienci mają do wyboru blogi, podcasty i social media należące do praktycznie każdej branży i dziedziny tematycznej. Zaletą współpracy jest również rozliczenie, które odbywa się za pomocą wyłącznie jednej faktury. Jest tak ponieważ najpierw doładowujemy konto interesującą nas kwotą, a dopiero potem ją rozdysponowujemy. Nie musimy więc opłacać osobnej faktury dla każdego influencera z osobna. Ich również we własnym zakresie rozlicza platforma, co stanowi spore ułatwienie dla klientów. Reklamodawca nie musi bowiem wystawiać PIT-ów oraz odrębnych umów o dzieło dla każdego z blogerów. Pośrednictwo REACHaBLOGGER daje również gwarancję wywiązania się z powierzonego zlecenia przez autora treści lub zwrot pieniędzy.
Jak korzystać z REACHaBLOGGER jako influencer
Jako influencer mamy 2 sposoby pozyskiwania zleceń:
- katalog zleceń – tutaj znajdują się oferty reklamodawców wraz z konkretnymi wymaganiami np. dotyczących minimalnej miesięcznej ilości odwiedzających. Oferty możemy filtrować według kategorii oraz typu zlecenia (publikacja na blogu, w social mediach, lokowanie w podcascie, czy praca kreatywna). Po wyborze interesującego nas zlecenia wystarczy, że zgłosimy wybrane medium i podamy warunki współpracy oraz cenę.
- dodanie medium – tutaj z kolei dodajemy medium, w którym podajemy swoją cenę oraz informacje na jego temat. Po dodaniu oferty pozostaje nam tylko czekać na zainteresowanych nią reklamodawców. Warto zauważyć, że poza podaną ceną, reklamodawca może zaproponować własną, na którą możemy się zgodzić lub nie.
Bez względu na sposób pozyskania zlecenia, po jego skończeniu musimy jedynie wkleić link do publikacji w odpowiednim polu oraz czekać na akceptację ze strony reklamodawcy.
Jak korzystać z REACHaBLOGGER jako reklamodawca
Jako reklamodawca w REACHaBLOGGER mamy te same, 2 sposoby na znalezienie odpowiedniego influencera, który zajmie się danym zleceniem, choć jesteśmy po drugiej stronie:
- katalog ofert – przeglądamy oferty wszystkich influencerów. Możemy filtrować je po rodzaju publikacji, miesięcznej ilości odwiedzających, kategorii, a nawet systemu operacyjnego czy płci twórcy. Przy każdej ofercie znajdziemy informacje dotyczące współpracy oraz cenę, choć możemy zaproponować również własną.
- dodanie zlecenia – możemy dodać własne zlecenie, do którego zgłaszać się będą zainteresowani influencerzy. Koszt dodania jednego zlecenia to 30 złotych, więc w przypadku większej ilości musimy zasilić konto wielokrotnością tej kwoty. Możemy również skorzystać z mailingu do wszystkich twórców na platformie (cena 100 złotych) lub wyróżnić ofertę (cena 30 złotych).
Wypłata środków i zasilenie konta w REACHaBLOGGER
W REACHaBLOGGER obie opcje, a więc wypłatę i doładowanie konta znajdziemy po kliknięciu w ikonę portfela lub posiadanej kwoty (w prawym górnym rogu). Zarówno zasilenie konta, jak i wypłata możliwa jest przy pomocy konta bankowego lub portfela internetowego PayPal.
- wypłata środków – możliwa jest po uzbieraniu minimum 201 złotych na saldzie. Niestety platforma REACHaBLOGGER z dniem 31.12.2020r zrezygnowała z możliwości rozliczeń przy pomocy umowy o dzieło, więc jedyną opcją jest aktualnie faktura. Oczywiście nie wszyscy prowadzą działalność gospodarczą, ale na szczęście jest możliwość wystawiania takich dokumentów bez firmy przy pomocy np. Useme.
- zasilenie konta – zostanie doładowane kwotą netto, a więc pomniejszoną o podatek VAT (23%),
Konto bankowe jest aktualnie podstawą funkcjonowania, więc ciężko wyobrazić sobie życie bez niego. Wart sprawdzić, który bank ma w danej chwili najlepszą ofertę.
PayPal z całą pewnością jest najpopularniejszym portfelem internetowym, który ułatwia wiele płatności internetowych. Pozwala on bowiem nie tylko przelać pieniądze na konto bankowe, ale również wykorzystać zgromadzone środki na płatność w sklepach internetowych oraz w innych serwisach.
Inne serwisy łączące reklamodawców z influencerami
REACHaBLOGGER oczywiście nie jest jedynym serwisem łączącym influencerów z reklamodawcami. Bez względu na to po której stronie jesteśmy warto sprawdzić również oferty dostępne na innych platformach. Dzięki temu jako influencer mamy szansę na większą ilość zleceń, a jako reklamodawca mamy większy wybór.
Whitepress platforma z największą bazą stron oraz influencerów.
Linkhouse ma w swojej ofercie również wiele innych usług związanych z pozycjonowaniem stron.
Opinie o REACHaBLOGGER
REACHaBLOGGER ma całkiem sporą bazę influencerów, więc łatwo znaleźć kogoś kto opublikuje dany wpis w swoim medium. Ciekawą opcją, której brakuje na innych portalach tego typu jest możliwość „zaproponowania ceny”. Pozwala to zaproponować własną cenę publikacji, na którą bloger może się zgodzić lub ją odrzucić. W innych serwisach pośredniczących mamy z góry ustaloną cenę i na tym się kończy.
Do minusów niestety zaliczyć można brak jakichkolwiek statystyk dotyczących domeny, nie licząc ilości odwiedzin podawanych przez blogera. Jedyne dane, na jakie możemy liczyć jest prywatna ocena portalu REACHaBLOGGER, w skali od 1 do 10. Więcej o czynnikach mających wpływ na ocenę możemy przeczytać na oficjalnej stronie platformy, w zakładce FAQ.
Od strony influencera nie ma się do czego przyczepić, wystarczy dodać swoją ofertę i czekać na ewentualne zlecenia.
Macie jakieś doświadczenia związane z portalem REACHaBLOGGER? Zostawcie swoją opinię w komentarzu.
Jak dla mnie fajny serwis, jak nie przesadzimy z ceną to zlecenia wpadają dość często 😉
Whitepress nieporównanie najlepsze
Linkhouse na drugim miejscu
Reachblogger – daleko w tyle
Jak się rozliczać reach a blogger z Useme? Bo nie bardzo wiem jak to zrobić
Trzeba wejść na stronę Useme.com, wybrać „Dla freelancera”, a następnie „Wystaw fakturę”.