Era Internetu trwa w najlepsze. Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą opierającą się na współpracy z klientami indywidualnymi zdaje sobie z tego sprawę, że chcąc pozyskać jak najwięcej klientów, musi docierać do nich najróżniejszymi sposobami. Jednym z nich jest promowanie swojej marki w Internecie. Wykorzystując do tego firmową stronę internetowej czy też konto firmowe na portalu społecznościowym autoresponder może okazać się pomocnym narzędziem.
Autoresponder potwierdzi, że wiadomość dotarła
Prowadząc działalność gospodarczą należy zapewnić klientom możliwość kontaktu. Kontakt telefoniczny, chociaż wciąż jest bardzo popularny jest dziś niewystarczający. Coraz więcej osób zaczyna korzystać z komunikatorów internetowych, formularzy kontaktowych, czatów czy opcji wysyłania wiadomości do właściciela fanpage.
Przyjmując zasadę, że lepsza jest najgorsza odmowna odpowiedź aniżeli jej brak można osiągnąć duży sukces w biznesie. Klient jest bardzo niezadowolony, jeśli wysyłane przez niego wiadomości do właściciela strony pozostają bez reakcji. Czasami zdarza się, że z właścicielem firmy chce się skontaktować bardzo dużo osób i ten nie jest w stanie odpowiedzieć na każdą wiadomość. Brak reakcji budzi też w klientach niepewność, czy wiadomość dotarła do adresata.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zniecierpliwionym klientom oraz zapracowanym właścicielom firm, stworzono takie narzędzie, jak autoresponder, czyli bot, który odpowiada na wiadomości wysyłane do strony internetowej, sklepu, czy fanpage na portalu społecznościowym.
Jak działa ?
Autoresponder odpowiada na dowolną wiadomość wysłaną do strony internetowej. Treść odpowiedzi jest zawsze taka sama, niezależnie od treści zapytania. Najczęściej odpowiedź, którą odsyła jest informacją zwrotną dla klienta. Zawiera ona informację, że wiadomość dotarła do skrzynki odbiorczej i nastąpi kontakt ze strony właściciela lub pracownika firmy w możliwie najkrótszym czasie.
Ciekawą opcją jest również ustawienie w systemie wiadomości, która jest później wysyłana przez system automatycznie np. po kilku dniach od zapisu do newslettera. Może to być również kilka wiadomości np. jedna od razu, druga po trzech dniach i kolejna po tygodniu.
Narzędzia zawierające autoresponder
Pełną funkcjonalność GetResponse możemy testować za darmo przez 30 dni.
Pełną funkcjonalność Freshmail możemy testować za darmo przez 14 dni.
Autoresponder na skrzynce mailowej
Narzędzie do automatycznego odpowiadania na wiadomości można zainstalować również na skrzynce mailowej. Większość programów do obsługi poczty oferuje taką możliwość. Autoodpowiadanie przydaje się przede wszystkim w sytuacji, gdy adresat jest na urlopie lub po prostu nie ma dostępu do komputera. W tej sytuacji nie może odpowiedzieć na każdą przesyłaną do niego wiadomość.
Autorespondery to narzędzia, których głównym zadaniem jest usprawnienie kontaktu między klientem a firmą. Mądre korzystanie z niego przynosi wymierne korzyści.