Lajt mobile – opinie | co nie działa jak powinno?

Telekomunikacja stanowi kluczowy element naszego życia. Bez względu na to, czy jesteśmy w domu, w pracy czy w podróży, oczekujemy szybkiego dostępu do internetu, bezproblemowych połączeń głosowych i możliwości komunikacji ze światem. Dlatego trzeba zdecydować się na ofertę jednego z dostawców usług telekomunikacyjnych, choć wybór nie zawsze jest prosty, ze względu na mnogość możliwości. W tym temacie przybliżę nieco ofertę lajt mobile oraz ich dość nieciekawemu podejściu do klienta, przynajmniej od pewnego momentu. Co warto wiedzieć o firmie i jakie ma opinie wśród klientów?

Lajt mobile – co to?

Z pewnością nie każdy kojarzy, więc zacznijmy od tego, że lajt mobile to marka telekomunikacyjna należąca do spółki Telestrada i korzystająca z infrastruktury sieci Plus. Pod obecną nazwą działa na naszym rynku od 2015 roku, choć faktycznie rozwijana była już od 2013 jako White Mobile. Rebranding tej polskiej sieci komórkowej nastąpił po 2 latach. W swojej ofercie posiada zarówno ofertę na kartę, abonament, jak i internet mobilny.

Jak działa biuro obsługi klienta i infolinia

Przejdźmy może najpierw do kwestii, która w ogóle skłoniła mnie do napisania tego artykułu, a mianowicie sposobu działania Biura Obsługi Klienta. Trzeba przyznać, że odpowiada bardzo sprawnie, ale niestety tylko do pewnego momentu. Dokładnie do chwili, w której zgłosimy chęć rezygnacji z usługi. Rzekomo można zrezygnować w każdej chwili, ale BOK lajt mobile z pewnością postara się, aby cały proces przynajmniej trochę opóźnić. W zasadzie można nawet odnieść wrażenie, że jest to działanie celowe, zlecone odgórnie.

Wydawać by się mogło, że najlepiej napisać do BOK i poinformować o chęci rezygnacji, aby dowiedzieć się jak zrobić to prawidłowo. W końcu tak szybko odpowiadają… Nic bardziej mylnego. Wiele wskazuje na to, że takie wiadomości są po prostu ignorowane i prawdopodobnie od razu lądują w koszu – bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Zwłaszcza, jeśli zbliża się termin wystawienia kolejnej faktury – nie mogą przecież na to pozwolić. Może mają zakaz odpowiadania na takie pytania i ułatwiania rezygnacji do określonego momentu?

Opis zaistniałej sytuacji i ciężka przeprawa z BOK

Sprawa nie dotyczy mnie osobiście, ale, która miała (w zasadzie dalej ma) problem z rezygnacją z umowy w lajt mobile. Znam ją osobiście, byłem nawet obok podczas zawierania umowy (online), która w przeciwieństwie do rezygnacji przebiegła bez najmniejszych problemów.

Umowa dotyczy internetu mobilnego i można ją wypowiedzieć w dowolnym momencie, co jest zresztą wyraźnie na stronie podkreślone.

Dość szybko, bodajże po 2 miesiącach znalazła sobie inny internet, więc przyszedł czas na rezygnację z usług lajt mobile. Szybka wiadomość przez wbudowany w panelu czat, że nie jest zainteresowana usługami itp. itd. Krótka odpowiedź, że faktycznie można zrezygnować itd., ale żadnych konkretów, linku do umowy, czy czegokolwiek, co mogłoby sprawę ułatwić. Dodam tutaj, że nie pochodzi z Polski, więc nie komunikuje się jeszcze jakoś bardzo dobrze w tym języku, ale uznała, że temat załatwiony, z usługi zrezygnowała.

Okazało się, że niestety nie. Po 3 miesiącach przychodzi ostateczne wezwanie do zapłaty za zaległe faktury, więc poprosiła mnie o pomoc. Wtedy sam wysłałem informację z jej konta używając „zgłoszenia”, ale niestety pozostawało bez odpowiedzi, a termin płatności się zbliżał. Nie chciałem zatem zwlekać za bardzo, bo takie zaległości to tylko problemy, więc szybki telefon na infolinię.

Telefony na infolinię

Rozmowa z pierwszym konsultantem przebiegła w miarę sprawnie, poinformował mnie, że należy wysłać maila informującego o rezygnacji, podać numer telefonu itp. Od razu po skończonej rozmowie taka wiadomość została wysłana, przyszła automatyczna odpowiedź, że wiadomość dotarła i ktoś postara się odpowiedzieć. Niestety cisza… brak informacji od kogokolwiek. Termin płatności się zbliża, czas na kolejny telefon na infolinię… Konsultant raczył poinformować, że brakuje informacji odnośnie numeru umowy. Wtedy wszystko będzie na pewno ok.

3 zaległe faktury, które w ogóle nie powinny być wysłane zostały opłacone (termin mijał następnego dnia), ale trudno… Zgłoszenie prawidłowo wysłane (wedle instrukcji pracownika BOK) i sprawa wydawałaby się zamknięta. Nic bardziej mylnego. Kolejnego dnia przychodzi nowa faktura do zapłaty, więc poirytowany dzwonię kolejny raz na infolinię, aby uzyskać jakieś wyjaśnienia. Co się okazuje? Kolejny konsultant twierdzi, że taka rezygnacja nie może być. Trzeba wypełnić oficjalne oświadczenie ze strony internetowej, podpisać i wysłać. W takim razie… czemu nikt nie mógł o tym poinformować wcześniej? Naprawdę tyle czasu musiało to zająć?

Jako, że był to już piątek wieczór, a w weekend nie da się za wiele załatwić, to trzeba było odłożyć finalne zakończenie współpracy na poniedziałek. Tyle czasu czekania, więc te kolejne 2 dni już nie zrobią różnicy, ale tu proszę – w sobotę niespodzianka. Przychodzi mail z lajt mobile, z którego wynika, że jednak da się zrobić to mailowo, ale trzeba zawrzeć konkretne informacje. Po „prawidłowo” złożonej reklamacji oczywiście okres wypowiedzenia wynosi 30 dni, więc kolejna faktura do zapłaty.

W kilka dni łącznie wykonałem 5 telefonów na infolinię w tej samej sprawie i każdy konsultant mówi co innego. To tylko niepotrzebnie znacznie wydłużyło czas rezygnacji.

Wnioski

Wygląda na to, że dużo łatwiej byłoby sprawdzić w google jak rozwiązać umowę z lajt mobile, pobrać oświadczenie, wypełnić i wysłać. Jednak opisana sytuacja dotyczy obcokrajowca, który wprawdzie potrafi się porozumiewać po polsku, ale samodzielne przeglądanie strony i szukanie takich dokumentów jest w tej sytuacji po prostu mało komfortowe. To Biuro Obsługi Klienta powinno pomóc w tej kwestii, ale niestety zupełnie nie dają sobie z tym rady. Nie wiem, czy jest to zwykła niewiedza pracowników, czy może jakieś odgórne zalecenia, aby możliwie jak najdłużej przeciągać rozwiązanie umowy?

Na sam koniec zacytuję odpowiedź jednego z konsultantów (może nie być słowo w słowo, ale dobrze oddaje sens wypowiedzi) – „Skoro potrafiła podpisać umowę online, to powinna sobie też sama poradzić z jej rozwiązaniem.” Myślę, że nic więcej dodawać nie trzeba, bo te słowa dokładnie pokazują stosunek lajt mobile do klientów chcących zrezygnować z usługi.

Jak rozwiązać umowę z lajt mobile

Chcąc rozwiązać umowę z lajt mobile najlepiej od razu pobrać oświadczenie o rezygnacji, wypełnić je i wysłać. Można pocztą tradycyjną, elektroniczną lub faksem. Oczywiście najlepiej mailem, albo listem poleconym, bo zwykły czasem zaginie w niewyjaśnionych okolicznościach i okaże się, że taka rezygnacja nie dotarła. Poza tym radzę koniecznie poprosić o potwierdzenie, najlepiej pisemne, albo dzwonić na infolinię z pytaniami czy dotarło.

Kontakt z lajt mobile

Skontaktować się z lajt mobile można na kilka sposobów:

  1. Formularz kontaktowy – dostępny na oficjalnej stronie w zakładce „Kontakt”, która znajduje się w stopce
  2. Telefon – numer na infolinię to +48 727 700 700.
  3. E-mail – info@lajtmobile.pl.
  4. Media społecznościowe – lajt mobile prowadzi również swoje media społecznościowe, więc można spróbować przez Facebook’a w wiadomości prywatnej lub komentując post.
  5. Chat online – w panelu klienta powinien być dostępny również czat online.
  6. Oddział – al. Krakowska 22a, 02-284 Warszawa.

Oferta lajt mobile

Podejście do klienta lajt mobile ma beznadziejne, ale pokrótce opiszę również ofertę, aby post był bardziej kompletny. Firma kieruje swoje usługi zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Podane poniżej ceny uwzględniają rabat 5 zł za e-fakturę oraz 5 zł za zgodę marketingową.

Abonament w lajt mobile

Abonament w lajt mobile dostępny jest w 3 wariantach, ale w każdym otrzymujemy rozmowy, sms-y i mms-y bez limitu oraz umowę na ile chcemy (teoretycznie). Ponadto internet, który zależy od wysokości miesięcznej opłaty:

Ilość GBAbonament indywidualnyAbonament biznesowy
109,99 zł (od 4 miesiąca 19,99 zł)20 zł + VAT
6029,99 zł25 zł + VAT
100 + 200 w nocy49,99 zł45 zł + VAT

Internet mobilny w lajt mobile

Internet mobilny również dostępny jest w 3 wariantach, różniących się ceną oraz ilością dostępnych GB. Oczywiście uwagę zwraca również hasło umowę wypowiadasz kiedy chcesz, jeśli sam sobie z tym poradzisz, bez ich pomocy.

Ilość GBKlient indywidualnyKlient biznesowy
1015 zł15 zł + VAT
3030 zł30 zł + VAT
100 + 200 w nocy39,99 zł40 zł + VAT

W razie potrzeby, jeśli taka ilość danych nie wystarczy, to można dokupić dodatkowy pakiet internetu w cenie od 5 zł do 40 zł.

Ponadto, dla klientów indywidualnych dostępny jest internet na kartę, ale ilość dostępnych danych w takim pakiecie jest dość mała.

  • 1 GB – 5 zł / 30 dni.
  • 10 GB – 10 zł / 30 dni.
  • 20 GB – 25 zł / 30 dni.

Oferta na kartę w lajt mobile

Lajt mobile ma także ofertę na kartę, dostępną tylko dla klientów indywidualnych. W każdym z nich rozmowy oraz sms-y do wszystkich bez limitu, a koszt mms-ów to 0,40 zł/100 kB. Dostępne warianty cenowe to:

  • 15,99 zł – z 1 GB internetu.
  • 17,99 zł – z 4 GB internetu.
  • 19,99 zł – z 10 GB internetu.

Czy warto? – opinie

Jeśli chodzi o samą ofertę lajt mobile, to prezentuje się w miarę dobrze, dlatego ma mieszane opinie w internecie. Bez większych problemów znajdziemy zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Jest to normalne w przypadku firm tego typu, choć można odnieść wrażenie, że sporo pieniędzy inwestują w marketing szeptany. W każdym razie, przed podpisaniem umowy warto pamiętać, że BOK niestety funkcjonuje bardzo słabo. Na potwierdzenie tych słów zamieszczam jedną z wielu opinii znalezionych w internecie (ta akurat jest z wizytówki Google).

Poniższa opinia znajduje się w wizytówce Google, która dokładnie opisuje podejście Biura Obsługi Klienta lajt mobile. Jak coś jest nie tak, to nie licz na to, że Cię o tym poinformują.

opinia lajt mobile

Powyższa opinia bardzo dobrze opisuje podejście Biura Obsługi Klienta. Jak coś jest nie tak, to nie licz na to, że Cię o tym poinformują. Lajt mobile jest w porządku, ale tylko do czasu, aż pojawią się jakieś problemy, wymagające wsparcia. Dlatego mimo wszystko nie polecam firmy. Jest wiele innych z ciekawą ofertą, w których BOK działa jak należy.

Jeśli macie jakieś doświadczenia z lajt mobile, to podzielcie się opinią w komentarzu.

Zobacz też:


Łukasz Luboński

Zarabianiem w internecie zainteresowałem się wiele lat temu, sprawdzając różne możliwości. W 2015 roku zdecydowałem się na założenie tego bloga, aby opisywać różnorodne metody generowania dochodu online. Jeśli nie ma we wpisie informacji, których szukasz, masz pomysł na nowy temat lub potrzebujesz pomocy - daj mi znać!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
Bartoszlig
Bartoszlig
1 rok temu
Ocena :
     

Osobiscie polecam, sam mam ofertę lajt mobile i jestem zachwycony.

Jakub
Jakub
1 rok temu
Ocena :
     

jestem zachwycony lite mobile, w moim przypadku sprawdzil sie w 100% i polecam go kazdemu kto oczekuje sprawnej obsługi wszystkich osób u jednego operatora 🙂

2
0
Zostaw komentarz!x