Skuteczny baner reklamowy – 5 zasad, o których zapominają projektanci

Stworzenie skutecznej reklamy nigdy nie jest proste, niezależnie od jej formy. Również projektowanie bardzo popularnych banerów wymaga od designera nie tylko kreatywności, ale też znajomości pewnych kanonów, które odpowiadają za efektywność przekazu. Poznaj 5 ważnych zasad, o których często zapominają projektanci, by uniknąć popełniania poważnych błędów.

  1. Oryginalność

Przyciągnięcie uwagi odbiorców to jedno z podstawowych zadań banera. Jednocześnie – jedno z najtrudniejszych. W otaczającym nas z każdej strony przekazie reklamowym może być trudno się wybić, szczególnie że baner to forma reklamy jedynie wizualnej i w dodatku statycznej. Ciekawy i wyjątkowy pomysł to więc podstawa, która sprawia, że projektowanie banerów często przerasta nawet profesjonalistów. Reklama musi przyciągnąć wzrok. Cel można uzyskać, używając odpowiednich zestawień kolorów, typu grafiki, dużego i wyrazistego hasła. Istotne jest ponadto odpowiednie rozmieszczenie elementów graficznych na banerze i dopasowanie formy przekazu do treści, jaką ma przekazać.

OpenPrint


  1. Spójność

Sam baner jako element graficzny powinien tworzyć spójną i harmonijną całość. Ważne jednak również, aby zadbać o konsekwencję przekazu całej kampanii reklamowej firmy. Powinna ona ponadto współgrać z jej wizerunkiem czy profilem działalności. Jeśli Twoja firma ma rozpoznawalne logo i posługuje się również innymi elementami identyfikacji wizualnej (np. określoną kolorystyką), postaraj się, aby reklama na banerze nie odbiegała znacząco od tych założeń. Podobnie wygląda sprawa, jeśli baner nie jest jedynym sposobem, w jaki promujesz swoją działalność. Niech wszystkie typy reklamy, które stosujesz, będą utrzymane w podobnym stylu. Przejrzysty, konkretny i spójny przekaz pomoże Ci zbudować wizerunek profesjonalnej firmy, a jednocześnie ma znacznie większe szanse, by trafić do odbiorcy.

  1. Czytelność

Brak czytelności to częsty grzech początkujących projektantów. Przede wszystkim nie należy wpadać w pułapkę chęci przekazania jak największej ilości informacji jedną reklamą. Wystarczy krótkie, acz treściwe hasło. Reszty potencjalny klient dowie się, gdy zaintrygowany zechce zgłębić temat. Warto jednak również wiedzieć, jak zaprojektować baner, by był on czytelny z punktu widzenia technicznego. Przede wszystkim należy zgłębić, gdzie będzie publikowany i dostosować odpowiednio np. wielkość napisów. Ponadto liczy się dobór kolorów czy technologii wydruku.

  1. Jakość

Z czytelnością wiąże się też jakość. Zastosowanie odpowiednich materiałów i technologii wydruków pomoże bowiem uzyskać zwiększoną widoczność przekazu. Wydruk banerów można przeprowadzić np. w technologii odblaskowej, którą stosuje m.in. drukarnia OpenPrint. Refleksyjny podkład sprawia, że treść reklamy jest widoczna o każdej porze dnia i nocy. Wykorzystanie wysokiej jakości nośnika i jego odpowiednie wykończenie również ma znaczenie. W końcu raz zamontowany baner powinien pozostać na swoim miejscu i ładnie się prezentować niezależnie od warunków atmosferycznych. Użyte do wydruku farby również powinny się odznaczać wysoką jakością i przeznaczeniem do ekspozycji zewnętrznej. Dzięki temu nie zbledną, a reklama na banerze pozostanie czytelna.

  1. Przystosowanie do miejsca ekspozycji

Banery reklamowe umieszcza się w wielu miejscach. Oczywiście najbardziej pożądane są takie, w których przekaz może być dostrzeżony przez jak najwięcej osób. Grafika musi być jednak dostosowana do miejsca ekspozycji. Większe banery oglądane z dużej odległości muszą być wyraziste, ale jednocześnie nie powinny gryźć się z otoczeniem. Te mniejsze nie muszą być aż tak agresywne. Wiele zależy jednak też od konkurencji. Jeśli banery wykorzystujesz np. na targach, postaraj się wyróżnić. Ponadto przy projektowaniu należy zadbać o to, by najważniejsze informacje znajdowały się na linii wzroku. Tym sposobem łatwiej zainteresujesz odbiorcę.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten temat.x