Pozycja w wyszukiwarce znacząco wpływa na sukcesy firm. Dzięki temu rosnącą popularnością cieszy się SEO copywriting. Warto rozumieć, czym jest i jak działa. A zwłaszcza – jakie korzyści może przynieść Twojej firmie zdobycie miejsca w top 10.
Dlaczego warto walczyć o pozycję w rankingu? – SEO copywriting
Zanim poznamy działanie SEO, warto uświadomić sobie, po co to wszystko. Właściciele stron internetowych chcą wspinać się na coraz wyższe pozycje w rankingu wyników. Co dzięki temu osiągną?
- Widoczność dla potencjalnych klientów – to przez wyszukiwarkę znajdujemy odpowiedzi na pytania. Tutaj także docieramy do interesujących nas sklepów.
- Ruch na stronie – pochodzący z samych wyników organicznych. Bez płacenia za reklamy.
- Konwersje – w postaci aktywności, kliknięć oraz w najcenniejszej formie, jaką jest…
- Sprzedaż – nie dojdzie do niej, jeśli nikt nie zobaczy strony.
Copywriting SEO to narzędzie służące do osiągania mierzalnych efektów. Dodatkowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
SEO copywriting – jak działa wyszukiwarka Google?
Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce? To podstawowe pytanie, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć. Mózgiem Google’a są algorytmy. Analizują one strony internetowe. Jest wiele kryteriów, które biorą pod uwagę. Tylko część z nich jest znana. To z tej wiedzy korzystamy podczas pozycjonowania.
Algorytmy ciągle się zmieniają. Są coraz dokładniejsze i bardziej wnikliwe. Modyfikacje służą temu, by wyszukiwarka lepiej odpowiadała na zapytania użytkowników. Chodzi o to, by po wyszukiwaniu frazy wyświetliły się wartościowe odpowiedzi.
Copywriting, SEO i pozycjonowanie polegają na budowaniu strony i jej otoczenia tak, by była użyteczna w ocenie algorytmów. Dzięki temu witryna wyświetla się na wysokiej pozycji.
Rola copywritingu w SEO
Gdzie w tym wszystkim teksty? Znaczna część wspomnianych wcześniej kryteriów oceny strony opiera się na słowach. Użytkownicy wyszukują treści poprzez wpisywanie tekstu. Wyszukiwarka również dobiera odpowiedzi na zapytania, analizując słowa.
Jeśli teksty na stronie zawierają takie same frazy jak te, których szuka nasz potencjalny klient, zobaczy on witrynę. Taki jest cel.
Copywriting SEO polega więc na tworzeniu treści zawierających określone słowa lub frazy. Dobiera się je na podstawie wcześniejszej analizy. Musimy mieć wiedzę lub założenia dotyczące tego, co wpisują użytkownicy zainteresowani naszym produktem. Następny krok to wykorzystanie tych fraz w tekstach.
To tak, jakbyśmy dowiedzieli się lub domyślili, czego chcą nasi klienci, a następnie napisali na swojej stronie, że mamy dokładnie to. Google chce wyświetlać użytkownikom najlepsze odpowiedzi na ich potrzeby. W tej sytuacji to nasza strona daje taką odpowiedź.
Copywriting SEO – jakie teksty podnoszą pozycję?
Wybrane frazy możemy umieszczać w różnego rodzaju tekstach. Możemy, a nawet powinniśmy. Im bardziej zróżnicowane treści, tym lepiej. Copywriting SEO obejmuje teksty zamieszczone bezpośrednio na pozycjonowanej stronie:
- opisy produktów i kategorii,
- tekst na stronie głównej,
- artykuły blogowe
oraz treści na stronach zewnętrznych, zawierające link do strony pozycjonowanej (macierzystej):
- teksty zapleczowe,
- artykuły sponsorowane.
Copywriting SEO – podsumowanie
Wykorzystanie w działaniach biznesowych copywritingu SEO pozwala zbudować widoczność w wyszukiwarce. Wysoka pozycja w rankingu to jednak tylko pośredni etap w osiąganiu zadowalających efektów. Ten najbardziej satysfakcjonujący – sprzedaż – jest wynikiem dobrego pozycjonowania i optymalizacji strony. Jedne z najważniejszych zalet tekstów SEO to mniejszy nakład finansowy i trwalsze efekty niż w przypadku płatnych reklam.