SEO i pozycjonowanie stron

SEO i pozycjonowanie stron

Działania z zakresu SEO i SEM cieszą się ogromną popularnością zważywszy na to, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce odgrywa coraz większe znaczenie w biznesie. Reklama jest dźwignią handlu, dlatego też kluczem do sukcesu jest skuteczne promowanie swoich produktów i usług.

Utarło się już nawet takie przekonanie, że jeśli Twojej firmy nie ma w Internecie, to nie istnieje. Z całą pewnością jest w tym dużo prawdy. Wielu przedsiębiorców przenosi swój biznes także do Sieci, aby móc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, budować pozytywny wizerunek firmy i zwiększyć zyski. Trzeba jednak pamiętać o tym, że każdego roku przebywa coraz więcej nowych witryn i nie każda z nich jest w stanie przebić się ze swoją ofertą na tle tak dużej konkurencji. Pojawia się zatem pytanie, jak wypromować swój biznes w Sieci? Jedną z najskuteczniejszych metod jest właśnie zainwestowanie w pozycjonowanie stron. Dlaczego warto?

Czym jest SEO i SEM

  • SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki.
  • SEM (ang. Search Engine Marketing) to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Można więc powiedzieć, że SEM = SEO + PPC (ang. Pay Per Click) czyli płatne kliknięcia w witrynę.

Pozycjonowanie stron jest pojęciem szerszym i obejmuje wszystkie działania (w tym wspomniana wcześniej optymalizacja), które pozwolą witrynie zając wyższe miejsce w wyszukiwarce.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie stron?

Promowanie strony internetowej w wyszukiwarkach jest obecnie wręcz koniecznością, jeśli dana witryna ma zostać zauważona przez większą liczbę odbiorców. Założenie strony internetowej jest dopiero początkiem góry lodowej i bez jej wypozycjonowania nie ma co liczyć na to, że będzie ona generować duży ruch. Nawet najlepsze produkty, piękne grafiki czy ciekawe opisy produktowe na nic się nie zdadzą, jeśli nie zostaną wprowadzone odpowiednie działania marketingowe.

Pozycjonowanie stron skutecznym sposobem na promowanie swojej witryny pod warunkiem, że działania SEO i SEM będą prowadzone skutecznie. Warto zatem zlecić to zadanie profesjonalistom. Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób trafi na daną witrynę, czyli można liczyć na więcej potencjalnych klientów. Ponadto strona zarabia dla nas przez cały czas, czyli przez 24h/dobę i to przez siedem dni w tygodniu. Nie ma mowy o czymś takim jak urlop czy chorobowe.

Oczywiście strona będzie pracować dla przedsiębiorcy i stanie się wartościowa jedynie wtedy, kiedy zostanie właściwie wypozycjonowana. Można wówczas liczyć także na uniezależnienie się od nagłych wahań sprzedaży w przypadku stacjonarnej placówki.

Dobrze wypozycjonowana strona sprawia, że witryna staje się widoczna w Sieci, co pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jest to sposób na pozyskanie nowych stałych klientów i na dywersyfikację źródeł sprzedaży. Chociaż pozycjonowanie stron jest procesem żmudnym i długotrwałym, to jednak dającym długoterminowe korzyści. Nie ma co zatem spodziewać się natychmiastowych efektów, ale na przestrzeni czasu można liczyć na zwiększenie sprzedaży. Bez nadwyrężenia firmowego budżetu można zdobyć stałą oglądalność oraz sprawić, ze firma będzie bardziej rozpoznawalna i ceniona.

Za pomocą pozycjonowania można zatem kreować swoją markę i budować pozytywny wizerunek. Jest to również sposób na nadążenie za konkurencją i na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami. Firma staje się wiarygodna w oczach klientów i istnieje większa szansa na zainteresowanie się witryną reklamodawców, którzy zapłacą za umieszczenie na niej swojej reklamy.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *