Otwarcie sklepu internetowego – o tym pamiętaj!

Planujesz otwarcie sklepu internetowego? Na swój rynek obrałeś Polskę, a może całą Unię Europejską? Poza sprowadzeniem produktów, przygotowaniem pięknej witryny internetowej i rozpoczęciem kampanii marketingowej, pamiętaj o niezwykle ważnej kwestii, jaką są dokumenty sklepu internetowego. Żeby uruchomić sklep, który będzie w 100% legalny, musisz zadbać między innymi o regulamin oraz opisać politykę prywatności. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Regulamin i polityka prywatności do sklepu internetowego – dlaczego są tak istotne?

Sklep internetowy różni się od sklepu stacjonarnego głównie tym, że klient nie może obejrzeć produktu „na żywo”, nie ma też kontaktu twarzą w twarz ze sprzedawcą, co może rodzić pewne wątpliwości dotyczące zakupu. Regulamin sklepu jest od tego, żeby wyjaśnić potencjalnemu klientowi, w jaki sposób można dokonać zakupu, jaką metodą zapłacić oraz na jakiej zasadzie przyjmowane są zwroty, reklamacje itd. Zawiera więc wszystkie najpotrzebniejsze do sfinalizowania transakcji informacje – tym samym zabezpiecza zarówno klienta, jak i właściciela sklepu przed ewentualnymi niedomówieniami.

Polityka prywatności to z kolei dokument, który pozwala przedsiębiorcy spełnić obowiązek informacyjny – wynikający z RODO. Jest to informacja dla klienta, w której wyjaśniasz, w jaki sposób będziesz zarządzać jego danymi. Dodatkowo w witrynie sklepu musisz umieścić formułę dotyczącą wykorzystania plików cookies.

Żeby klient miał jasny obraz tego, co dzieje się z jego danymi, które podaje w czasie zakupów, warto stworzyć jeden dokument o nazwie „polityka prywatności cookies”, w którym zawarte będą zarówno informacje o danych, jak i o plikach cookies.

Czy rejestracja znaku towarowego sklepu jest konieczna?

Zakładając swoją firmę, nie musisz rejestrować jej znaku towarowego (czyli charakterystycznego R w kółeczku), tym bardziej że wiąże się to z opłatami. Zarejestrowanie nazwy swojego sklepu (produktu, usługi) uchroni cię jednak przed ewentualnym kopiowaniem, a nawet przed utratą ciężko wypracowanej marki! Planując rozwój firmy, wchodzenie na kolejne rynki i wypuszczanie nowych produktów, warto się zabezpieczyć w taki sposób, by miesiące czy lata pracy nie poszły na marne. Rejestracja, choć trochę kosztuje i wymaga złożenia odpowiednich wniosków, jest znacznie bardziej opłacalna niż rozpoczynanie działalności pod nową nazwą albo ewentualne procesy sądowe.

Dokumenty sklepu internetowego – jak się w nich odnaleźć?

Sklep internetowy, podobnie jak ten stacjonarny, musi spełniać odpowiednie kryteria prawne, żeby móc się otworzyć. Dokumentów, o które należy zadbać, jest kilka. Ich odpowiednie sformułowanie może być trudne dla osób niezwiązanych z branżą prawną. Nieznajomość prawa nie zwalnia jednak przedsiębiorcy od odpowiedzialności, dlatego warto sobie pomóc i zwrócić się o pomoc do specjalistów, sporządzających właśnie tego typu dokumenty.

Jedną z wyspecjalizowanych w tym firm jest Legal Geek. Na stronie znajdziesz między innymi kreator regulaminu sklepu internetowego, który pomoże ci w spisaniu twoich własnych zasad sprzedaży. Jeśli potrzebujesz pomocy także w stworzeniu innych dokumentów, najlepszym rozwiązaniem będzie pakiet e-sprzedawcy.


Zobacz też:

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoją opinię na ten tematx