O kampaniach Google Ads jest coraz głośniej. Takie reklamy umożliwiają szybkie dotarcie do potencjalnych klientów, pomnożenie współczynnika konwersji, zwiększenie rozpoznawalności. Czy w przypadku Twojego biznesu również sprawdzą się takie reklamy? Co warto wiedzieć o kampaniach Ads? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!
Spis treści
Czym są kampanie Google Ads?
Kampanie Google Ads (dawniej Google Adwords), to kampanie płatne. Jest to system reklamowy Google, który umożliwia emisję reklam tekstowych, (wyróżniamy rozszerzone reklamy tekstowe, elastyczne reklamy tekstowe oraz reklamy dynamiczne), graficznych oraz wideo. Większość z nas kojarzy takie kampanie z siecią wyszukiwania (linki z napisem reklama na górze wyników wyszukiwania). Kampanie Google Ads emitowane mogą być także w innych miejscach, między innymi w karcie Zakupy, w aplikacjach, na You Tube, na stronach partnerów.
W zależności od celów biznesowych, do wyboru mamy różne rodzaje kampanii, są to:
- kampania w sieci wyszukiwania
- kampania displayowa
- remarketing
- kampania lokalna
- kampania produktowa.
Zalety kampanii Google Ads?
Kampania Google Ads ma wiele zalet, które z nich są najistotniejsze? Wymienić możemy takie plusy, jak:
- większa widoczność w internecie już w 24 godziny,
- brak minimalnej kwoty za kliknięcie, sami decydujemy też o stawce maksymalnej,
- kontrola konwersji,
- możliwość kierowania reklam do interesujących nas użytkowników,
- sposób, by zyskać przewagę nad konkurencją, w tym także nad liderami w branży,
- możliwość edycji kampanii bądź zatrzymania jej.
Google Ads – kiedy w szczególności warto?
Kiedy w szczególności warto zdecydować się na kampanie Google Ads? To rozwiązanie zalecane dla firm i przedsiębiorstw, które chcą w krótkim czasie zwiększyć swoją rozpoznawalność i pomnożyć współczynnik konwersji. A w szczególności:
- w przypadku rozszerzenia oferty, wprowadzenia na rynek nowych usług lub produktów
- dla branż sezonowych
- dla stron www i sklepów e-commerce, które dopiero zostały uruchomione
- dla stron typu landing page, one page
- przy testowaniu oferty, promocji
- jeśli nasza oferta często się zmienia.
Co oprócz Google Ads?
Na jakie formy marketingu internetowego, oprócz Google Ads, warto się zdecydować? Wysoce zalecaną inwestycją jest pozycjonowanie stron lub sklepów internetowych.
Pozycjonowanie umożliwia zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do reklamy Google Ads (która wyświetla się od razu po uruchomieniu), jest procesem długofalowym, ale dającym trwałe rezultaty.
Pozycjonowanie i kampanie Google Ads warto uzupełnić o działania w mediach społecznościowych oraz optymalizację wizytówki Google Moja Firma.
Google Ads – z 1stplace
W sieci znajdziemy wiele materiałów na temat przygotowania kampanii Google Ads ‒ właśnie dlatego przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy warto zająć się taką reklamą samodzielnie. Odpowiadamy! Jeśli nie mamy doświadczenia w obszarze kampanii, same poradniki mogą okazać się niewystarczające. Pamiętajmy, że nawet mały błąd może sprawić, że przepalimy budżet, wydamy więcej, niż planowaliśmy i nie osiągniemy wyznaczonych celów. Dobrze więc zdać się na specjalistów.
Wszystkim zainteresowanym polecamy agencję 1stplace. Wspomniana agencja od lata wspiera w zakresie marketingu internetowego biznesy o różnej specyfice. Certyfikowani specjaliści przygotują słowa kluczowe, strukturę konta, strategię, zadbają o bieżącą optymalizację.
Zespół 1stplace zajmuje się także pozycjonowaniem, projektowaniem i tworzeniem stron internetowych i sklepów e-commerce, a także content marketingiem czy działaniami w mediach społecznościowych.
Zadbaj o widoczność swojego biznesu już dziś!
Materiał został przygotowany z Agencją Google Ads – 1stplace.pl