Jak wypozycjonować stronę w Warszawie?

Warszawa to największe polskie miasto i jednocześnie ogromny rynek zbytu. Jednak jest to też miejsce, gdzie można znaleźć wszelkiego rodzaju towary i usługi, a konkurencja jest naprawdę duża — dlatego bardzo ważne są skuteczne działania marketingowe. Statystyki pokazują, że 78% użytkowników korzysta z usług lub kupuje produkty w firmach wyszukanych przez internet. Szansą na dotarcie do szerokiego grona odbiorców jest zatem zwiększenie widoczności strony w Google. Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w Warszawie? Jaką strategię SEO wybrać?

Warto postawić na pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to działania SEO, które opieraj się na frazach zawierających lokalizację. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie polecany firmom oferującym usługi dla mieszkańców miasta oraz takim, które sprzedają swoje produkty stacjonarnie. Pozycjonowanie lokalne to doskonały wybór między innymi dla: restauracji, hoteli, salonów fryzjerskich, kosmetycznych, warsztatów samochodowych, czy elektryków.

Uwzględnienie fraz z miastem sprawdza się też w strategiach SEO firm o większym zasięgu. Statystyki pokazują, że 46% wszystkich zapytań do wyszukiwarki to frazy zawierające nazwę miasta, a 72% użytkowników internetu korzysta z oferty firm znajdujących się w okolicy. Dlatego pozycjonowanie lokalne powinny uwzględniać także przedsiębiorstwa kierujące swoją ofertę na rynek ogólnopolski.

Frazy z dzielnicami

Warszawa to duże miasto – odbiorcy często nie chcą jechać na drugi jego koniec, by skorzystać z usług czy zrobić zakupy. Dlatego strategia SEO w Warszawie powinna uwzględniać szczegółową lokalizację np. „mechanik bemowo”, czy „fryzjer warszawa ochota”. Dzięki temu na stronę firmy trafią klienci zainteresowani ofertą dostępną w ich okolicy, a to znacznie zwiększa szansę na sprzedaż.

Optymalizacja strony pod lokalne pozycjonowanie

Jedną z podstawowych kwestii, o które należy zadbać, pozycjonując stronę lokalnie, jest optymalizacja treści witryny. Frazy z nazwą miasta i dzielnicy muszą znaleźć się w tekście na stronie głównej i podstronach, powinny też zostać uwzględnione w nagłówkach oraz meta tagach. Ważne jest podanie pełnych danych teleadresowych firmy.

Pozyskiwanie linków z lokalnych serwisów

Jednym z najważniejszych czynników określających miejsce strony w rankingu prowadzonym przez Google jest jakość i ilość prowadzących do niej linków. Dlatego pozycjonując firmę lokalnie, warto zadbać o linki odsyłające do niej z serwisów o tematyce lokalnej.

Wizytówki Google

W pozycjonowaniu lokalnym ważne jest posiadanie kompletnej, zintegrowanej ze stroną wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki niej przedsiębiorstwo będzie prezentowane nie tylko w organicznych wynikach wyszukiwania, ale także w Mapach Google.

Wypełnienie wszystkich wymaganych informacji jest tutaj szczególnie ważne, bo na ich podstawie Google weryfikuje wiarygodność przedsiębiorstwa. Dane teleadresowe firmy we wszystkich miejscach w internecie powinny być takie same. Jeśli ulegnie zmianie na przykład numer telefonu, to nie wystarczy podać nowy na stronie www i fanpage’u na Facebooku, ale także konieczna jest aktualizacja w Google Moja Firma oraz innych serwisach.

Zintegrowanie wizytówki ze stroną to także ważny krok w działaniach lokalnego SEO. Podczas konfiguracji konta w Moja Firma należy podać adres www witryny, ponieważ wiarygodność wizytówki przenosi się na wiarygodność strony, która dzięki temu może osiągnąć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dla tak dużego rynku, jak warszawski, gdzie konkurencja jest ogromna, warto rozważyć pozycjonowanie lokalne, bo często przynosi ono dużo lepsze rezultaty niż strategia oparta na frazach ogólnych. Ofertę pozycjonowania w Warszawie znajdziesz na stronie: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo/warszawa

Dodaj komentarz