Influencer

Influencer

Opinia wpływowej osoby jest dużo bardziej wiarygodna niż tradycyjna reklama, więc często wykorzystuje się influencerów w marketingu. Obie strony zyskują. Firma może dotrzeć do potencjalnych klientów, a influencer jest za to odpowiednio wynagradzany. Kim jest i jak nim zostać?

Kim jest influencer?

Influencer to wpływowa osoba, która ma wpływ na podejmowane decyzje przez osoby, z którymi ma trwałe relacje. Terminem tym określa się osoby, które mają duży rozgłos i znaczne grono odbiorców. Najczęściej dotyczy więc osób, które mają własny blog, vlog, konto na YouTube, Snapchacie czy jeszcze innym portalu społecznościowym.

Jak zostać influencerem?

Zostać influencerem teoretycznie może każdy, ale nie każdy się do tego nadaje. Jest to również proces długotrwały, wymagający cierpliwości, choć zdarzają się wyjątki od reguły. Czasem wystarczy jedna akcja lub wpis by zaistnieć i zdobyć rzeszę obserwujących. No, ale takie sytuacje należą do rzadkości, więc chcąc zostać znanym influencerem trzeba przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość.

Zaczynając swoją przygodę należy wybrać sposób komunikowania z odbiorcami, choć nie trzeba ograniczać się oczywiście do jednego. Nie ma przeciwwskazań by spróbować połączyć różne media i założyć bloga, kanał na YouTube i do tego prowadzić jakiś profil np. na Instagramie.

O czym trzeba pamiętać by zaistnieć?

  • często publikować treści i być aktywnym w mediach społecznościowych,
  • być na bieżąco z newsami z branży,
  • chętnie dzielić się opinią, wiedzą oraz doświadczeniem.

Jak zarabiać jako influencer?

Będąc cenionym influencerem można zacząć czerpać korzyści ze zbudowanej pozycji. Dokładny sposób zarabiania uzależniony będzie od posiadanego medium, ale w głównej mierze będzie to publikowanie treści i artykułów sponsorowanych. To ile można zarobić uzależnione jest oczywiście od zasięgu, czyli od tego do ilu odbiorców trafia konkretna wiadomość.

Mając już swoich odbiorców warto dodać swoją ofertę na portalach, które pozwolą zdobywać zlecenia. Do takich portali należą:

Jak mierzyć zasięg influencera?

Im bardziej popularny influencer, tym jego zasięg będzie większy, a co za tym idzie – potencjalne zarobki. Kolejnym czynnikiem mającym na nie wpływ jest również sama tematyka medium oraz grupa odbiorców, do której trafia przekaz. Jak określić zasięg w przypadku konkretnej platformy?

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *