Copywriting - praca w domu

Przejdź do treści

Menu główne:

Copywriting

Pisanie płatnych tekstów jest jednym ze łatwiejszych sposobów na zarobienie pieniędzy w Internecie pod warunkiem, że jesteśmy osobami kreatywnymi i piszemy lekkim piórem. Copywriting cieszy się coraz większą popularnością, jednakże nie każdy posiada umiejętności pozwalające na bycie dobrym i skutecznym copywriterem. Zamiast wykształcenia i pozycji w CV bierze się tutaj pod uwagę portfolio, które potwierdza rzetelność i profesjonalizm danego freelancera. Czym tak naprawdę zajmuje się copywriter i jak zacząć zarabiać w ten sposób?

Praca jako copywriter – cóż to takiego?

Copywriting polega na pisaniu tekstów, których celem jest zwrócenie uwagi odbiorców, zaciekawienie ich i wzbudzenie zainteresowania. Najczęściej dotyczy obszaru reklamy, marketingu i Internetu oraz prasy. Copywriter tworzy różnego rodzaju treści przeznaczone do publikacji. Są to między innymi teksty zapleczowe, opisy produktów, teksty na strony www, artykuły sponsorowane, wpisy na blogi, posty na forach, hasła reklamowe, scenariusze do spotów reklamowych, teksty na ulotkach czy plakatach. Jeszcze do niedawna najpopularniejszym rodzajem był SEO copywriter, który głównie zajmował się tworzeniem tekstów z zastosowaniem wybranych słów kluczowych, gdzie jakość treści była na dalszy planie, a nacisk kładło się na konstrukcję tekstu. Obecnie uległo to zmianie i bardzo duże znacznie ma właśnie jakość tekstu.

Copywriting to przede wszystkim pisanie teksów unikalnych, ciekawych i przepełnionych oryginalną treścią. Do stworzenia skutecznych tekstów potrzeba nie tylko kreatywności, ale także umiejętności szybkiego wyszukiwania informacji. Często bowiem copywriter realizuje zlecenia z obcych mu branż, co wymaga większego zaangażowania i poświecenia czasu na zapoznanie się z tematem. Okazuje się, że może on pracować niemalże w każdej firmie, ale najczęściej znajduje zatrudnienie w agencjach reklamowych czy PR-owych. Zawód ten wiąże się zwykle z pracą na etacie lub jako freelancer, który tworzy teksty dla rozmaitych pracodawców. Copywriterem może zostać ten, kto łatwo wyraża myśli, ma wyczucie konwencji i frazeologii języka, zna zasady komunikacji masowej, posiada wiedzę o zachowaniu konsumentów i perswazji.

Rodzaje tekstów pisanych przez copywritera

  • precle - są to teksty bez większej wartości merytorycznej, przeznaczone dla robotów wyszukiwarek. W preclach najważniejsze jest umieszczanie zleconych słów kluczowych, więc ceni się lanie wody.
  • teksty zapleczowe - są to artykuły SEO zawierające wartościową treść nadającą się do czytania przez ludzi.
  • opisy do katalogów - katalogi stron gromadzą różne strony z sieci i grupują je według kategorii. Każda strona wymaga, krótkiego unikalnego opisu więc istnieje możliwość pisania kilku/kilkudziesięciu różnych opisów jednej strony.
  • artykuł - wysokiej jakości treść.
  • opis produktu - opis produktu dla sklepu internetowego.
  • synonimy - jeden odpowiednio sformatowany tekst po wrzuceniu do automatu daje nawet kilkadziesiąt różnych wersji tekstu.

Jak zarabiać na copywritingu?

Copywriterzy często pracują w domu jako freelancerzy, choć czasami udają się na kilka godzin do biura i tam tworzą treści. Pierwsza opcja pozwala na nielimitowany czas pracy i możliwość połączenia jej z domowymi obowiązkami. Jeśli chodzi o wynagrodzenie, to uzależnione jest ono od posiadanej wiedzy umiejętności pisania. Bardzo dobra znajomość gramatyki i ortografii to podstawa. W przypadku tekstów profesjonalnych można liczyć na znacznie większe zarobki, jednakże musi być on poparty solidną wiedzą i odpowiednim językiem. W Internecie nie brakuje portali, na których można się zarejestrować i podjąć realizacji zleceń z dostępnej listy ofert czy samemu tworzyć teksty na wybrane przez siebie tematy i czekać, aż ktoś je kupi. Klientów można pozyskiwać też na własną rękę.

Zarabianie na pisaniu testów nie zagwarantuje nam szybkiego i łatwego wzbogacenia się, gdyż konieczne jest zainwestowanie dużej ilości czasu i wysiłku, co nie zawsze zostanie należycie docenione. Można również natrafić na trudnych we współpracy klientów czy nieuczciwych pracodawców zwlekających z wypłaceniem należytego wynagrodzenia. W przypadku poniższych serwisów sprawa wygląda inaczej, ponieważ zleceniodawca musi najpierw zapłacić by móc zlecić napisanie artykułu.

Strony umożliwiające zarabianie na copywritingu

Copywriting giełda tekstów
Giełda Tekstów pozwala nie tylko na pisanie artykułów na zlecenie, ale także zamieszczenia już gotowych. Można więc sprzedawać teksty już napisane, o ile znajdzie się na to chętny. Oczywiście działa to i w drugą stronę. Można więc zakupić gotowe teksty do publikacji jak i zlecić napisanie na konkretny temat.

copywriting textbookers
Textbookers jest podobną stroną jak powyższa jednak tutaj realizuje się jedynie konkretne zlecenia. Po rejestracji trzeba napisać artykuł na podany temat w celu zaprezentowania swoich umiejętności. Dopiero wtedy można podejmować się zleceń.

 
Copyright 2015. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego