Reklamy, które pojawiają się w każdym miejscu zniechęcają społeczeństwo do zapoznania się z ich treścią. Osoby pracujące nad rozwojem marketingu znalazły metodę na to, by przemycić cenne informacje w sposób, który zachęci potencjalnego klienta do zapoznania się z nimi. Tym sposobem są mało inwazyjne artykuły sponsorowane. Jest to bardzo dobra możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy dla osób, które prowadzą bloga lub stronę Internetową.
Czym są artykuły sponsorowane ?
Jest to rodzaj artykułów, w który sprytnie wplątane są treści reklamowe. Zazwyczaj jest to publikacja z niewielką liczbą zdjęć, opisująca produkt albo określoną usługę jakiejś marki. Napisanie takiego artykułu jest zwykle zlecane jakiejś firmie zewnętrznej, która dostarcza gotową do publikacji treść. Taka specyficzna forma reklamy nie jest uciążliwa dla odbiorcy, a umiejętne przedstawienie produktu może przykuć uwagę czytelnika.
Umiejętne przekazanie treści
Aby artykuł zainteresował odbiorcę musi być wartościowy pod względem merytorycznym. Musi odnosić się do tematu, który będzie interesujący dla potencjalnego klienta. Dla niektórych produktów i usług dosyć trudno jest stworzyć taki artykuł, jednak kreatywna osoba na pewno sobie z tym poradzi.
Dobrym zabiegiem będzie, jeśli tekst będzie pisany przez osobę, która zna produkt, ale nie będzie go prezentowała z punktu widzenia eksperta. Przedstawienie urządzenia lub usługi przez zwykłego użytkownika pozwoli lepiej się z nim utożsamić. Zasypanie czytelnika mnóstwem szczegółów technicznych dotyczących produktu raczej nie będzie dla niego czytelne. Nie każdy na podstawie samych parametrów zrozumie, czym ten konkretne produkt się wyróżnia.
Artykuły sponsorowane, a językowe trudności
Unikanie zawiłych zdań i trudnych słów sprawi, że tekst będzie bardziej zrozumiały. Powinno się unikać obcych sformułowań i patetycznych wyrażeń, które są raczej zarezerwowane dla literatury. Tekst nie powinien zawierać błędów ortograficznych, stylistycznych i językowych. Nie zaleca się też nadużywania przyjacielskich zwrotów do adresata, form potocznych i negatywnych twierdzeń. Tekst powinien być pisany w czasie teraźniejszym, a artykuły powinno się przedstawiać czytelnie i zachęcająco. Podział na akapity, wypunktowania i podtytuły pomoże w szybki sposób znaleźć najpotrzebniejsze informacje. Do przedstawienia wyników badań i analiz warto wykorzystać ikonografiki. Wykresy, diagramy i tabelki pozwolą łatwiej wychwycić potrzebne dane.
Zarabianie na artykułach sponsorowanych
Prowadzenie bloga lub serwisu Internetowego związanego z konkretną tematyką przyciąga grupę nieprzypadkowych osób i reklamodawcę chcącego zaoferować swoje produkty z nią związane. Np. autorów blogów o dietetyce i odchudzaniu chętnie będą odwiedzać osoby również zainteresowane tą tematyką. W takim miejscu swoje produkty chętnie zareklamują producenci suplementów na odchudzanie, czy cateringów dietetycznych. Blog stanie się więc platformą, na której nabywca spotka się z dostawcą.
Serwisy łączące wydawców z reklamodawcami
Chcąc zarabiać na artykułach sponsorowanych, czy też po prostu zakupić taki artykuł na innej stronie warto zarejestrować się na stronach łączących wydawców z reklamodawcami. Popularne serwisy tego typu to:
Podsumowując – artykuły sponsorowane to z jednej strony doskonały sposób na zdobycie dodatkowej gotówki, z drugiej zaś możliwość dotarcia z reklamą do zainteresowanej grupy osób. Reklama przybierająca formę merytorycznego artykułu zyskuje dużą szansę na to, że zostanie przeczytana. Jednak, jak każdy inny tekst, by reklama okazała się skuteczna należy zadbać o jej właściwą dystrybucję.
Zobacz też jak zarabiać na blogu