SEO i SEM – co to jest?

Zważywszy na to, że widoczność stron w internecie odgrywa coraz większe znaczenie, działania z zakresu pozycjonowania cieszą się ogromną popularnością.  No, a skoro o pozycjonowaniu mowa to trzeba wspomnieć o dwóch, ważnych pojęciach – SEO i SEM. Zdarza się ludziom je mylić lub stosować zamiennie, choć jest to błędem. Warto wiedzieć jaka jest między nimi różnica i co dokładnie obejmują tego typu działania.

Czym jest SEO i SEM

  • SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki.
  • SEM (ang. Search Engine Marketing) to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Można więc powiedzieć, że SEM = SEO + PPC (ang. Pay Per Click) czyli płatne kliknięcia w witrynę.

Audyt – co to?

Audyt SEO to analiza strony, uwzględniająca czynniki mające pośredni lub bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony od czegoś trzeba zacząć, a audyt to bardzo dobry początek. Strona zbudowana zgodnie z wytycznymi Google na pewno zyska na starcie, ale nie wystarczy to by osiągnąć wysokie pozycje. W internecie znaleźć można wiele stron oferujących taki audyt za darmo, więc warto z tego narzędzia skorzystać.

SEO Copywriting

SEO copywriting to po prostu tworzenie treści, które nie tylko zadowolą użytkownika ale i wyszukiwarkę. Niezwykle ważną kwestią jest tutaj odpowiednie tworzenie contentu dla odwiedzających oraz dobra optymalizacja. Dobry tekst nie tylko zainteresuje użytkownika, ale również nasyci go odpowiednimi słowami kluczowymi, które pomogą Google zrozumieć o czym jest dany artykuł. Na co zwrócić uwagę pisząc tekst?

  • Nagłówki – czytający zwracają uwagę na nie w pierwszej kolejności. Nagłówek główny (tytuł artykułu) powinien przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia. Kolejne nagłówki (h2-h6) powinny mówić jakie informacje znajdują się w konkretnych fragmentach artykułu.
  • Treść – bardzo ważną kwestią, zarówno dla Google jak i użytkownika jest aktualność treści. Dobrze jest ją aktualizować i na bieżąco uzupełniać o nowe informacje. Głównym powodem, dla którego ludzie szukają czegoś w wyszukiwarce jest chęć znalezienia konkretnych informacji. Dobrze jest, więc by w artykule się owe informacje się znalazły i były łatwe do odnalezienia.
  • Częstotliwość fraz kluczowych – liczba ta nie powinna być ani za mała, ani za duża. Stronę można również „przeoptymalizować” poprzez nadmierne wstawianie słów kluczowych.

Zobacz też:


Łukasz Luboński

Zarabianiem w internecie zainteresowałem się wiele lat temu, sprawdzając różne możliwości. W 2015 roku zdecydowałem się na założenie tego bloga, aby opisywać różnorodne metody generowania dochodu online. Jeśli nie ma we wpisie informacji, których szukasz, masz pomysł na nowy temat lub potrzebujesz pomocy - daj mi znać!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Opinie w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Zostaw komentarz!x