Sprzedaż w Internecie jest jedną z najpopularniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej. Wiąże się wprawdzie z wieloma wyzwaniami, ale jest też jedną z form handlu, która nieustająco wykazuje tendencje wzrostowe. Już w 2019 roku wartość transakcji ze sprzedaży online była na poziomie 51 mld zł co stanowiło 4,3% ogólnej sprzedaży w całym kraju.
Do wzrostu zakupów czynionych drogą elektroniczną przyłożyła się też pandemia, która w dużym stopniu przyblokowała handel tradycyjny. Doskonałą okazję do rozwoju handlu online stworzył też jeden z najbardziej znanych i lubianych portali aukcyjnych, jakim jest Allegro.
Proponuje bowiem nowym sprzedawcom bardzo korzystne warunki współpracy i udostępnia szereg narzędzi prowadzących do sukcesu sprzedażowego. W tym niezastąpiony monitoring cen Allegro, który umożliwia śledzenie i porównywanie cen.
Czym jest monitoring cen Allegro?
Monitoring cen Allegro pozwala na zwiększenie atrakcyjności cen na sprzedawane produkty. Umożliwia bowiem perfekcyjne opracowanie strategii cenowej. Poprzez możliwość pozyskania aktualnych danych o działaniach konkurencji za pomocą porównywania cen produktów obowiązujących w innych sklepach internetowych. I sprawdzenie, jakie towary i w jakich cenach generują większą sprzedaż.
Ponadto narzędzie pomaga śledzić trendy i analizować rynek pod kątem dostosowania ofert i wielkości sprzedaży.
Monitoring cen Allegro. Metodyka działania systemu.
Monitoring cen jest narzędziem, które w sposób zautomatyzowany obserwuje i precyzuje obowiązujące na dany moment stawki cenowe i tworzy zestawienia z ofertą konkurencji. Narzędzie pobiera i lustruje takie parametry jak:
- cena danego towaru,
- aktualna dostępność na rynku,
- ilość produktów w promocji,
a także ilość artykułów określonych mianem nowości.
Ponadto narzędzie dostarcza informacji dotyczących najniższej ceny danego produktu zarówno w portalu sprzedażowym, jak i poza nim.
Bądź krok przed konkurencją. Korzyści.
Dodatkową zaletą monitoringu cen Allegro jest automatyzacja. Ponieważ narzędzie automatycznie wysyła powiadomienia o zmianach cenowych, co pozwala na bieżące przeprowadzanie analiz, wprowadzanie modyfikacji cenowych i optymalizację sprzedaży.
Dzięki automatyce cenowej otrzymujesz jasny obraz bieżącej sytuacji rynkowej. Możesz błyskawicznie weryfikować i modyfikować najważniejsze elementy strategii sprzedażowej, do której należą między innymi takie czynniki jak:
- wolumen wyróżnień asortymentu,
- oznaczeń „super ceną”,
- ilość dodatkowych monet przy poszczególnych produktach.
- Liczba rabatów,
- a także propozycji smart oferujących pakiet bezpłatnych przesyłek kurierskich.
Dodatkowymi walorami monitoringu cen, wynikającymi z jego automatyzacji są
eliminacja błędów i olbrzymia oszczędność czasu, jaki należałoby poświęcić na ręczne kontrolowanie ruchów cenowych konkurencji.
Ponadto monitoring cen Allegro umożliwia śledzenie działań konkurencji na podstawie różnych wskaźników. Należą do nich takie parametry jak:
- monitoring na podstawie nicku sprzedawcy,
- wskazania najniższej ceny samego produktu lub towaru wraz z ceną za wysyłkę.
Dodatkowym atutem jest także opcja kontrolowania i weryfikacji ocen i komentarzy do produktów. Są to bowiem czynniki wskazujące na obszary wymagające szybkiej modyfikacji metody wystawiania towarów.
Budowanie strategii cenowej z monitoringiem cen na Allegro.
Zarządzanie ceną jest procesem ekspansywnym, którego podstawę stanowią przede wszystkim:
- zaawansowane analizy cenowe, połączone z monitorowaniem rynku. Opiniami klientów i dostosowaniem oferty produktowej do zmieniających się trendów rynkowych.
- Skuteczna manipulacja wartością ceny połączona z wpływem psychologii cenowej.
- Podejmowanie decyzji związanych z dopasowaniem poziomu cen do danego segmentu klientów.
Narzędzie, jakim jest monitoring cen, umożliwia i przyśpiesza analizę powyższych czynników, wpływając na poprawę rentowności. I wskazuje na metodykę działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży między innymi poprzez dobór odpowiednich posunięć zniżkowych i reklamowych.
Monitoring cen Allegro. Krótkie podsumowanie.
Rynek e-commerce jest obecnie najbardziej dynamicznym. Intensywne i ekspresowe zmiany wymuszają ciągłą i pośpieszną adaptację do zmiennej sytuacji rynkowej. Monitoring cen jest niezastąpionym narzędziem, które automatycznie zbiera i porządkuje dane. Umożliwia tym samym błyskawiczną optymalizację strategii cenowej prowadzącej do zwiększenia sprzedaży i maksymalizacji zysków w minimalnym przedziale czasowym. Ponadto umożliwia kontrolę rentowności danej oferty i sygnalizuje moment opłacalności walki cenowej.
Reasumując, automatyczny monitoring cen przede wszystkim potęguje i upraszcza analizę cenową, dzięki czemu trafnie wskazuje na elementy wymagające modyfikacji. Wspomaga podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych prowadzących do optymalizacji procesów sprzedażowych i wzrostu zyskowności. Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem monitoringu cen allegro sprawdź https://brandly360.com/pl/monitoring-allegro/