Sprzedaż w Internecie jest jedną z najpopularniejszych form prowadzenia działalności gospodarczej. Wiąże się wprawdzie z wieloma wyzwaniami, ale jest też jedną z form handlu, która nieustająco wykazuje tendencje wzrostowe. Już w 2019 roku wartość transakcji ze sprzedaży online była na poziomie 51 mld zł co stanowiło 4,3% ogólnej sprzedaży w całym kraju.
Do wzrostu zakupów czynionych drogą elektroniczną przyłożyła się też pandemia, która w dużym stopniu przyblokowała handel tradycyjny. Doskonałą okazję do rozwoju handlu online stworzył też jeden z najbardziej znanych i lubianych portali aukcyjnych, jakim jest Allegro.
Proponuje bowiem nowym sprzedawcom bardzo korzystne warunki współpracy i udostępnia szereg narzędzi prowadzących do sukcesu sprzedażowego. W tym niezastąpiony monitoring cen Allegro, który umożliwia śledzenie i porównywanie cen.
Spis treści
Czym jest monitoring cen Allegro?
Monitoring cen Allegro pozwala na zwiększenie atrakcyjności cen na sprzedawane produkty. Umożliwia bowiem perfekcyjne opracowanie strategii cenowej. Poprzez możliwość pozyskania aktualnych danych o działaniach konkurencji za pomocą porównywania cen produktów obowiązujących w innych sklepach internetowych. I sprawdzenie, jakie towary i w jakich cenach generują większą sprzedaż.
Ponadto narzędzie pomaga śledzić trendy i analizować rynek pod kątem dostosowania ofert i wielkości sprzedaży.
Monitoring cen Allegro. Metodyka działania systemu.
Monitoring cen jest narzędziem, które w sposób zautomatyzowany obserwuje i precyzuje obowiązujące na dany moment stawki cenowe i tworzy zestawienia z ofertą konkurencji. Narzędzie pobiera i lustruje takie parametry jak:
- cena danego towaru,
- aktualna dostępność na rynku,
- ilość produktów w promocji,
a także ilość artykułów określonych mianem nowości.
Ponadto narzędzie dostarcza informacji dotyczących najniższej ceny danego produktu zarówno w portalu sprzedażowym, jak i poza nim.
Bądź krok przed konkurencją. Korzyści.
Dodatkową zaletą monitoringu cen Allegro jest automatyzacja. Ponieważ narzędzie automatycznie wysyła powiadomienia o zmianach cenowych, co pozwala na bieżące przeprowadzanie analiz, wprowadzanie modyfikacji cenowych i optymalizację sprzedaży.
Dzięki automatyce cenowej otrzymujesz jasny obraz bieżącej sytuacji rynkowej. Możesz błyskawicznie weryfikować i modyfikować najważniejsze elementy strategii sprzedażowej, do której należą między innymi takie czynniki jak:
- wolumen wyróżnień asortymentu,
- oznaczeń „super ceną”,
- ilość dodatkowych monet przy poszczególnych produktach.
- Liczba rabatów,
- a także propozycji smart oferujących pakiet bezpłatnych przesyłek kurierskich.
Dodatkowymi walorami monitoringu cen, wynikającymi z jego automatyzacji są
eliminacja błędów i olbrzymia oszczędność czasu, jaki należałoby poświęcić na ręczne kontrolowanie ruchów cenowych konkurencji.
Ponadto monitoring cen Allegro umożliwia śledzenie działań konkurencji na podstawie różnych wskaźników. Należą do nich takie parametry jak:
- monitoring na podstawie nicku sprzedawcy,
- wskazania najniższej ceny samego produktu lub towaru wraz z ceną za wysyłkę.
Dodatkowym atutem jest także opcja kontrolowania i weryfikacji ocen i komentarzy do produktów. Są to bowiem czynniki wskazujące na obszary wymagające szybkiej modyfikacji metody wystawiania towarów.
Budowanie strategii cenowej z monitoringiem cen na Allegro.
Zarządzanie ceną jest procesem ekspansywnym, którego podstawę stanowią przede wszystkim:
- zaawansowane analizy cenowe, połączone z monitorowaniem rynku. Opiniami klientów i dostosowaniem oferty produktowej do zmieniających się trendów rynkowych.
- Skuteczna manipulacja wartością ceny połączona z wpływem psychologii cenowej.
- Podejmowanie decyzji związanych z dopasowaniem poziomu cen do danego segmentu klientów.
Narzędzie, jakim jest monitoring cen, umożliwia i przyśpiesza analizę powyższych czynników, wpływając na poprawę rentowności. I wskazuje na metodykę działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży między innymi poprzez dobór odpowiednich posunięć zniżkowych i reklamowych.
Monitoring cen Allegro. Krótkie podsumowanie.
Rynek e-commerce jest obecnie najbardziej dynamicznym. Intensywne i ekspresowe zmiany wymuszają ciągłą i pośpieszną adaptację do zmiennej sytuacji rynkowej. Monitoring cen jest niezastąpionym narzędziem, które automatycznie zbiera i porządkuje dane. Umożliwia tym samym błyskawiczną optymalizację strategii cenowej prowadzącej do zwiększenia sprzedaży i maksymalizacji zysków w minimalnym przedziale czasowym. Ponadto umożliwia kontrolę rentowności danej oferty i sygnalizuje moment opłacalności walki cenowej.
Reasumując, automatyczny monitoring cen przede wszystkim potęguje i upraszcza analizę cenową, dzięki czemu trafnie wskazuje na elementy wymagające modyfikacji. Wspomaga podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych prowadzących do optymalizacji procesów sprzedażowych i wzrostu zyskowności. Jeżeli jesteś zainteresowany wdrożeniem monitoringu cen allegro sprawdź https://brandly360.com/pl/monitoring-allegro/