Social media to przestrzeń, z której każdego dnia na całym świecie korzystają miliony użytkowników, widzących w kanałach społecznościowych sposób na edukację lub rozrywkę. Dla wielu z nich to również jedna ze ścieżek do rozwoju biznesu.
Co zrobić, by profile firmowe w mediach społecznościowych przekładały się na realne zyski? Warto wykorzystać odpowiedni content. I to właśnie na nim chcielibyśmy się skupić w dalszej części artykułu.
Spis treści
Content w sieci – promocja przy pomocy treści
W biznesie trudno funkcjonować bez dobrego marketingu. Można mieć świetny produkt lub usługę, ale póki klienci nie będą o nim wiedzieć, nie uzyska się żadnych zysków. Do promocji służą rozmaite strategie marketingowe, w tym właśnie wspomniany wcześniej content marketing.
Co to takiego? Tym mianem określa się wszystkie treści, tworzone w celu pozyskania klientów dla firmy. Content dopasowuje się do grona potencjalnych odbiorców oraz publikuje się go w miejscach, z których korzystają zainteresowani danym typem usług lub towarów. Więcej na temat skutecznego budowania wizerunku w sieci można przeczytać na: AdrianKolodziej.pl/blog.
Czy wyróżniają się treści? Zazwyczaj content marketing nastawia się na długofalowe relacje oraz budowanie zaufania do danej marki. Trudno się zatem dziwić, że specjaliści od promocji chętnie stosują go właśnie w social mediach.
Czy social media to prawdziwy raj dla content marketingu? Wszystko zależy od tego, jak podejdzie się do tego typu przestrzeni oraz jak dobrze przygotuje się treści do promowania firmy lub marki.
Różne portale społecznościowe rządzą się bowiem swoimi prawami i panują w nich odrębne zasady. Treści muszą być przygotowane tak, by mówić językiem korzyści w stylu preferowanym przez konkretną grupę, zidentyfikowaną wcześniej jako idealni odbiorcy. Dokładne poznanie potrzeb klienta pozwala stworzyć dla niego treści (teksty, obrazy, video), które przykują uwagę, wzbudzą zainteresowanie i skłonią do interakcji. Jeśli wykona się taką pracę, wówczas można łatwo wykorzystać social media do skutecznej promocji – ukierunkowanej na ściśle wyselekcjonowaną grupę (opcja targetowania) przy minimalizacji kosztów.
Trzeba bowiem pamiętać, że content w social mediach to bynajmniej nie nachalna reklama. To raczej materiały, pomagające w dłuższej perspektywie zbudować społeczność. Znajdą się w niej osoby ufające danej marce lub osobie, traktujące ją jako eksperta w danej dziedzinie. A do tego potrzeba sporo czasu, zaangażowania oraz przekazywania realnych wartości.
W efekcie zyskuje się aktywną społeczność, która nie tylko sama kupuje towary danej firmy, ale też naturalnie poleca produkty swoim znajomym.
Marketing treści – jakie rozwiązania stosować w mediach społecznościowych?
Content w social mediach najczęściej redukuje się do krótkich postów, zdjęć i materiałów filmowych. W lapidarnej formie trzeba zawrzeć przekaz, który nie tylko zainteresuje odbiorcę, poświęcającego czas na zapoznanie się z nim, ale też da mu realne wartości. Dzięki temu chętniej będzie śledzić profil, zapozna się z jego ofertą oraz będzie aktywnie uczestniczyć w dyskusjach.
Każdy post (normalny lub sponsorowany) należy przygotować z dbałością o najmniejsze detale – od wybrania ciekawych tematów, przez stworzenie odpowiedniej oprawy słowno-wizualno-dźwiękowej. Jakość musi iść zawsze w parze z wartościowym wyróżnieniem się na tle konkurencji.
Social marketing pełen treści – skuteczny sposób na budowanie marki
Content marketing w social mediach to jeden ze skuteczniejszych sposobów na budowanie długofalowych relacji z klientami. Wymaga jednak wytężonej pracy. W ogólnym rozrachunku jest to jednak działanie, które naprawdę się opłaca, jeśli chce się działać nie tu i teraz, ale z myślą o przyszłym wizerunku oraz finansach firmy.