Otwarcie sklepu spożywczego wymaga załatwienia wielu spraw formalnych. Nie da się ukryć to także spory wydatek finansowy, dlatego tak ważne jest wcześniejsze szczegółowe zaplanowanie każdej kwestii. Przekonaj się, jak stworzyć biznesplan sklepu spożywczego, który pozwoli Ci odnieść sukces.
Tworzymy biznesplan sklepu spożywczego – najważniejsze elementy
Zanim zainwestujesz w swój wymarzony sklep spożywczy, koniecznie stwórz biznesplan, w którym uwzględnisz strategię biznesową oraz bliżej przyjrzysz się kosztom, jakie będą na Ciebie czekały. Przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na to, żeby uwzględnić takie koszty, jak:
Asortyment
Na samym początku musisz zastanowić się, skąd brać towar, który będziesz następnie sprzedawać. Ciekawą ofertę możesz znaleźć na stronie internetowej https://stanro.eu/. Bardzo ważne jest to, żeby zwracać uwagę nie tylko na jak najniższą cenę produktów, ale też na samą dostawę towarów. Koniecznie dowiedz się, czy musisz zatrudnić kogoś, kto zajmie się przywożeniem asortymentu z hurtowni, a może firma oferuje usługę związaną z dowozem zamówionych produktów. Poznaj wcześniej koszty takiej dostawy.
Koszty związane z lokalem
Nie da się ukryć, że równolegle powinieneś zająć się znalezieniem lokalu, w którym otworzysz swój sklep. Możesz zdecydować się na zakup, ale zdecydowanie bezpieczniejsza na początku jest dzierżawa. Tutaj ponownie musisz kierować się nie tylko wysokością comiesięcznej opłaty, ale też lokalizacją. Najlepiej, aby budynek znajdował się w miejscu o dużym natężeniu ruchu lub też na nowym osiedlu, gdzie nie ma w okolicy żadnych sklepów. Oczywiście bardziej opłaca się szukać miejsc, gdzie nie ma lub jest mała konkurencja. Jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że z czasem zapewne to się zmieni.
Nie zapomnij doliczyć też kosztów związanych z opłatami za wodę czy prąd.
Coraz popularniejsze stają się też sklepy internetowe, więc jeśli chcesz, możesz połączyć sprzedaż online ze stacjonarną.
Wyposażenie sklepu
W sklepie powinno znaleźć się wyposażenie, takie jak kasa fiskalna, meble sklepowe, w tym lodówki, regały czy lady, wagi, elementy oświetlenia. Koszt ten w małym sklepie sięga min. 4 tys. zł. Jednak traktuj to jako inwestycję, która w dodatku będzie wpływać na wizerunek sklepu.
Marketing
Usługi marketingowe również są bardzo ważne i już w trakcie tworzenia biznesplanu musisz zastanowić się, jak będziesz reklamować swój sklep. Dużą uwagę zwróć na marketing szeptany, promocję w Social Mediach czy też wydrukuj ulotki promocyjne, które możesz roznieść do skrzynek.